3. 1111 viestiä soopaa

No joskus oon saanut Helsingistä mielestäni ilman leimaa ja Loviisasta siskolleni lähettämissä on ollut Helsingin koneleima. Jätän siihen pääpostin erikoisleimalaatikkoon, joka on postin sisällä nurkassa.

Joo, oli kyllä hyvää Tylypahkan herkut, mutta makeaa oli liikaa, että tuli ihan paha olo. :sweat_smile: Tehtiin mm. kermakaljaa (=kinuskikastiketta, kermalimsaa, inkivääriolutta ja kermavaahtoa).

1 Like

Voi mikä söpö. Korvien koosta päätellen bassett, mut vois kyllä olla vaan isokorvainen beaglekin :sweat_smile: ai hitsi, tuli kamala ikävä vanhempien beaglea :two_hearts:

Mä kirjoittelin kortteja tänään. Mutta kai niitä on turha viedä vielä postilaatikkoon…
Ihanaa kun on vapaapäivä; oon imuroinut, tehnyt ruokaa, kirjoitellut kortteja ja katsonut sarjoja. Eilen toki mulla oli 11 tunnin työvuoro, ei ihme että väsyttää ! Mutta kiva päivä oli. Käytiin mm. nuorten kanssa uimassa ja pelastin lautapelejä

3 Likes

Huomenta. :sun_with_face: istun Oulun-junassa kohti Seinäjokea, koska teen päiväreissun Ähtärin eläinpuistoon moikkaa pandoja. :panda_face: Sisko kommentoi, et kaikkeen miekin ryhdyn. :sweat_smile:

4 Likes

Hyvää reissua pandoja moikkaamaan!

Kermakalja…olen kerran maistanut yhden siemauksen tuota kermalimsaa ja oli niin oudon makeaa, että luulin hetken, että join jotain esanssia mistä valmistetaan itse juoma. Ehkä sen tarkoitus on ollakin osa jotain jälkiruokaa tms.

Lakosta, minä seuraan kyllä uutisia, mutta en ollut tajunnut sillioin, että tämä vaikuttaa postin kulkuun. Tiedotteessa luki kyllä, että laatikot pyritään tyhjentämään normaalisti, mutten ymmärtänyt menevätkö lakon jälkeen postitetut jonon ohi ja lakon aikana käsitellään sitten kun keretään. (?)

Kortin koira on minusta basset, koska isot korvat, kiinnittyneet tuollalailla “nippuun”, eli ei beaglemäisen tasaisesti ja lisänä tuo kallon “älynystyrä” :smile: tosin kuvakin/asento voi huijata ja saattaahan koira olla vaikka monirotuinen. Saaja varmasti pitää tuosta vaikkei beagle olisikaan.

Minä kuvittelin kerran lähettäväni suomenpystykorvakortin :smile: , kunnes huomasin, että koiran häntä roikkuikin alhaalla, eli oli joku muu koira. Olin jo laittanut siihen pystykorvamerkinkin, mutta siitä tuli sitten muuten vain koirateemainen.

2 Likes

Kallistuin myös bassettiin ja löysin onneksi unesco kohde kortin tilalle laatikosta joka jo ihme kyllä pursuilee yli äyräiden kulkemattomia kortteja.( Ihanaa :heart::rofl:)

Täältä pikku kylästä ei kyllä turisti kortteja löydy. Se on sitten hyvää tuuria jos kirpparilta bongaa. Oon ihan koukussa korttien osteluunkin, varsinkin siihen tunteeseen kun juurikin jostain kirpparilta löydät määrän x sekelaisia aarteita. :green_heart:

Ehkä pitäis tilata netistä läjä turisti ym. kortteja. Oon yrittänyt vältellä sitä kun mieluummin hussaisin ne rahat suoraan jonkun taiteilijan nettisivuilta tilaamiin kortteihin😁 Mun mielestä oiva keino tukea taiteilijoita tämän harrastuksen siivellä.

2 Likes

Joo, siis Nokian panimon Cream Soda, jota käytettiin ainesosana kermakaljassa, on aika makeaa. Siinähän on vanilja-aromia myös. Kun tähän lisättiin itse keitetty kastike ja kermavaahtokoriste, niin oli aika sokeripommi. :sweat_smile:

Oli aika hauskaa käydä Ähtärin eläinpuistossa, vaikka päivästä tulikin siksi aika pitkä. Junat oli aika täynnä, en ollut ajatellut, että nyt alkoi hesalaisten hiihtolomat. Perillä olin hieman ennen yhtätoista ja koska oli pandojen vuosipäivä (vissiin se päivä, kun ne ekaa kertaa esiteltiin yleisölle karanteenin jälkeen), oli pandatalossa pientä ohjelmaa, kuten pandaopastus. :panda_face: Pyrylle maistui bambu ja Lumi otti rennosti. :smiley: Sitähän ne pandat suurimmaksi osaksi tekee, syö ja nukkuu.

Lunta tulla pyrytti koko päivän, kuten näkyy metsäpeurakuvasta, niin olin ihan lumessa ku kiersin ulkotarhat. :snowman_with_snow: Ulkokierroksen jälkeen kävin matkamuistomyymälässä ja menin pandatalon kahvioon syömään ja kirjoittamaan kortteja (pandakortit oli “kivan” hintaisia, mutta aattelin et menköön. :grimacing:). Pihalla oli postilaatikko, mutta ei vissiin saa mitään erikoisleimaa, ei ainakaan lukenut.
Matkamuistomyymälässä oli tosi paljon panda-aiheista tavaraa, niin mietin et kiva Ähtärin hankkiutua niistä eroon, jos (kun?) pandat lähtee. :thinking: Mietin hetken pandasukkien ostoa, mut ne ei olleet kivoja ja 39-42-koko on miulle ehkä vähän liian iso, niin ostin itelle lumileopardijääkaappimagneetin (en harmi kyllä nähny lumileopardeja) ja siskolle ja poikaystävälle söpöt Ähtärin logoheijastimet (miksi monissa heijastimissa reikä on niin reunassa? Hajoaa herkästi :confused: ).




5 Likes

Joko ootte syöneet laskiaispullia? :yum: Tänään oli töissä tarjolla, ja uskaltauduin maistamaan mantelimassatäytteistä, sitä “oikeaa” laskiaispullaa. Ei se nyt niin pahaa ollut kuin muistelin, mutta eipä oikein herkkuakaan. Eli hillo-/suklaatäytetiimissä ollaan.

1 Like

Minä en vielä, mutta toivottavasti kohta jotain laskiaispullan tapaista eli niitä italialaisia eli maritozzoja, joitten ohjeen näin jossain eli taikinaan tulee vähän sitruunankuorta (yleensä tykkään) ja väliin kerman tuorejuuston seos ja vadelmaa.

Kaupassa näin laskiaispullia ja oli vaikka mitä makua, mm. kinuski, mustikka, suklaa…en ole maistanut mitään muuta kuin hillollisia ja joskus vahingossa sitä mantelihommaa, mutta en maista siinä mitään hyvää, vaan niin “pelottava” maku, että tekisi mieli raapia kielestä se. Uskoisin siis helposti että sinne on vahingossa mennyt jotain väärää :grin:

Tosi kivoja kuvia ja ostoksia Ähtäristä! Minäkin harmittlen että nuo pehmoheijastimet on helposti repeäviä siitä reiän kohdalta :frowning: olen kivoimmat kiinnittänyt joskus hakaneuloilla, vaikka ovatkin rikki.

Minä söin niin monta laskiaispullaa ennen laskiaista, että en ole enää nyt syönyt yhtäkään. Huomenna alkaa pääsiäiseen asti kestävä paasto, mikä minun kohdallani tarkoittaa herkkulakkoa ja nettiostoslakkoa.

Mä en oo syönyt yhtäkä….eipäs kun söin kahvilassa laskiaispullan. Meinasin juksata. Siitä on muutama viikko, niin en muistanut. Mantelitäytteellä, vaikka hillokin on hyvää. En oo noita uusia moderneja täytteitä maistellut, enkä muista niitä nähneenikään. Varmasti maistuisi suklaat ja kinuskit. Tulee mieleen, että maistuuko ne sit ihan Arnoldsin munkeilta. Mikä on sinänsä hyvä, mutta tulee pieni ähkyn tunne pelkästä ajatuksesta.

En ole syönyt yhtäkään laskiaispullaa enkä varmaan aio syödäkään. En niitä erityisesti himoitse. Pulla mantelimassalla ei ainakaan houkuta.

Edit. Kävin kaupassa ja mukaan tarttui pari laskiaispullaa mansikkahillolla. :see_no_evil:

2 Likes

Tänään tuli Regndropparin virallinen kortti Kauniaisten miitistä. Oli kiva ylläri saada kortti tutulta ihmiseltä. Odotin korttitulvaa, kun minulla on pitkään ollut enemmän lähetettyjä kuin saatuja, mutta ei tullut tuon kortin lisäksi muuta postia.

Olen kohta lähdössä ystävän kanssa tuhkakeskiviikon kirkkoon. Onneksi pääsen hänen kyydillä molempiin suuntiin niin ei tarvitse kävellä pakkasessa. Aamulla täällä oli -26, päivällä oli onneksi vähän vähemmän pakkasta, niin piipahdin ulkona kortteja postittamassa.

1 Like

Töissä tuli syötyä tiistaina. Meillä oli valmiiksi ostetut pullat jotka sitten saatiin täyttää itse. Oli kermaa, mansikka- ja vadelmahilloa sekä kinuskikastiketta. :relaxed: söin kinuskikastikkeella ja kermalla. Oli kyllä makkeeta!

Tulipa lähetettyä kummallinen kortti tänään. Vastaanottaja toivoi outoja kortteja :sweat_smile:

2 Likes

Minä en ole syönyt laskiaispullia, koska sain kuningasidean viettää herkutonta helmikuuta… Ens keskiviikkona sitten :yum::wink:

2 Likes

Oletteko katsoneet The Walking Dead? :sparkles: Miks mä löysin tämän sarjan vasta viikko sitten? Nyt menossa 5. tuotantokausi eikä mulla nykyisin ole muuta elämää kuin sarjan katsominen. Taidan olla rakastunut Daryliin. :two_hearts::see_no_evil:

Pian tää loppuu ja sitten tarvin jotain uutta täyttääkseni tyhjiön. Tykkään kaikesta yliluonnollisesta, seikkailuista, maailmanlopun meiningistä, historiallisista, psykologisista trillereistä. Jos teillä on mielessä jotain vastaavanlaisia katsomisen arvoisia sarjoja niin kertokaapa toki. :smiling_face_with_three_hearts:

En ole katsonut The Walking Dead -sarjaa. Katsoin tänään loppuun kotimaisen Munkkivuori-sarjan ja tykkäsin siitä tosi paljon. En tiedä saako tuosta sarjasta irti mitään, jos ei ole viettänyt lapsuuttaan 80-luvun alkupuolella (tai ole sitä vanhempi).

Katsoin tätä silloin ku se alkoi Suomen telkussa 2012. Pääsin 3. kauden puoliväliin ja homma jäi siihen. Tuolloin 3. kausi tuli Foxilla jenkkitahtiin ja miulla homma tyssäsi, koska sarja jäi tuotantotauolle* ja esitysajankohta oli tosi myöhäinen (klo 23-23.30) eikä miulla ollut mitään tallennusmahdollisuutta tai mahdollisuutta katsoa jaksoja jälkikäteen. En oikein tiiä, tykkäsinkö sarjasta, olihan se aika pelottava välillä. :see_no_evil: Miun lempparit oli Rick ja se aasialaisjäbä ja Michonne (? Se kahden kulkijan kanssa kulkeva miekkanainen).

Jos tykkäät yliluonnollisesta, suosittelen Supernaturalia (:heart:), True Bloodia, Teen Wolfia ja Vampyyripäiväkirjoja. Tosin True Bloodin oon noista kattonut loppuun, muita kuitenkin useamman kauden verran.

Game of Thrones menisi historiallisen fantasian puolelle (1-5 kaudet :muscle:t2:, sitten meni valitettavasti plörinäksi, ku käsikirjoittajilta loppui lähdematskua) ja voisit ehkä tykätä Outlanderista (= sijoittuu pääosin 1700-luvun Skotlantiin).

Ite katson huonosti mitään sarjoja tai telkkua. Nyt uusintana on menossa norjalaista nuorisosarja Skamia Areenasta ja lopetin vasta ruotsalaisen lukiodraama Eaglesin. Sitten olisi tarkoitus aloittaa täällä Riinkan mainitsema Poliisikoira Rex.

*Jenkeissähän sarjoiden tuotantokaudet, varsinkin jos ovat pitkiä, kuvataan kahdessa osassa: ensin alkuosa ja sitten sarja jää n. 1 kk tauolle, jonka aikana sarjaa kuvataan eteenpäin. Kun ennen vanhaan (ja nykyäänkin ehkä vielä jossain tapauksissa?), tuotantokausi oli 22-24 jaksoa, kuvattiin ensin 12-13 jaksoa, näytettiin ne ja sitten vasta kuvattiin loppuun, jos oli hyvät katsojaluvut. Näin huonot katsojaluvut saanut sarja voitiin lopettaa ilman hirmuisia tappioita. Joissain jenkkisarjoissa sarjassa on puolivälissä 12. jakson kohdalla myös joku kunnon juonikoukku, jotta katsoja palaisivat sarjan pariin.

Joo! Michonne on myös hyvä, ei mikään nyhverö kuten monet naiset vaan oikea soturi. :muscle:t5: Usein mua ärsyttää ne kirkuvat ja parkuvat säälittävät naiset, jotka odottaa pelastajaa (miestä), kun eivät itse kykene mihinkään. :yawning_face: Hohhoijaa!

Supernaturalin ja True Bloodin katsoin läpi nuorempana ja ne oli tosiaan mun lemppareita. :heart: Olen myös katsonut Game of Thrones, mutta jossain välissä se muuttui niin huonoksi että jätin kesken. Sama kävi Viikingit-sarjan kanssa. Outlanderin aloitin, mutta ei vedonnut muhun ollenkaan, joten lopetin hyvin pian.

Suosittelen sulle @Regndroppar (ja miksei muillekin) Espanjalainen prinsessa. :princess:t2: Aiemmin se oli YleAreenassa, mutta en tiedä onko enää. Uusin Marie Antoinette myös hyvä ja Downton Abbey ikusesti paras. :two_hearts:

Kotimaisia sarjoja ja elokuvia en katso juuri koskaan. Lähtökohtaisesti en pidä niistä, joten kynnys edes antaa mahdollisuus on korkealla. Tosin yks tosi hauska oli Sisäilmaa, kannattaa katsoa. :rofl: Kaikki synnit myös ok.

// Mun pitää vihdoin oikeasti ostaa uusi kännykkä! :persevere: Vika ei voi olla vain tässä foorumissa vaan mun jatkuvasti jumittavassa kännykässä. :face_with_symbols_over_mouth: Nykyinen onkin jo 5v vanha, joten selvästi alkaa olla tiensä päässä. En mielelläni vaihtaisi, mutta pian ei enää ole vaihtoehtoja… Mietin Samsung Galaxy S23 ja kävin jo kokeilemassa sitä. Hinta tuhat euroa, mutta ajattelin alkaa maksella sitä kuukausittain enkä kerralla.

1 Like

Mulla on sama homma edessä, 5 vuotta vanha Samsung alkaa tulla tiensä päähän. Taisin syksyllä kirjoittaa, että kameran laatu vaan harmittaa, mutta nyt alkaa akkukin tökkimään. Tekee samaa ku ihan ensimmäinen älypuhelimeni - akku tippuu suoraan 25 %:sta nollaan. :sweat_smile:

Ite oon harkinnu Samsungin S22:sta, en ole valmis laittamaan tonnia puhelimeen vaikka tuo S23 on kovin houkutteleva. :grin: Harmittaa, ku kaks viikkoa sitten se S22 oli tarjouksessa DNA:lla, ois ollu 100 € halvempi ku nyt.

Voin silti suositella Areenasta M/S Romanticia, hauskan osuva kuvaus ruotsinlaivoista. :sweat_smile:

1 Like