3. 1111 viestiä soopaa

Jatketaan täällä soopailua :+1: Edelliseen ehti juuri tulla 1111 viestiä täyteen.

1 Like

Jee uusi soopa! Ja kiitos myötäelämisestä sakkokommellukseni kanssa @Regndroppar ja @Riinka. Tosiaan ei onneksi ollut hurjat lukemat mittarissa, mut joka tapauksessa liikaa taajamassa. :grimacing:

1 Like

Juurihoidosta selvitty!
Ei se niin kamalaa ollutkaan, onneksi! :sweat_drops: esilääkitys varmasti auttoi. Ensi viikolla olisi uusi aika. Toivottavasti se on sitten ohi.

2 Likes

Hohoi, uusi soopa! :blush:

Nyt on taas uusi viikko pyörähtänyt käyntiin, ja tänään tulostin töissä lentoliput ja matkavakuutustodistuksen. Pakkailla pitäisi pikkuhiljaa. Niin se vaan on, että kun yhden matkalaukun purkaa, niin voikin alkaa toista täyttää. Lisäksi näyttää kivaa säätä lupaavan Köpikseen, aurinkoista ja melko lämmintä (n. +20) eikä enää sadetta yhdelle päivälle, mitä aiemmin lupasi. :denmark:

Uusi soopa :+1:t2:nyt vasta ehdin kirjoitella tänne kun on tämä kesälomailu niin kiireistå :grinning:

Mukavaa Tanskan matkaa Regndroppar! Oma Köpiksen reissuni ajoittui marraskuulle ja silloin todellakin satoi. Olisi kyllä kiva käydä siellä uudestaan jonakin muuna vuodenaikana. Käytkö muuallakin Tanskassa tai meinasitko käydä myös Ruotsin puolella?

Helou uusi soopa!

Mulla on tänään vanhempainvapaan viimeinen päivä ja huomenna alkaa kesäloma, rankkaa on elämä :grinning:

Eilen käytiin tutustumiskäynnillä perhepäivähoitajan luona ja tänään päiväkodissa mihin tyttö menee heinäkuuksi, hyvältä vaikutti :hugs:

1 Like

@menu_velho Kiitoksia! Kööpenhaminassa vierähtää pari päivää ja sitten siirrytään Ruotsin puolelle Malmöhön. :sweden:

@anuma mukavaa kesälomaa! :sun_with_face:

1 Like

Mahtavaa :+1: Kun mulle tehtiin juurihoito, kävin siinä yhteensä kaksi tai kolme kertaa. En muista enää tarkkaan, kun aikaa siitä on kulunut sellainen kymmenen vuotta :grin: Mutta ei tosiaan ollut mikään pitkä projekti ja toivottavasti sinullakin sujuu loppuhoito ongelmitta.

Hyvää lomaa @Regndroppar ja @anuma! Kiva, että Maija pääsee asialliseen päiväkotiin ja sitten perhepäivähoitajan tykö :slight_smile: Tyynnyttää varmasti vanhemman mieltä, kun tietää, että lapsi on hyvissä käsissä.

Mä olen ollut nyt joka ikinen päivä ulkona viimeisen kahden viikon ajan, en siis viihteellä vaan metsässä ulkoilemassa mahdollisuuksien mukaan :grinning: Kummasti rauhoittaa ja selkiyttää mieltä sekä estää turhaa ylikierroksille menemistä. Tänä kesänä täällä pörrää muuten epätavallisen läheisyydenkipeitä kimalaisia. Yleensä eivät ole tunkeneet ihan lähietäisyydelle mutta nyt niitä on pörisemässä liiveihin joka lenkkeilykerralla ja jotkut ovat lähteneet seuraamaankin :flushed: Yksi höppänä rupesi tänään kiertämään kahdeksikkoa jaloissa kuin huomiota kerjäävä kissa :grinning: Onneksi en kompastunut jalkoihini, kun juuri on sen bussirysäyksen jäljiltä tullut musta silmä ehtinyt parantua :joy:

Niillä on selvästi kevättä (kesää?) rinnassa! :honeybee: :honeybee:

Eilen meillä oli jälleen koiravieras töissä, koska kirjanpitäjän piti käyttää 12-vuotias tollerinsa (=novascotiannoutaja) eläinlääkärissä. :dog: Ystävällisen ja rauhallisen oloinen koiru oli. :+1:t2:

No niin, tänään sitten pitäisi jaksaa hieman siivota ja pakata, että kaikki tarpeellinen tulee mukaan. :earth_americas: Mietin jo, että pitäisikö juhlistaa loman alkamista jossain S-ryhmän ravintolassa, kun on heillä mobiilietuna -15 % ruuista ja juomista. :yum: Kiinnostaisi kovasti Elielinaukion tsekkiravintola Vltava, onko joku soopaajista käynyt? :czech_republic:

Mä oon käynyt! Kävin siellä viime vuonna, ja oli tosi kiva tunnelma - vaikka tosi moni olikin kännissä. Ruoka oli hyvää, taisin syödä perunasalaattia ja jonkun makkaran?. En tarkkaan muista. Ravintolan vegaanivalikoima oli olematon, höh.

Kävin tänään 6 km lenkillä. Oli tosi ihana sää! Käytiin kaverin kanssa Haiharan alueella kävelemässä ja kahvilla suloisessa kahvilassa. Ja olipa ihanaa raparperipiirakkaa!

Hilsner fra København! :denmark: Hektisen matkustuspäivän jälkeen hengähtetään hotellilla. Meijän hotellin lähellä on kiva puisto ja hotellissa wine hour joka päivä klo 17-18 eli talo tarjoaa lasilliset. :partying_face: :wine_glass: Käytiin käppäilee Strøgetillä ja juu, mie kävin jo matkamuisto-ostoksilla. :grin:


4 Likes

Tak, Regndroppar! Näyttää ja kuulostaa hyvältä :yum: Oletko eksynyt myös niiden kuuluisten tanskalaisten voileipien ääreen?

Näyttää ihanalta @Regndroppar lomakuvat :heart_eyes: minä täällä olen matkalaukun pakkaushommissa. Ja kysynpä nyt täälläkin, että onko kenelläkään tietoa, voiko Kuopion matkakeskuksessa/rautatieasemalla säilyttää matkatavaroita säilytyslokerossa? Yksi nettisivu väittää ettei voi ja toinen väittää, että voi, eli suattaapi olla että voi tai suattaapi olla ettei voi. Mua ei kamalasti kiinnostaisi raahata matkalaukkua mukana kaupungilla tai vaihtoehtoisesti istua matkakeskuksessa 4 h odottamassa bussia.

Tänään eksyin myös smørrebrødin äärelle Nyhavnissa. :yum:

Jos ikinä eksytte Kööpenhaminaan, niin Strøgetin lähellä on ihana Bertels Salon, josta saa makoisia juustokakkuja. :yum: :cake:

2 Likes

Onpa ihania lomakuvia- ja tunnelmia! Näyttää tosi ihanalta! :heart_eyes:

Huomenna olisi tarkoitus mennä yhden porukan kanssa leirikeskukseen yöksi, parasta! Osallistujia mun lisäksi kai yhdeksän + ohjaajat. Ihanaa päästä uimaan ja saunomaan!

Kävin eilen aivan ihanalla pop-up kahvilalla, joka oli siirtolapuutarhassa :heart_eyes: ja kaikki tuotteet oli vegaanisia


4 Likes

Huomenta, tässä vielä lomatunnelmia Köpiksestä. Tänään matka jatkuu Malmöön. :sweden:

Sää on kyllä ollut täällä vaihteleva, enimmäkseen puolipilvinen, mutta sitten on osannut välillä randomisti ropsauttaa rankan sadekuuron. :sun_behind_rain_cloud: Eli sadetakki olisi tullut tarpeeseen, ja märkänä ja kylmissään oon kaivannut myös saunaa. :grin: Vaikka kesä tuntuu olevan täällä pidemmällä, niin sään takia ei ihan kuitenkaan ole ollut t-paita-/shortsikeli: auringossa on juu lämmin, mutta pilvistyessä ja sataessa viileä varsinkin jos tuulee. Pyöräiltiin kahtena päivänä kaupunkipyörillä yhteensä melkein 18 km, ja miun takapuoli on kyllä joutunut koville, koska en oo pahemmin tänä vuonna vielä pyöräilly. :joy: :bike: Poikaystävä pyöräilee töihin, joten hällä ei ollu hätää. :grin:

3 Likes

Ihania lomatunnelmia! Olis kyllä kiva käydä joskus Kööpenhaminassa. :blush:

Tuo pavlova(?) näyttää bitterly_coldin kuvassa niin herkulliselta!

1 Like

Mun lomatunnelmista ei taida olla sellaista kuvaa, että voisin täällä julkaista :grinning: Mukavaa on ollut pitkästä aikaa Stadissa, varsinkin kun sää on suosinut. Tänään jatkuu matka Kuopion kautta mun vanhempien luo.

3 Likes

Melkein tekisi mieli ruinata kuvaa tuon lauseen perusteella :grinning:

Argh kuinka mun päänahka kutisee! Metsässä kävely on virkistävää mutta sillä on tähän aikaan vuodesta se kääntöpuolensakin: hyttyset. Onneksi en ole enää niin allerginen hyttysen pistoille kuin vielä joskus 15 vuotta sitten mutta hitto ne kutiavat aivan sairaasti! Ikään kuin tässä ei olisi riittävästi, niin olen kaiken lisäksi armoitettu hyttysmagneetti. Jos pysähdyn metsässä ihailemaan vaikka joitain saniaisia tai pesästään kurkkivia linnunpoikasia, niin ihailu loppuu lyhyeen, kun ympärillä on yhtäkkiä viisitoista itikkaa käymässä kimppuun kuin sika limppuun. Olen vähän kuin se Tenavien Rapa-Ripa, paitsi että lian sijaan mun ympärillä leijuu pöllyävä hyttysparvi :joy: