3. 1111 viestiä soopaa

Moikka! Mun viime soopailusta on aikaa… Muistaakohan mua enää kukaan täällä - jossain vaiheessa sitä ehti lukemaan lähes joka postauksen ja nyt en osaa edes käväistä foorumilla :face_with_hand_over_mouth:

Mutta… Kysyn teiltä tämmöistä…
Tytär on uskomaton lankojen kuluttaja, eikä ne opiskelijan tulot niin mahdottomat ole - olisko kellään jäänyt jämälankoja tai muuten itelle tarpeettomia lankoja, jotka haluaisi lahjoittaa tyttären projekteihin?
Ja lanka kuin lanka käy :sweat_smile: Hän kutoo, virkkaa, ompelee jne jne. :hugs: Kiitos että sain kysyä :blush: Laita yksityisviestiä jos sulla on jäänyt jotain ylimääräisiä lankoja :slightly_smiling_face:

Moi vaan, muistan siut @sansku10. :blush: Joskus oon virallisen kortin siulta saanut. :slight_smile: Valitettavasti en oo neulonta- tai käsityöihmisiä, niin ei oo lankoja kertynyt nurkkiin.

Kyllähän minäkin Sanskun muistan. Mulla on jonkin verran jämälankoja, mutta ei valitettavasti niin paljon, että voisin niitä lahjoittaa. Ehkä joskus myöhemmin kyselen sinulta, vieläkö on tarvetta langoille.

Minulta kyllä löytyy. Itse asiassa olen halunnutkin päästä eroon muutamista langoista, joissa on liikaa villaa minun villa-allergialle. Anna vaan osoite mihin lähetän.

Kiva juttu, kiitos Alisa! Yritän osata lähettää Alisalle yksityis
viestin :slightly_smiling_face: Olen vähän ruosteessa tämän foorumoinnin suhteen :slightly_smiling_face:

Mukava kun joku muistaa, vaikka mun kortteilut on ihan tosi vähissä nykyään :blush:

Otin pari osoitetta näin aamutuimaan ja kiva, kun sattui eräs tuttu kohdalle. :blush: :wink: Jälleen tänä vuonna oon mukana Month of Letters-jipossa ja oon joka päivä ottanut yleensä yhden virallisen osoitteen. :postbox: Tää on kivaa, vähän kuin joulukalenteri. :blush:

1 Like

Muistaako kukaan vuoden 2019 postilakkoa?
Oliko Suomen osoitteet blokattuna, vai miten tapahtui? Itse muistan, että en lähettänyt enkä saanut postia, mutta että jotkut saivat jotain kirjepostia kuitenkin. Ja kävin lähettämässä kirjeen Ruotsista.
Tämä tuli tuolla toisaalla puheeksi, jos Saksaan tulee postilakko, niin arvelin, että Saksa blokattaisi hetkeksi, kuten Suomi, mutta siinä väitettiin ettei niin käynyt.
Ja en ihan varmasti nyt itsekään muista. :grin:

Muistan ku mietin et pystynkö lähettää joulukortteja ollenkaan. :grimacing:

Joo siinä oli myös joku vaara, että jos lakko jatkuu, joulukortit jäisi lähettämättä.

Mutta oliko niin, että Suomen osoitteita ei saanut otettua?

Oli, Suomeen ei saanut osoitteita ja suomalaisia kannustettiin välttämään lähettämistä.

1 Like

Helpottavaa etten ole keksinyt ihan omiani :smile:
täällä tuli puheeksi, unohtui aiemmin linkki:

Ohhoh, sitten olis kyllä algoritmillä hankaluuksia, jos kukaan ei saa Saksaan osoitteita ja Venäjäkin on blokattu niin monesta maasta. :sweat_smile:

Mulla on kauheet vieroitusoireet korttien kirjoittelusta, ku oon nyt ei-aktiivisena talven ajan tuolla virallisella puolella, kun meillä ei oo omaa postilaatikkoa täällä, ja oisin halunnu kokeilla kuin isolla erolla saan lähettää kortteja ennen ku mut blokataan.
No varattiin toukokuulle reissu ja en nyt haluakaan lähettää “päätyyn asti”, koska haluan sitten reissusta lähettää virallisia kortteja. Pystyn vasta toukokuun puolessa välissä taas aktivoimaan profiilini, niin sitten menis reissun kortit sivu suun.

Sitten kun muutat itsesi aktiiviseksi niin miten teet sen järkevästi? Itse kun kerran kokeilin, niin sen seurauksena osoitteeni meni jakoon jotain 40 kertaa saman päivän aikana. Sitä ennen kokeilin muuttaa tilan aktiiviseksi kerran päivässä 10-15 minuutiksi kahden viikon ajan, mutta osoitteeni ei mennyt kertaakaan jakoon.

Ja Kiinaankaan ei vielä saa normaalisti (kai?) Toisaalta sitten jos saksalaisille tulisi sama toive kuin suomalaisille silloin, ettei lähetettäisi kortteja, niin he ei olisi viemässä niitä muita osotteita. Eli Saksa olisi hetken paussissa ja sitten vapautuisi.

Tuo on varmaan @ravishing aikamoista taiteilua ja tuuria, kun osa kertoo että minuutissa-parissa jo osoite menee jakoon useita kertoja! Kätevää olisi, jos siinä saisi jotenkin valita esim 5-15 kertaa, 15-25 kertaa jne tai “ei väliä”.

Mun kärsivällisyys ei varmaan riittäisi. :sweat_smile: Tykkään ottaa kasan osoitteita noin kerran viikossa ja kirjoittaa kaikki kerralla. Siinä on näes aina oma hommansa kaivaa laatikoista esille tarvittavat välineet ja järjestellä ne pöydälle ennen kuin voin alkaa kirjoittaa. En siis viitsi tehdä sitä yhden kortin takia. Ja toki myös nälkä kasvaa syödessä. :see_no_evil::laughing:

Harmi etten muista siitä yhtään mitään. Tyhjää lyö. Tosin en ollut silloin aktiivinen harrastaja.

Toissa kesänä mulla oli ero vaan 50 korttia ja silloin löin kerralla vaan itseni aktiiviseksi. Mun osoite meni jakoon sinä päivänä yli 60 kertaa ja sain yhtenäkin päivänä 20 korttia kerralla. Sen jälkeen en oo tehnyt enää niin. Laitoin viime kesänä itteni aina noin 10 minuutiks aktiiviseksi, kun ero oli iso, nii sit tuli sopivassa määrin kortteja. Sen jälkeen aktivoin itteni aina pariksi minuutiksi silloin tällöin ja niinä päivinä mun osoite oli jaossa 0-6 kertaa.
Toukokuussa kokeilen taas tuota menetelmää, mut jos ei ala kortteja kuulumaan, kokeilen pitempiä pätkiä aktiivisuutta. En kuitenkaan puolta tuntia pidempää, kun tuo ero on niin suuri ja en halua saada taas kymmeniä kortteja kerrallaan.

1 Like

Tää on valitettavasti mulle nykyään ihan arkipäivää. Viime kuukausina olen lähetellyt paljon kortteja ja toki vastaavasti saanutkin - ikävä vaan että kerralla kasoittain. Ihan normi että saan 10-20+ korttia kerralla. Se ei ole erityisen mukavaa. Vaikka kuinka korteista tykkäänkin, niin en haluaisi viettää koko iltaa niitä rekisteröiden. Tosin nyt olen päättänyt alkaa rajoittaa itseäni ja lähetän vähemmän. Katsotaan kuinka kauan onnistun siinä.

1 Like

Multa taitaa kumminkin jäädä kuoroharrastus väliin. Tai katsotaan. Oon hakenut iltatöitä, mitä saattais sitten nakin napsahtaessa kohdalle olla myös kuoroiltoina, joten en nyt tiedä viitsinkö maksaa osallistumisesta ja kun laulukirjakin pitäisi ostaa omaksi. Kirjastossa niitä ei ole.

Vapaaehtoistyötkin kiinnostaa, mutta pitää sitäkin kysellä ja pohtia, että tarviiko sellaiseen sitoutua joka viikko ja tiettyinä päivinä. Mietin ensin, että kysyisin saattohoitokodista, mutta en tiedä onko se liian rankkaa, siis jos sinne tulee vaikka joku jollain mittarilla nuori asukas. Ehkä katselen missä lähellä olis palvelutaloja. Asun kyllä sairaalankin vieressä, mutta ei kai sellaisiin oteta vapaaehtoisia?

Ainakin joihinkin sairaaloihin otetaan vapaaehtoisia. Ainakin TAYSissa on OLKA-vapaaehtoisia. Mutta en kyllä siis tiedä et minkälaista työtä tuo on …

Mua kiinnostais kans vapaaehtoistyö, kunhan mun työt loppuu kesäkuussa. Samaan paikkaan meinasin kyllä kans hakea vapaaehtoiseksi, jossa olen nyt töissä. :sweat_smile:

@cicus
Miksi vapaaehtoistyötä, kun samaa työtä voi tehdä myös palkallisena ilman koulutusta? Palvelutaloon varmasti pääset ja saat vielä palkkaakin.