3. 1111 viestiä soopaa

Mää oon varmaan sitten se poikkeus sääntöön. Ruskeasilmäinen olen, enkä kärsi kaamosväsymyksestä ja auringonvalo tai ylipäätään kirkkaat valot ottaa silmiin hyvin herkästi. :grin:

En oo vielä kokenut tarvetta liittyä yhdistykseen. Näillä leveysasteilla harvemmin on miittejä ja alennusten takia en koe järkeväksi liittyä. Ahvenanmaan miitti kiinnostelis, mutta odottelen siitä lisätietoa. Hassulta tuntuu, jos sekin muuttuu pelkästään jäsenten miitiksi, eikös se ole aika suosittu kansainvälisestikin?

1 Like

Moikka. Ajattelin tulla ilmoittautumaan vaikka varmaan jatkankin poissaoloa vielä kevääseen. Jaksoin kuitenkin osallistua tuohon Postin + HelsinkiMission postikorttikampanjaan. Kivaa, kun kerrankin teinit on hyväntekeväisyyden kohteena :hugs: Saa nähdä, että kenelle mun kortti loppujen lopuksi löytää tiensä :slight_smile:

Tervetuloa uusille soopailijoille! Ehkä tavataan vielä :+1:

Postcrossingyhdistyksestä: en ole liittynyt enkä toistaiseksi ole ajatellutkaan liittyä. En ole niin aktiivinen kortteilija, että kokisin yhdistyksen jäsenyydestä mulle hyötyä. Mä olen muutenkin nykyään skeptinen kaikkien yhdistysten/järjestöjen/foorumien jäsenyyden suhteen. Mielelläni lahjoitan rahaa tai autan muuten silloin kun kykenen, tai foorumien kyseessä ollessa juttelen muuten vaan :rofl: Mutta aktiivitoimijaksi musta tuskin enää on. En halua samastua tiukasti enää mihinkään porukkaan. Musta tuntuu, etten pysty täyttämään kunkin yhteisön “vaatimuksia” ja muutenkin kaikki ns. yhteisötoiminta tuppaa houkuttelemaan musta ne huonoimmat puolet esille. Mutta näin juttu- ja harrastekaverina olen saatavilla, tosin aktiivisemmin kannattaa kokeilla vasta joskus keväällä :+1:

7 Likes

Huh mikä päivä takana. Kävin glaukoomapolilla ja kävi ilmi että kuukauden sisällä pitää tehdä kaihileikkaus silmän rakenteen takia :cold_sweat:

Mä osallistuin kans tähän töissä meidän nuorten kanssa :two_hearts:

2 Likes

Eilen juuri mietin sinua, kun luin soopaa, kiva kun kävit pyörähtämässä täällä! :blush:

Tänään oli nopeaa toimintaa kirjastossa. Varasin siellä ollessa yhen elokuvan, joka oli kirjastoautossa, kävin kaupassa ja olin ajellut noin 10km kotia kohti, ku tuli ilmoitus, että se leffa on noudettavissa kirjastosta. :joy: Pitää varmaan ajella loppuviikosta taas Kittilään.

2 Likes

Voi ei :heart: :heart:

1 Like

Hei vaan taas @Riinka! :hugs:

Oon myös osallistumassa tuohon Postin ja Helsinkimissionin korttikampanjaan, kiva idea! :blush: :postbox: Joitain ystävänpäiväkortteja on jäänyt nurkkiin pyörimään, niin kiva, kun voi ilahduttaa jotakuta niillä.

1 Like

Voi kiitos kaikille lämpimästä (takaisin)vastaanotosta! :hugs:

Syy, miksi haluan pysyä poissa vielä jonkin aikaa on se, etten omien haamujeni takia pysty vielä keskittymään teidän muiden juttuihin. En halua tehdä tästä ketjusta mitään mun traumojen kaatopaikkaa. Onneksi mulla on nyt parikin hoitokontaktia. Ja juuri tilasin AdLibrikseltä Gabor Matén plus poikansa Daniel Matén kirjoittaman The Myth of Normal -kirjan. Hyvin valaiseva teos, tosin tässä sarjassa mun ikuinen lemppari tullee olemaan David Bedrickin “Talking Back to Doctor Phil: Alternatives to Mainstream Psychology”. Suosittelen lämpimästi kaikille englantia enemmän osaaville, jotka haluavat rohkaisevampaa ja vähän jopa radikaalimpaa otetta elämän eri pulmiin ja omien haavojen käsittelyyn :blush:

Nyt vähän “normaalimpaa” soopaosastoa loppuun: söin juuri bataattiranskalaisia. Ihan mielettömän hyviä Herbamarella silattuna, näitä voi syödä ihan sellaisenaankin :grinning:

1 Like

Ah, oon himoinnut bataattiranuja monta päivää! :yum: Voisinkin käyä tervehtimässä poikkista tänään sen työpaikalla, sieltä saa tunturin parhaat bataattiranskalaiset.

Mietin eilen ennen kirjastoon lähtöä, että menenkö, ku olin jonossa sijalla 6 yhteen kirjaan ja näillä dieselin hinnoilla en viitsi kovin useasti ajella 20km suuntaansa Kittilään. No menin kuitenkin, ku mulla oli lainassa Richard Osmanin uutuus ja en halua turhaan pitää pitkään lainassa jonotettuja uutuuksia. Tänään se varaamani kirja sitten tuli. Huomenna siis taas kohti etelää! :sweat_smile:

2 Likes

Kiva että Riinka ainakin piipahdit täällä! Minä en jaksanut osallistua tuohon nuorten korttikampanjaan. Tänään kyllä askartelin 10 ystävänpäiväkorttia.

Minulla on kirjastossa yli 70 varausta, joista suurin osa on jäädytettynä eli en saa niitä ennen kuin vapautan varaukset. Yksi varaus on odottamassa, mutta odotan että 5 matkalla olevaa tulee noudettavaksi, niin voin sitten hakea kaikki kerralla. Meidän kirjastossa voi asioida joka päivä klo 7-21 jos on tehnyt sopimuksen omatoimikirjaston käytöstä. En ole vielä asioinut virallisen aukioloajan ulkopuolella, mutta ehkä joskus kokeilen.

1 Like

Kiitos @menu_velho sinullekin tsemppauksesta!

Meillä asuu naapurissa eräs dogo argentino -rotuun kuuluva vähän vaativampi tassukaveri, jota saa aina rapsutella henkihieveriin saakka. Ja jonka isäntä + emäntä kyllä pitävät huolen siitä, että nelitassuinen rakkauskone ei hypi ihan kenen silmille tahansa. :+1:

Tehtäisiinkö niin, että koska olen suunnitellut matkaa Lahteen jo muutenkin, niin laitan viestiä sitten tänne, kun olisin sikäläiseen miittiin tulossa? Mä en toisaalta “tarvitse” juuri spesifiä Postcrossing-miittiä, ihan jokin lounastapaaminen keskellä päivää riittää. Aina on kivaa tavata joku meikäläinen jossain merkeissä :slight_smile:

1 Like

Minä olen käsittänyt niin, että kaikki viralliset Postcrossing-miitit ovat avoimia kaikille postcrossaajille, mutta matkat / matkajärjestelyt ovat vain yhdistyksen jäsenille. Ahvenanmaan miitteihin osallistuu myös ahvenanmaalaisia, eivätkä he ehkä tarvitse opastettua kiertoajelua. :laughing: Matkat ovat vain jäsenille varmaankin siksi, että matkustajapaikkojen määrä on rajallinen.

Kuulun yhdistykseen, mutta olen passiivijäsen. Liityin tutun houkuttelemana helmikuussa 2020, eli täysin väärään aikaan, kun korona sulki kaiken loppuvuodeksi. :unamused:

Myöhemmin nuo yhdistyksen matkat eivät ole sopineet aikataulullisesti, eivät sovi tänäkään vuonna.
Jäseneduista olen hyötynyt ehkä jäsenmaksun verran vuosittain. Eli ei hyötyä, mutta ei haittaakaan.

Olen aika introvertti ja koen kaiken sosiaalisen toiminnan hyvin rasittavana.
Mutta miitit ovat olleet poikkeus.
Niissä saa olla hiljaa ja kirjoitella omia korttejaan. Ja puhella ihmisten kanssa korteista, maista, postimerkeistä ym.
Ei tarvi selittää elämäänsä tms. On jotenkin huojentavaa olla tilaisuudessa, jossa ammatilla, perhesuhteilla, elämänkatsomuksella tms. ei ole mitään merkitystä, eikä kukaan niitä kysele.
Yhdistykseen houkutellut tuttavani oli oikeassa sanoessaan, että miiteissä saa olla rauhassa oma ittensä eikä millään ammatilla / statuksella ole merkitystä.

Olen osallistunut vain kahteen miittiin. Eli sen isompaa kokemusta minulla ei kuitenkaan ole.

Olen monesti ajatellut jättää yhdistyksen, mutta sitten aina kuitenkin olen jatkanut. Yhdistyshän myös tukee postcrossing-toimintaa. Itse en ole tukija.

5 Likes

Kiitos teille kokemuksistanne Postcrossingyhdistyksestä! :slightly_smiling_face: Vielä mietin asiaa. Liittyisin jäsenetujen takia, miiteistä en ole niin varma, koska en erityisemmin nauti ihmispaljoudesta ja miellän korttien kirjoittelun omassa rauhassa tehtäväksi jutuksi. Ryhmämatkalle en haluaisi lähteä. :grimacing: Koen aikataulut ja järjestetyn toiminnan ahdistaviksi. Mieluiten menen matkalle aina yksin ja nautin omasta seurastani.

1 Like

Mä kuulun kans postcrossingyhdistykseen. Ihan kauheesti en oo tutustunut, et mitä kaikkia etuja olisi :sweat_smile:täytyisi tutkia!

Huhuh. Ihan kauheesti on tällä viikolla ahdistanut. Inhoan epätietoisuutta. Maanantaina sain kuulla että olisi kaihileikkaus edessä (ilman kaihia, mut muut ongelmat silmässä). Ei siinä muuten mitään, mut en toisella silmällä mitään nää niin jännittää miten vaikuttaa tähän (huonosti) näkevään. Sairasloma olisi 2 viikkoa. Yksinasuvana hankalaa :sweat_smile:

Voi että miten kivaa, että sinulla on ollut noin hyviä kokemuksia miiteistä!

Mä olen viihdyttänyt itseäni nyt parin viime päivän ajan katsomalla vanhoja Poliisit-klippejä netistä ja ei helkkari se Vantaan partion Jakkeen ihastunut nainen on edelleen aivan eliittiä! :joy: “SÄ OOT IHANAAHH! AAHH! AAHH!” Muistan joskus Vantaan jaksoja katsellessani miettineeni, että siellä vaikuttaa sarjan perusteella olevan jotenkin tosi paljon erilaista huono-osaisuutta ja vakavampia rikoksia muuhun maahan verrattuna. Ihan kiva siis, että tuollainen ihastuksissaan huutava täti on saatu välillä mukaan kevennykseksi :grinning:

Mä myös nyt viimein rekisteröidyin Ruutu-palveluun, jotta näkisin uudempiakin Poliisit-kausia. Tykkään paljon siitä Vaasan kaksikosta, Byman ja kuka se toinen nyt olikaan. Ja älkää kertoko kellekään mutta mä olen vähän ihastunut siihen Kouvolan partion Tiina Ahtiaiseen :heartpulse:

Ai niin joo, eihän mun pitänyt kirjoittaa tänne mitään ennen kevättä :grin:

1 Like

Minustakin se Tiina on ihana, jos se on sellainen lyhythiuksinen ja lempeän oloinen. Joku ukko taas oli vähän sellainen irstas ja mietin onko ne jo niin vanhoja, että sellaista laitettiin telkkariin, tästä on siis aikaa jo kun niitä katsoin ja taisi silloin jo olla vanhoja. Tai siis kuvittelin että se olisi koko perheen ohjelma, en nyt olekaan varma onko.

Mää oon tähän mennessä ollut vaa yhessä miitissä ja tykkäsin aivan mahdottomasti. @ilda tiivistikin hyvin juuri ne parhaat puolet. Kyseessä oli kansainvälinen miitti ja ne kiinnostaa mua enemmän, mutta vois kyllä käydä kokeilemassa jotain kotimaistakin miittiä joskus.

Oli pakko varata aika hierojalle tänään. Hartiat taas aivan kivikovat ja pää ollut kolmena päivänä kipeänä. Pitäisi alkaa jumpata vähän, jos ne pysyis paremmassa kunnossa, mutta oon niin laiska sellaisiin. Tykkään enemmän liikkua luonnossa, missä se liikunta tulee vähän niin kuin vahingossa. :grin:

Ei se @Riinka haittaa, eikös se kevättalvi ala olla jo ihan nurkan takana. :wink: ainakin päivät pitenee jo sitä vauhtia. Tänään täällä alkoi olla hämärää vasta puoli viiden maissa vaikka viikko sitten se alkoi jo tuntia aiemmin.

1 Like

Ihanaa tietää että on muitakin tällaisia kuin minä :smiley:

Terveisiä Hollannista. Täällä narsissit vaan kukkivat. On ollut 0-10 asteen välillä. Tuntuu että syksystä hypätään suoraan kevääseen, mutta eipä tarvi liukastella.


Tänään 2v takana tätä ihanaa harrastusta. Kesällä menen toiseen miittiini. Jahkailin tämän harrastuksen aloittamista varmaan niin kauan ja nyt olen onnellinen ku aloitin. :heart_eyes: Mukavaa kun on aktiivisia suomalaisia joiden kanssa lähetellä kortteja. :finland: Ihanaa viikonloppua kaikille! :heart_decoration:

4 Likes

Mietin tässä vain.
:panda_face: - Onko teillä kokemusta Kiinasta tulevista /menevistä korteista? Forum täg/RR ringissä on tulossa/menossa sinne suuntaan ja mietin että montakohan kuukautta mahtaa matkata :sweat_smile: Hiki hymiö tuli lähinnä siitä kun pc sivulla vähän lurkkinut miten kulkee ja hui 帮助 :sweat_smile:

Valitettavasti yksikään Kiinaan lähettämistäni korteista ei ole mennyt perille. Osan lähetin jo monia kuukausia sitten. :pensive: Toivon olen menettänyt jo kokonaan.

1 Like