3. 1111 viestiä soopaa

Okei @Riinka mun hotellihuone näytti eilen illalla tältä :joy: pakkasin matkalaukkua ehkä pari tuntia ja sit piti kuitenkin vielä pakata aamulla uusiksi. Laukku painoi sen sen verran paljon, että en jaksanut nostaa sitä tavarahyllylle junassa. Onneks olin etukäteen ostanut junasta 2 paikkaa niin sain istua rauhassa.

1 Like

Katselin ihan samaa… Pavlova on kyllä täydellistä, kaikki hyvät asiat yhdessä. Oon pari kertaa hakenut sellaisen yhdestä kahvilasta ja niillä on varmaan vähän rahkaa tai ranskankermaa tai jotain siinä kermavaahdossa. Semmonen pieni happamuus sopii tosi hyvin.

2 Likes

Ihana :smile: Mun hotellihuoneasumisesta saisi varmasti aika, köh, mielenkiintoisia kuvia. Olen muuten suhteellisen järjestelmällinen enkä siis yleensä jätä tavaroita lojumaan miten sattuu mutta hotellihuoneessa jostain syystä levittelen niitä ympäriinsä. Siellä on vaatteita tuolin selkänojalla, tyhjät juomapullot ja kauppa-, ym. kuitit leviteltynä pitkin pöytää, kylppärin lavuaarin reunat on miehitetty kaiken maailman hygieniatarvikkeilla hammastahnasta kasvojenpuhdistusvaahdon kautta suihkugeeliin ja niin edelleen. Mitä lie reviirin merkkaamista se sitten on olevinaan :joy:

Se pavlova oli kyllä taivaallista! Pitäisi itsekin opetella tekemään vegenä!

Olin eilen leirikeskuksessa yötä nuorten (18-29 vuotiaiden) ”leirillä”. Oli ihan mahtavaa ja ryhmässä oli todella hyvä yhteishenki! Pelattiin ulkona pelejä (lapsetti, hypittiin hyppynarua) ja pelattiin Unoa. Lisäksi uitiin ja saunottiin - puusaunassa, ihan parasta! Uinnin ja saunomisen jälkeen paistettiin nuotiolla makkaraa (mulle oli vegemakkaroita). Oli niin ihana reissu <3

2 Likes

Hälsningar från Malmö! :sweden: Eilen tultiin ja tänään käytiin Malmöhusin linnassa, joka on 1500-luvun renesanssilinna. Siellä on luonnontieteellinen museo, linnan oma museo ja taidemuseo, joten kolme tuntia vierähti hupsis vaan. Ja kierrettiin myös linnan puutarha.


Nyt monille tutussa puuhassa meijän hotellin aulassa (tarjolla ilmaiseksi kahvia ja teetä). :postcrossing: Pieni moka vaan sattui, että matkamuistomyymälässä miulle myytiin 24 kruunun kuningatar Silvia -merkkejä kuitenkin ihan 26 kruunun hinnalla. Toivottavasti tästä huolimatta menevät perille. :thinking:

2 Likes

Oi, näyttääpä ihanalta :heart_eyes:

Huomenna olisi vegemessut! Oon menossa sinne muutaman kaverin kanssa, ja vähän jo ihmispaljous jännittää.

Täällä kesälomalainen on valmistautunut töihinpaluuseen ja lapsen hoitoon lähtöön. Juhannuksena sentään päästään mökille.

Huomenna treffataan kultsin täti, hän tuli brittimiehensä kanssa Suomeen mökille monen vuoden tauon jälkeen.

3 Likes

Huomenta tai päivää, jälleen kotona ja nyt toivutaan matkasta. Oli kyllä kivaa. :heart_eyes: Lipsuin nyt kyllä miun teenostokiellosta, koska Lundissa oli ihana teekauppa. :tea:

4 Likes

Pääset sopivasti treenaamaan englantia ennen töiden alkua :grinning: Vai puhuuko mies mieluummin suomea, jos sitä siis osaa?

@Regndroppar No joo, kyllä munkin teenostolakko pettäisi, jos tuollaiseen kauppaan eksyisin :smile:

Söin tänään tämän kesän ekat retiisit. Koko nippu meni kerralla niin, että hei vaan :smiley: Retiisit on niiin hyviä, olen tykännyt niistä jo joskus taaperoikäisenä, samoin kuin ruohosipulista. Retiisi ja ruohosipuli, siinä mun kesäherkut :grin:

1 Like

Teekaupasta on kyllä mahdotonta päästä ulos ilman jotain ostosta. :smile: Mulla on nyt teekaupasta ostettua minttu-kamomillaa ja muista kaupoista jotain glögimaustettua marjateetä, lakritsijuuriteetä ja…paras löytö ikinä, kofeiinitonta Earl Greytä. Tykkään juoda mustaa teetä maidolla oikein superbrittiläisittäin, mutta kofeiinivamma tuo hommaan haasteensa. Harvoin löytyy kofeiinitonta. Juon teetä oikeesti aika harvakseltaan, niin toikin määrä on kyllä älytön. Mutta säilyyhän ne.

Mä en pysty syömään retiisiä ollenkaan. Polttelee hirveesti, jos pieni murunenkin eksyy suuhun. Oon perinteinen herne- ja mansikkarohmu.

Nyt hampaiden pesulle ja museoon! Mitäpä sitä muuta sadepäivänä.

Mie tein tietoisen päätöksen ja en käynyt yhdessäkään teekaupassa Helsingin reissulla. Ihan tarpeeksi tuli muitakin ostoksia ja matkalaukku oli hiton painava!

Jos muuten joku eksyy Kuopioon, niin matkatavaroita voi säilyttää rautatieaseman kahvilassa. Muuta tavaroiden säilytysmahdollisuutta ei asemalla/matkakeskuksessa ole, mitä vähän ihmettelin.

1 Like

@menu_velho On tosiaan jännä, että matkatavarat voi jättää säilöön kahvilaan mutta että varsinaisia matkatavaran säilytystiloja/-lokeroita ei matkakeskuksessa ole. En tosin ole varma, onko sellaisia esim. Jyväskylän matkakeskuksessakaan, koska tavarasäilölle ei toistaiseksi ole ollut tarvetta. Helsingin Kampissa sellaiset säilytyslokerot kyllä löytyy, bongasin huhtikuun Hgin reissulla ne ohimennen.

Kofeiinista puheen ollen: mä olen ollut kohta kuukauden ilman kofeiinia. En siis ole juonut kahvia, teetä, colajuomia tai kaakaota. No, vähän tummaa suklaata olen syönyt mutta sen sisältämä kofeiinimäärä lienee niin häviävän pieni, ettei sitä lasketa :stuck_out_tongue: Jostain syystä kahvihampaani kuolettui sen toukokuun loppupuolella olleen energiahoitokerran jälkeen. Mitään muutakaan kofeiinipitoista ei ole tehnyt mieli. Ehkä tämä on kehon viesti siitä, että koska mä kävin erinäisten asioiden suhteen muutenkin ylikierroksilla, niin se ei halua mitään ylimääräisiä piristeitä moottoriin vaan että nyt pitää antaa hermoston ja mielen tasoittua rauhassa. En ole sulkenut pois sitä, ettenkö vielä joskus aloittaisi esim. kahvinjuontia uudelleen mutta tällä hetkellä sitä ei tee tippaakaan mieli. Kofeiiniton elämä on tehnyt jo nyt sen verran hyvää, että varmaan olen ainakin toisen kuukauden tähän perään samalla linjalla.

Kultsin tädin mies oli vielä niin uupunut eilisestä matkapäivästä, ettei oikein jaksanut meidän kanssa seurustella, vetäytyi huoneen nurkkaan lukemaan lehtiä ja antoi meidän kälättää suomea. Pari lausetta vaihdettiin enkuksi. Hienoja tuliaisia saatiin:

4 Likes

@anuma Ihana herra Paddington! :heart_eyes: Muistan, kun katoin sitä piirrettyä pienenä. Ja hieno keksirasia. :cookie:

2 Likes

Tämä onkin hyvä tietää! Kuopiossa kun tulee usein käytyä sukulaisten luona. Lieköhän se alkava remontti vaikuttanut säilytyspaikkoihin. Vai alkoiko se remontti vielä edes :joy:

Vegemessujen ostokset ja ilmaiatuotteet. Oli tosi mukavat messut, paitsi että ”lounge” alue oli kauhea. Musiikki liian kovalla, ei oikein kuullut mitään jos olisi halunnut tuotteita testata. Ja hissi oli piilossa, eikä sinne ollut mitään ohjeita :woman_facepalming: Vähän ”huono” paikka pyörätuolilaiselle ja näkövammaiselle (onneks oli molemmilla kaverit avustamassa)

1 Like

Jippii, eka lomamatkakorttini on rekisteröity. :upside_down_face: :sweden:

2 Likes

Mietin, että onkohan täällä ketään muuta, joka ei aio viettää juhannusta mitenkään erityisesti? Mulla on aikomuksena olla vaan kotona ja viettää ihan normaali viikonloppu.

Palasin tänään töihin loman jälkeen. Oli vähän shokkiuutinen kuulla, että yksi työkaveri oli kuollut sairauskohtaukseen lomani aikana. Tuntuu ihan väärältä, että kyseinen henkilö joutui lähtemään ihan liian nuorena.

Minulle tämä juhannusviikonloppu on viikonloppu muiden joukossa. On vain hieman normaalia pidempi kun perjantaina ei tarvitse töitä tehdä. Ei mitään ihmeitä suunnitelmia, varmaan jaksa edes mitään tehdä kun on luvannut kunnon hellekeliä näillä näkymin. :hot_face: :hot_face:

Me ollaan aatto kultsin kotikylällä kun siellä on juhannustori mihin mennään paistamaan lettuja ja makkaraa, ja myymään leipomon tuotteita. Lauantaina sit mökille pariksi yöksi, yritän täs just sumplia mitä kaikkea tarttee ottaa mukaan, huomenna lähdetään jo Maijan kanssa sinne kultsin kotipaikalle. Mökillä varmaan vain syödään ja saunotaan, ei sen kummempaa juhannusohjelmaa.

En minäkään aio viettää juhannusta mitenkään erityisemmin. Paitsi aion ulkoilla paljon, koska olen parin viime vuoden mittaan alkanut yllättäen jopa ihan pitämään helteistä. Ja tilasin pitkästä aikaa paketillisen muutamaa eri yrttiteetä Hyvinvoinnin Tavaratalosta, siinä mun jussijuomat :grinning:

Edit: @menu_velho, tuollaiset yllättävät menehtymiset pysäyttävät aina. Mun kohdalle niitä ei ole sattunut niinkään usein mutta muistan tapauksen 7-8 vuoden takaa, kun sattumalta luin paikallislehdestä erään yläasteaikaisen luokkakaverini menehtyneen 29-vuotiaana. En tiedä, mikä kuolinsyy mahtoi olla, koska vaikka jatkoimme vielä samaan lukioon, emme enää yläasteen jälkeen olleet varsinaisesti tekemisissä. En itse asiassa muista, kävikö hän edes lukiota loppuun. Mulla on sellainen muistikuva, että olisi jäänyt pois kesken abivuoden mutta voi olla, että sekoitan hänet johonkin toiseen.