3. 1111 viestiä soopaa

Multa taitaa kumminkin jäädä kuoroharrastus väliin. Tai katsotaan. Oon hakenut iltatöitä, mitä saattais sitten nakin napsahtaessa kohdalle olla myös kuoroiltoina, joten en nyt tiedä viitsinkö maksaa osallistumisesta ja kun laulukirjakin pitäisi ostaa omaksi. Kirjastossa niitä ei ole.

Vapaaehtoistyötkin kiinnostaa, mutta pitää sitäkin kysellä ja pohtia, että tarviiko sellaiseen sitoutua joka viikko ja tiettyinä päivinä. Mietin ensin, että kysyisin saattohoitokodista, mutta en tiedä onko se liian rankkaa, siis jos sinne tulee vaikka joku jollain mittarilla nuori asukas. Ehkä katselen missä lähellä olis palvelutaloja. Asun kyllä sairaalankin vieressä, mutta ei kai sellaisiin oteta vapaaehtoisia?

Ainakin joihinkin sairaaloihin otetaan vapaaehtoisia. Ainakin TAYSissa on OLKA-vapaaehtoisia. Mutta en kyllä siis tiedä et minkälaista työtä tuo on …

Mua kiinnostais kans vapaaehtoistyö, kunhan mun työt loppuu kesäkuussa. Samaan paikkaan meinasin kyllä kans hakea vapaaehtoiseksi, jossa olen nyt töissä. :sweat_smile:

@cicus
Miksi vapaaehtoistyötä, kun samaa työtä voi tehdä myös palkallisena ilman koulutusta? Palvelutaloon varmasti pääset ja saat vielä palkkaakin.

Yhtäkkiä ihan sivullisena tulee mieleen, että vapaaehtoisena saa keskittyä ulkoiluun/lehtien lukemiseen/rauhalliseen jutusteluun jne. Semmoiseen ilon tuomiseen potilaiden/asukkaiden arkeen :white_heart:

2 Likes

Huh. Tänään on melko pitkä työpäivä. Meillä on nuorille speed friending -
tapahtuma! Jännittää et miten se sujuu!

𝐻𝒶𝓅𝓅𝓎 𝒱𝒶𝓁𝑒𝓃𝓉𝒾𝓃𝑒’𝓈 𝒹𝒶𝓎 !

No joo, totta. Itse ajattelen asiaa niin vahvasti työntekijänäkökulmasta. Hoitoalalle tarvitaan ennen kaikkea henkilökuntaa tekemään perushoitoa. Turha edes miettiä mitään rupattelua ja lehtien lukemista jollei ensin ole hoidettu kaikkea muuta jotenkuten aikataulussa. On ihan perus että suihkutukset ym. sellainen “turha” jää tekemättä työntekijäpulan takia. Tätä tää hoitoala on nykyään.

Ai niin. Hyvää ystävänpäivää kaikille! :tulip::heart:

En ole yhtään hoivahenkinen eikä ala muutenkaan houkuttele. :confused: Kaverini on hoiva-avustaja jollain 11 euron tuntipalkalla. Käsittämätön asia toi palkka. Kun työ on pitkälti pyllyjen pesemistä, niin pitäishän siitä saada monen monta euroa enemmän, että niihin hommiin saataisiin väkeä.

Siskoni ehdotti yhtä paikkaa, minne voitais yhdessä mennä vapaaehtoisteleen vammaisten/vammautuneiden parissa. :+1:

Mistä tuli mieleen et näin Ram pam pamin viittomakielellä tulkatun version (se tulkkaaja bailasi samalla, tai sit mä oon ihan pihalla) ja innostuin et pitäiskö opetella viittomakieli. :smile::smile: Se on vaan tyhmää taas helmikuussa kiinnostua, kun kaikki kurssit on alkaneet kk sitten ellei jo syksyllä.

3 Likes

Sanon vaan sen, että harva tällä alalla on “hoivahenkisiä” tai mitään kutsumusta tuntee. Ihmisillä tuntuu aina olevan tämä vääristynyt käsitys. “Hoivahenkiset” työntekijät ajaa itsensä tosi nopeasti loppuun ja vaihtaa alaa, kun tajuaa, ettei työ sovi heille. Jollet ole hoivahenkinen niin sen parempi.

Jaa. No, se on varmaan monessa duunissa parempi, ettei vuodata koko sieluaan siihen tekemiseen.

Mun lähin ”kutsumus” olis varmaan joku sellainen, missä kohtaa oikein paljon ihmisiä. Ja nyt opiskelen hommaa, mitä tehdään yksin. Että tota öö. No, kannattaa vaalia ihmissuhteita vapaa-ajalla!

Meidän pikkukunnassa vapaaehtoistyö hoituu SPR:n tai srk:n kautta. Ennen koronaa srk:n vapaaehtoiset kävivät kesäisin ulkoiluttamassa vanhuksia ja se oli kyllä iso apu. Nykyään meillä ei kyllä kohta ole SPR:n osastoakaan ja seurakunnalta ovat kadonneet vapaaehtoiset. Korona helpotti jo viime kesänä, näin peräti kaksi reipasta ulkoiluttajaa, vähiin ovat käyneet.

Nyt vähän harmittaa. Kirjoitin aamulla monta korttia ja vasta äsken luin Postin lakosta. Kirjeiden toimituksessa jopa parin viikon viiveitä. :sob: Joo siis ehdottomasti kannatan lakkoilua alalla kuin alalla, vaikka Postcrossingin kannalta se onkin ikävää.

Nykyisin seuraan niin harvoin uutisia että oon vähän ulkona kaikesta enkä tiedä mitään. Aiemmin taas seurasin uutisia tosi aktiivisesti, mutta koin, ettei se tuonut mitään hyvää mun elämään, joten päätin alkaa keskittyä muihin asioihin. Tosin nyt tuntuu, että elän omassa kuplassani tietämättä mitä kuplan ulkopuolella tapahtuu. Ei tääkään välttämättä ole kovin hyvä.

Löysin hauskoja Finnish Nightmares kortteja. Oonkin miettinyt mistä näitä löytää. 😄 Niin osuvia!

2 Likes

Juu, vähän harmi tuo lakko harrastusta ajatellen, mutta mikäpä kiire tässä valmiissa maailmassa. Huomenna jos ehdin, käyn tiputtaa pääpostin kautta kortteja matkaan. Tänä aamuna sain Ahvenanmaan. :aland_islands: :blush: Aamu-unen pöpperössä vielä laitoin vahingossa merkkiyhdistelmän 0,80-0,70-0,65 € ja olin jo liimaamassa 0,05 €:n merkkiä, kunnes lamppu syttyi, että tässähän on jo liikaa merkkejä (2,15 €). :sweat_smile: No menköön, kun vastaanottaja toivoi paljon merkkejä korttiinsa.

1 Like

Hihii, vaihdoin vaihtelun vuoksi avatarini, kun siili oli ollut jo niin monta vuotta. Tää 200 euron pehmojääkarhu oli eräässä Longyearbyenin matkamuistomyymälässä ja yksi norjalaisista olisi halunnut sen ostaa. :grin:

1 Like

Kyllä mua ainakin harmittaa suuresti :sweat_smile::see_no_evil: Vaikka toivon että lakkoilevat saavat asiansa mieluisesti päätökseen. En nyt oikein tiedä koska tässä kannattais kiikuttaa kortteja postiin. Ehkä vasta tiistain 21.2 jälkeen? Etteivät turhaan lojuisi varastossa. Hirvee addiktio tästä harrastuksesta on kyllä tullut :rofl:

Šitte mielipidettä kyselisin kaikilta jotka kerkiääs vastata. Onko tämä pentu teidän mielestä beagle vai bassetti?

RR:ään osallistuin ja ylläri lähetettävillä oli aika mahottoman vaikiat toivelistat mutta onneksi toiselta löytyi edes beagle. Mutta nytten oo yhtää varma, kun tuolla on nii isoot korvat :sweat_smile::see_no_evil: Eihän tämä nyt niin kauhian vakavaa ole mutta haluaisin kuitenkin ilahduttaa saajaa :green_heart:

Edit: en näköjään hokannu kropata kuvaa niin älköötä piitakko tuosta piirustuksesta takana :rofl:

Itse ajattelin seuraavan kerran postittaa aikaisintaan keskiviikkona lakon jälkeen.
Ja juu, tiedän täysin mitä tarkoitat addiktiolla, vaikka itse olenkin lähettänyt jo 2200+ virallista korttia. :rofl: Loppuen lopuksi se ei ole paljon jaettuna 13 vuodella. Välissä olin 4v epäaktiivinen, mutta tulin takaisin vuonna 2020. Lämmöllä muistelen niitä alkuvuosia kun postimerkki maksoi alle 1e.

En tiedä koiraroduista paljonkaan ja mun piti googlettaa beaglean ja bassetin kuvat. :thinking: Mun mielestä toi kortti voi mennä kummasta vaan. Mun omat lempikoirarodut on terrierit. Jos hommaisin koiran niin se olisi silkkiterrieri. :two_hearts: Mutta kallistun kuitenkin enemmän kissoihin.

2 Likes

Mie en kuollaksenikaan tiedä. :dog: :joy: Söpö koira joka tapauksessa. :blush:

Sain kortin Puolasta ja kortti oli ollut matkalla kolme kuukautta. Vähän ikävää lähettäjälle joka on aloittelija ja lähettänyt nyt kaksi korttia, jotka ovat matkanneet useita kuukausia. :confused:

1 Like

Mietin kans että ehkä tuo vois mennä molemmista roduista. Vaikka nuo älyttömän kokoset korvat aika bassettiin viittaakin,mutta äh. overthinker täällä,moi!

Mullon nuorempana ollut chihuahua. Mitä en ikänä olis kuvitellut omistavani. Se ei ollut mitää niitä taskumatti kokoisia Paris Hilton laukkukoiria vaan ihan järkevän kokoonen päässilmäke :rofl: Hän oli mun elämäni rakkaus kyllä. Hän tuli mulle hoitoon/sijaiskotiin kunnes löytäisi uuden kodin,mutta minäpäs rakastuin!

Kissakin on ollut, mutta mun äitee omi sen… Tai noh, mulle tuli järkky 2,5kk venyvä ja paukkuva kylppäriremppa kämppään niin vein kissani sen ajaksi vanhemmilleni ja punkkasin toki rempan ajan itsekin siellä. Noh oli kesä aika niin äitihän päästi sitä pihalle,koska toinenkin hänen kissansa kulki pihalla( maalla asuvat metsän,peltojen ja joen välissä). Ja eihän sitä Lärssön kissaa enää voinut takasi viedä pelkäksi sisäkissaksi. Hänellä on hyvät oltavat siä maalla nyt. Koditon kissa tämäkin. Otin hänet aikoinani sijaiskotiin itselleni kun ei kukaan oikeen halunnut sitä alueemme eläinsuojelusta ostaa. Ja taas, rakastuin :sweat_smile: Mullei tuo sijaiskoti homma oikeen toimi niiku pitääs :rofl::see_no_evil:

Nyt ei kissoja voi enää ottaa ku mies on allerginen. Mutta koiraa ollaan miettimässä.

No niin tulipas tässä taas pitkää soopaa :smile:

Hyvää viikonloppua kaikille postikortti addikteille :love_letter:

1 Like

Minua harmittaa lakko sen takia, että minulla on ollut tapana tsempata itseäni ulos ja pois kotoa edes sen verran, että vien kortteja postilaatikkoon. Nyt en lakon takia ota osoitteita. Tänään sain motivoitua itseni liikkeelle, kun tiesin, että S-marketissa on todennäköisesti vegaaniset laskiaispullat punalapuilla (päiväys tänään). Mulla alkaa laskiaisen jälkeen pääsiäispaasto eli herkkulakko, niin pitää ennen sitä herkutella varastoon.

2 Likes

Toimitin nipun kortteja pääpostiin, kun oon menossa Itäkeskukseen Tylypahka-teemaiselle leivontakurssille. Jos vaan oon töissä toimistolla, niin vien vaikka päivittäin kortteja pääpostiin, vaikkei enää ehtisi sen päivän postiin. En tiedä, onko hupsua, mutta kun joka tapauksessa meen rautatieaseman kautta kotiin, niin miksikäs ei. :sweat_smile: En nimittäin tiedä, leimataanko tavallisista laatikoista kortteja, suattaapi olla tai ei.

Oletko varma tästä? Itse en ole ikinä tullut ajatelleeksi. Jätätkö siihen erikoisleimapostiin? Itse voisin vaikka aina jättää sinne jos vaan liikkuisin siellä päin. Kuitenkin aika harvoin tulee käytyä keskustassa.

Tylypahka-teemainen leivontakurssi kuulostaa aika jännältä. :yum:

1 Like