Informatie/forum vragen & antwoorden - UPDATE 29/01/2024

Beste Margreet,

Vaak krijg jij dezelfde dag al een antwoord.
Jij ziet dan een email met de mededeling dat het ID nummer en de afzender bekend zijn.
Ik krijg meestal een reactie binnen enkele uren.
Als de datum ( poststempel) en de plaats duidelijk zijn, kan het team de afzender snel vinden. :slight_smile:

Tja, blijkbaar deze keer niet; heb het verzoek volgens mij inmiddels bijna 24 uur geleden ingediend
 Het lijkt me toch niet dat ik dat nog een keer moet doen?

1 Like

Nee, jij hoeft het niet opnieuw in te dienen als jij hebt aangegeven wat jij kunt lezen m.b.t. de afzender.
Waarschijnlijk heeft het team meer tijd nodig om te achterhalen wie de afzender is.

Als jouw ID erop staat, is het dan niet een bedankkaart voor een kaart die jij verstuurd hebt?

Dat ik dat zelf niet kon bedenken
 dat was het inderdaad! Dank voor je tip! Ik heb hem nu toch kunnen bedanken want het was een prachtige kaart met een mooi verhaal erbij!

1 Like

Updated 3 (2)

Nu dat World Postcard Day de laatste dagen weer in de aandacht is, wilde ik informatie vinden over hoe en wat. Dat lijkt voor een groot deel te zijn verdwenen (of ik kan het niet vinden) met het offline zetten van de kaart voor 2023.
Mijn vragen zijn:

  1. blijkbaar print men de officieël kaart zelf, waar en hoe doen jullie dat?
  2. doen jullie mee? Zo ja met de officieël kaart of een gewone kaart?
  3. doe je mee als je op 1 oktober Nederlandse tijd een adres opvraag?

Hallo @Hathor,

De blog is inderdaad vervangen.
Er is nog geen winnaar bekend.

Hier kun jij meer inormatie en reacties lezen.

In light of this, the design that garnered the second highest number of votes will be rightfully declared the contest winner. We are working to finalize and release this new design, which we hope will happen in the next few days. We aim to ensure that every aspect of it aligns with the contest’s rules, especially given the circumstances. To those who have already printed the previous design, we’re really sorry about this.

1 Like

Dank @JetteLise voor je antwoord.

Blockquote Er is nog geen winnaar bekend.

Blockquote
Dat is inderdaad de informatie over de officiele kaart van 2023.

Ik zocht informatie over hoe en waar men in Nederland de kaart laat printen. En of men ĂŒberhaupt een speciale kaart stuurt op 1 oktober.

Nu met de goede quote :nerd_face::nerd_face::nerd_face:

1 Like

klik (3)

WORLD POSTCARD DAY - NIEUWE KAART

WORLDPOSTCARD DAY 2023 - DE KAART

Wow de design is echt prachtig!! Is er animo om een bestelling van vistaprint te maken en de afgedrukte kaarten en kosten samen te delen? :grin:

100 kaarten is ongeveer 60€. Als iedereen 20 kaarten neemt, is het rond 12€pp. Stuur een PB als je interesse in hebt!

Berichtje over World Postcard Day en een kleine waarschuwing voor diegenen die op 1 oktober (deze dag zelf) meer dan 10 adressen willen aanvragen via PC;

World Postcard Day sending limits on Postcrossing - Postcrossing / General Topics - Postcrossing Community

2 Likes

Hallo iedereen,

Ik heb WPD (oranje brievenbus) laten afdrukken.
Je kunt ze bestellen bij mij. Stuur me een PB 0,60 cent per kaart of 20 kaarten voor 10€ exl verzenden.

Groetjes Helen

1 Like

Ik heb een aantal kaartjes met het officiële design (van de nieuwe winner) laten drukken en binnen. Eigenlijk om op WPD zelf te versturen, maar met het maximum van 10 kaarten te versturen op die dag, begin ik ook maar eerder met versturen :slight_smile: .

1 Like

Updated 3 (2)

:postcrossing: UPDATE DISCOURSE - NAVIGATIE MENU

UPDATE DISCOURSE - NAVIGATIE MENU

Zoals het nu waarschijnlijk duidelijk is (tenminste op niet-mobiele apparaten), hebben we het forum overgeschakeld naar het nieuwe navigatie-/gebruikersmenu.

Updated 3 (2)

Informatie m.b.t het openbaar vermelden van een adres.

Een korte samenvatting van de tekst. :smiley: .

:postcrossing: Posting your address on the forum.

Wijziging beleid met betrekking tot het plaatsen van adressen op het forum.
Tot nu toe werden adressen gemarkeerd en verwijderde het moderatieteam ze routinematig om de privacy van de persoon te beschermen.

Dit levert veel werk op maar ook enige frustratie bij leden die zich bewust waren van de risico’s en er geen probleem mee hadden dat hun adres openbaar werd gemaakt.

:next_track_button: Het beleid wordt veranderd.
Als u vanaf nu uw adres op het forum plaatst en het daar voor iedereen zichtbaar wilt houden, moet u er een notitie onder plaatsen zodat iedereen weet dat u begrijpt dat het op een openbare plaats wordt geplaatst.
Bijvoorbeeld: “Dit is mijn adres (of een openbaar adres) en ik begrijp dat het op een openbaar forum wordt geplaatst”.

Voor alle duidelijkheid: we raden leden niet aan dit te doen, omdat we van mening zijn dat het veiliger is om uw adres privé te delen. Maar als je het echt openbaar wilt maken, zou dat de manier zijn om het te doen.

Updated 3 (2)

Forum update Discourse 3.1

Hallo, waar kan ik zien of ik berichten heb? Dank je wel alvast. Gr. Francien

1 Like

Hallo @Fransje,

welkom 7 (2)

Ik heb jou een bericht gestuurd, als test.
Dit bericht moet nu zichtbaar zijn in jouw inbox, onder “messages”. (Rechts boven m.b.t. jouw profiel.)

A post was merged into an existing topic: In ENGLISH - Visitors Corner - Van Gogh Museum - Pokémon - :paintbrush: 29/09/2023