3. 1111 viestiä soopaa

Hankin kuitenkin noita uusia Arabia-merkkejä, vaikka niissä on ruma 2D-viivakoodi. Siksi merkki on myös vähän leveämpi kuin tavalliset. Nää ystävänpäivämerkit on kyl söpöjä. :heart_eyes:

Mä tilasin uusia merkkejä Postin verkkokaupan kautta, mutta koska posti on niin hidas ja siinä kestää ainakin viikko ennen kuin ne tulee, niin kävin myös ostamassa myymälästä. Kysyin Postin myyjältä sen viivakoodin tarkoituksesta, mutta hän ei tiennyt mitään. Tosin hetken päästä arveli sen olevan osa designia. :exploding_head::rofl:

Ystävänpäivämerkit on tosiaan ihania, ehkä jopa mun suosikit moniin vuosiin. Tosin kohta oon varmaan käyttänyt niitä niin paljon että kyllästyn. Sama kävi Fazerin merkkien kanssa.

Edit. Mä niin toivoisin että ihmiset käyttäisi vedenkestäviä kyniä! :grimacing: Taas tuli kortteja joiden teksti lukukelvotonta. Ei ihme näillä keleillä. Oon varma että sattunut Suomen puolella.

Täällä ei ole ollut nuita ystävänpäivänmerkkejä, ja yksi väitti että ne olit jo loppuneet :sob: (en tiedä miksi aina haluaisin itse tonkia ne merkit läpi).

Mutta! Siis, @regndroppar taisi vuoden 2021 lopulla kertoa jostain paikasta, mistä oli tilannut kortteja (ulkomailta/Puolasta/Saksasta), ja monesti aioin, mutta en ole saanut aikaiseksi tehdä tilausta loppuun. Vähän aikaa sitten tein, kunnes nyt sain ne, ja ei se ollut tämä puolalainen/saksalainen paikka, vaan “PostStone” mistä tilasin! En tiedä mistä olen tuon keksinyt, ja onneksi en tajunnut aiemmin, koska olisin varmaan panikoinut, että minne olen tehnyt tilauksen.

No, pääasia, että kortit on kivoja, ok laatua, tykkään tosi paljon näistä aiheista, mutta voi mikä lahopää minusta on tullut!!! En siis edelleenkään muista mikä se paikka oli mistä luulin tilanneeni :rofl:

Postallove tai House of Postcards?

1 Like

Joo, tuo House.
Erikoinen sekaannus :laughing:

Tulin hyväksytyksi kuoroon, jossa on tarkoituksena laulaa tässä kevään mittaan juomalauluja. Koska kyseessä on opiskelijakuoro (en tiedä kuinka moni siinä porukassa on opiskelijoita), kyseessä on ikiwanhat opiskelijalaulut, missä iloiset veikkoset juo. Sanoisinko, että uusi maailma tämä.

5 Likes

Innostuin ottamaan osoitteita ja sain kaksi uutta maata. Vietnam ja Arabiemiirikunnat (mun piti googlettaa mikä tää on suomeksi :woman_facepalming::sweat_smile:). Lisäksi kaksi osoitetta Suomeen.

3 Likes

Ihan järkyttävä auringonpaiste täällä. Olen noin puolitoistatuntia ajatellut, että menen nyt :grimacing:
Onneksi on pakkokin, muuten varmaan perustelisin, että on niin liukasta, joten kaikki odottakoot pimeää/huomista. Eilen oli sen verran lämmin, että hankiin ja koivuihin tuli jääpinta, joka nyt häikäisee, aivan aaaarrrggghhhh ja välillä erehdyin jo luulemaan, että oli perjantai! Ei ole.

Onpas ravishing saanut kivoja maita! (Suomikaan ei taida kovin yleinen olla? En tiedä, kun itse en virallisia lähettele Suomeen.)

Joskus menee pitkät ajat ennen kuin saan osoitteita Suomeen, joten ei, Suomi ei todellakaan ole niin yleinen kuin ennen. :confused: Tosin mun tilastoissa oon viidenneksi eniten lähettänyt kortteja kotimaahan… Tykkään kirjoittaa suomeksi, mutta jotenkin se on vaikeampaa keksiä sanottavaa. :thinking: Kaikkein parhaimpia on ne hetket kun saan osoitteen mun vanhaan kotikaupunkiin Lahteen. :heart: Joku aika sitten sain osoitteen melkein mun lapsuudenkodin naapuriin. :rofl: Ymmärrän täysin miksei kaikki halua lähettää kortteja oman maansa sisällä!

Mulle on nyt lyhyen ajan sisään tullut yllättävän paljon suomalaisten osoitteita, neljä tällä hetkellä matkalla ja osa jo mennyt perille, ehkä oon vienyt ne kaikki. :grin:

Kävin äsken hiihtämässä pari tuntia tunturisuksilla järven jäällä ja metsässä, oli kivaa. Nyt oon sitten aivan poikki. :sleeping:

Miten auringonpaiste voi olla järkyttävä? :sun_behind_small_cloud:

Miulla on lähdössä GF-vaihtokortti Arabiemiraatteihin. :united_arab_emirates: Ranskan sain pitkästä aikaa eilen illalla. :fr: Suomi-osoitteita ei oo tullu nyt vähään aikaan. :thinking:

Kun ei ole muistanut miten kirkas se on :grin: ja järkyttyy, että tällaistako tämä on!
Tänäänkin oli aurinkoista, mutta enemmän niitten talvimerkkien tyyliin, eikä suoraan siniseltä taivaalta kaiken kimaltavan kautta moninkertaistuneena.

Mutta asiasta toiseen, huomasin tällaisen korttikampanjan:

Vaikka ei heille suoraan postissa menekään, niin onhan se jotain silti :slight_smile:

Kuulutteko Postcrossingyhdistykseen? Oletteko kokeneet sen hyödylliseksi? Mä olen miettinyt liittymistä jo 2v. :rofl: Nyt vois vihdoin liittyä, koska haluaisin hyödyntää niitä jäsenetuja.

Liityin marraskuussa, koska haluan yhdistyksen Ahvenanmaan-miittiin kesällä ja yhdistyksen tapahtumat ovat nykyään verotussyistä jäsenille (ennen pääsi mukaan ei-jäsenetkin, jotka maksoivat vähän korkeampaa hintaa, 5-10 € enemmän miittimaksua yms.) Vielä en etuja oo hyödyntänyt kuin yhdistyksen kaupan joululahjaetua, joka oli -30 % yhdistyksen korteista ja tuotteista. En osaa hyödyistä siis sanoa sen paremmin ja saa nähdä, jääkö vaan yhden vuoden jutuksi.

Kukin taplaa tavallaan, ite oon hyvin tullut toimeen ilman jäsenyyttä tähän asti ja kun tosiaan tapahtumat olivat avoinna aiemmin ei-jäsenille, niin ei tuo 5-10 € korkeampi osallistumismaksu ollut mikään maata kaatava asia. Aiemmin en ollut jäsen, koska asuin niin kaukana yhdistyksen tapahtumista, jotka painottuivat yhdistyksen alkuvuosina Etelä-Suomeen ja opiskelijana käytin jäsenmaksun sijaan rahat itse harrastukseen. Etelä-Suomeen muutettuani liittyminen jäi vaan, olin ihan tyytyiväinen ilman. Tosin joskus harmittelin, että jotkut yhdistyksen kortit oli hienoja, mutta onnistuin hankkimaan niitä sitten Facen kautta harrastuksen lopettaneilta.

Tämän vuoden Vuoden taiteilijana on harmi kyllä Martta Wendelin, vaikka itse toivoin salaa Katja Saariota. En oikein välitä Wendelinin korteista. Onneksi voin sitten hyödyntää yhdistyksen edun Saarion omassa verkkokaupassa. :fox_face: Joskus kyllä sain vain yhdistyksen jäsenille mainostetun kuukauden edun Minorilta, johtuiko siitä, että tilasin loppukuusta ja sain siksi samat kylkiäiset, vaikka en ollu ees jäsen. :smiley:

Ja vinkki vitosena, että kannattaa liittyä loppuvuodesta (marras-joulukuussa), niin saa seuraavan vuoden jäsenmaksun alennettuun hintaan + liittymisvuoden loppukuut ilmaiseksi.

Oon täpinöissäni ku Uuden-Seelannin posti julkaisee maaliskuussa Avatar-postimerkkejä. :heart_decoration: :new_zealand: Tilasin itelleni merkkien ensipäiväkuoret, vaikka en muuten merkkejä kerää.

2 Likes

Pakko tulla tänne porisemaan mun erittäin mielenkiintoista postikortti löytyäni. Ehkä täällä ymmärretään vähä paremmin :rofl: että oon sitte Otson, myöskin Kalevalan suuri ystävä. Niin sillä oon tää aiva liekiis!

Bongasin pari random nivaskaa muovikuoris kirpparilta yht. 4 € ja tottahan mä ny heti ostin! Kuka ei olis!!? Kaikkia kivaa siä oli, mahti löytö.
Mutta tämä! Ei mitää hajua kuinka vanha ( tuon ku kirjoitin NI tajusin että voipi koittaa Google linssillä ) Mutta että aiva törkiän hieno! Niitä harvoja jotka jää itelle kyllä.
Huomatkaa tuo kortin takateksti .

7 Likes

M a h t a v a kuva, hieno kortti kerta kaikkiaan! (Saako tuon taiteilijan nimestä selvää?)
En raskisi itsekään luopua!
Tykkään myös aina ostaa, jos on sekalaissatseja kirpputorilla <3 seassa on yleensä jotain, mitä en yksittäisenä ostaisi, mutta usein sille löytyykin sopiva saaja.

(Tuberkuloosin vastustamisyhdistys ? en ole edes tiennyt sellaista olleen, mutta ihana pala historiaa tosiaan sitten myös.)

Postcrossinyhdistyksestä, en kuulu, en kokenut tarvetta liittyäkään, mutta onpa kurjaa jos ei-jäsenet eivät saa enää osallistua. Toivottavasti sitten mainostetaan vain yhdistyksen reissuina, tai jos postcrossing olisi minun perustama juttu, en tykkäisi että sen nimellä järkätään tapahtumia jotka vaativat vielä jotain maksullista lisäliittymistä :thinking: jos nyt siis oikein käsitin.

Alennukset olisivat kyllä kiinnostavia :slight_smile:

Auringon järkyttävyydestä Avatar-elokuvaan: mulla jäi se eka kesken juuri kaiken “ylivaloisuuden” vuoksi, ne jotkut kauniitkin värit oli pohjaltaan jotenkin niin kirkkaita.

Fun fact “muistaakseni” :smile: : sini- ja vaaleasilmäiset on herkempiä valolle kuin tumma- ja ruskeasilmäiset.
Ja tämä voi selittää osaltaan myös, että tummasilmäiset kärsivät helpommin kaamosväsymyksestä/masennuksesta. (En koskaan väsy hämmästelemään mikä kaikki vaikuttaa kaikkeen.)

1 Like

@S_Tuulia. Se on taidemaalari Eino Rapp :heart:vähä piti testailla googlella :grin: Ihana harrastus kun löytää uusia taiteilijoita, mikä on mulle aina sydäntä lähellä.

Mulla on hazel silmät, eli montaa väriä silmis (keltasenrusehtavanmettänviheriät) ja kuulun kans niihin jotka ei oikeen tykkää kirkaasta valosta. UV valohan on pahempi vaalia ku tumma silmääsille joo. sen tiän että oon mieluummin hämäräs/luonnonvalos ku kauhias keinovalos jos saa valita :smile: Vaikka mulla aikasta tummat onkin. Mutta luin jostain joskus että moniväri silmät ei kestä kanskaa valoa niin hyvin ku yhen värin silmät.- nää just aina mielenkiintosia tutkia, pikku nippeli tiedot :grin::+1:

Ja tuo Tuberkuloosin vastustamisyhdistys,mullekki aiva uus :smile:

Joskus ainakin oli Postcrossingin säännöissä, ettei foorumilla saa mainostaa miittejä, jotka eivöt ole kaikille avoimia. Itse en kuulu yhdistykseen, enkä aio liittyä. Minun ajatusmaailmaani ei sovi tällainen yhdistys. En ymmärrä sen tarvetta. Yhdistyksessä on myös ollut tai saattaa olla vieläkin ihmisiä, joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä. Alennuksia en kaipaa, kun harvemmin ostan kortteja tms. kun ovat niin kalliita ja minulla kuitenkin on kohtalainen korttivarasto. Tällä hetkellä tuloni ovat sairauden takia sen verran pienet, että ostan mieluummin ruokaa kuin kortteja.

1 Like

Oho, enpä oo koskaan tämmösestä kuullut! Just tänään kävin ulkona ja totesin, et pakko kääntyä takas hakemaan aurinkolasit :sweat_smile:

Ja ihanaa kun saa käyttää laseja voimakkuuksilla. Mulla on siis pitkään ollut silmälasien päälle laitettavat aurinkolasit, mut niissä on liian tummat linssit. Sain onneks vammaispalvelun myöntämät aurinkolasit, joissa liukuvärjätyt linssit! Nyt nään varjossakin paremmin näillä

En minäkään näe tarvetta yhdistykselle enkä siihen liittymiselle. Aloin nyt ihan miettiä, että jos ei-yhdistysläinen haluaisi järjestää Suomeen kv-miitin, niin tuliskohan siitä sanomista.

Sinisilmä täällä, moi. Kaikkea sitä oppii. Olen kyllä aina ihan silmät sirrillään auringonvalossa, että kai ne aika valonarat on.