Voorsteltopic Nederlandstalige postcrossers - Vragen, antwoorden, adviezen, tips enz

welkom 4 (3)

Op het forum @Vandaag. :smiley:

1 Like

Hallo, ik ben Corine en ik woon in een dorp in de provincie Groningen in Nederland. Ik woon heel landelijk en rustig en ik vind het geweldig! Bedum heeft de scheefste toren van Europa, hij staat zelfs schever dan Pisa, maar dat is nooit als zodanig erkend!

Ik speel en zing, voornamelijk folk (Keltische folk, Engelse folk) en speel percussie-instrumenten. Ik en mijn wederhelft maken ook Jig Dolls (in de VS bekend als Limberjacks) en leren mensen hoe ze deze als percussie-instrument kunnen gebruiken. We reizen door Europa van festival naar festival.

Ik ben een echte folkie, maar als tiener in de jaren '70 waren disco en pop ook favoriet.

Ik ben met pensioen en drukker dan ooit!

Ik brei, haak, naai, schrijf, maak foto’s, teken, schilder, borduur en ik maak graag wandelingen in het bos en rijd graag door het platteland.

Ik heb in Zuid-Afrika, Brunei en Maleisië gewoond met mijn ouders voor het werk van mijn vader. Ik heb zelfs enige tijd op zee doorgebracht toen hij eerste stuurman was en het bedrijf familie aan boord liet voor verschillende reizen.

Ik heb met mijn man ook een jaar of twee in Wales gewoond, maar ben in 2005 teruggekeerd naar Nederland.

Ik heb twee katten, Tiseye en Squeaky genaamd, en het zijn mijn lieve knuffelbeestjes! Het zijn twee schildpadpoezen.

Ik ben lid geworden omdat ik graag van mensen over de hele wereld hoor, en graag hoor hoe mensen hun leven leiden!

6 Likes

welkom 3 (3)

op het forum @CorineN :smiley:

1 Like

Hi allemaal!
Ik ben nieuw hier. Vanmorgen de eerste 5 kaartjes op de bus gedaan, en direct doorgelopen naar het Stadsmuseum om nieuwe te halen! Ik ben altijd al een echt analoge meid geweest. Mijn moeder scrapbookte en ik deed daar graag aan mee. Daarna in mijn eigen (junk)journals gewerkt.
Ik ben een van origine Groningse twintiger die voor de liefde en studie in het midden van het land is komen wonen. Ik ben boswachter en veel buiten te vinden. Ik hou van alle hobby’s met garens en stof en ben gek op mijn 2 katten.
Ik ben nog een beetje de kluts kwijt op het forum, het leest niet zo makkelijk als andere fora/Reddit dus het is nog even zoeken.

Na nog wat meer rondlezen zie ik net dat veel mensen UNESCO kaarten sparen. Ik woon in het prachtige Kampen en kom daarom ook regelmatig op Schokland. Ook zijn Schoklandkaarten hier makkelijk bij de boekhandel te verkrijgen. Dus als iemand die kaarten nog zoekt, laat het me weten :slight_smile:
Liefs Mirthe

4 Likes

welkom (2)

@Tilliata :smiley:

2 Likes

Hi, Okay, Thank you. Never used the forum before, but that’s clear I guess😂.
I will wait for the message to use Dutch for my question.

1 Like

welkom 4 (3)

@VivianVitruvian :smiley:

Hier kun jij in het Nederlands schrijven m.b.t jouw vraag over een meeting op World Postcard Day in 2024.
Ik denk dat jij deze dag bedoelt. :wink:

Dit is de kalender voor Nederland.

Nederland - Meet Up kalender 2024

Dit zijn de guidelines m.b.t. het organiseren van een meet-up.

Hier vind je meer informatie m.b.t het organiseren.

About-the-postcrossing-meetups

Reacties en tips van leden die vaker een meet-up organiseren, zijn welkom @Arbor, @Frankie, @Gait, @LiveLaughLoveLeafs , @mar127, @piavano, @rowena2403 en iedereen die ervaring heeft met het organiseren van een meet- up in Nederland. :netherlands: :smiley:

1 Like

Stel gerust je vraag :kissing_heart:

1 Like

Hallo allemaal, mijn naam is Vivian en ik ben niet nieuw bij postcrossing, maar wel op dit forum. Ik snap nog niet helemaal hoe dit werkt, dus ik hoop dat postcrossers deze vraag kunnen lezen: Is er interesse voor een meet-up in Maastricht in oktober 2024 voor de World Postcrossing Day?
Zo ja, wat zou je dan willen doen in Maastricht (naast kaarten schrijven en andere postcrossers ontmoeten natuurlijk☺).
Ik zou het leuk vinden als er reacties komen van mensen uit de buurt, of zij die willen reizen hiervoor. Ik heb zo iets nog nooit georganiseerd, dus ben een beetje lief alsjeblieft☺
groetjes,
Vivian

1 Like

Hey, ik ben nog niet zo heel vaak naar een meetup geweest (een 3-tal keren maar) en 2 daarvan waren in België.
Vooraleer je begint met het organiseren, is het belangrijk dat je een locatie hebt (cafeetje of een zaaltje waar je samen kunt zitten) en dat je weet hoeveel personen er kunnen deelnemen. Eenmaal je dat hebt, sta je al een hele stap dichter bij je doel.
Je zal merken dat de lijst met aanmeldingen snel volloopt als het bekend wordt gemaakt in het topic met meetups. Ken je iemand die creatief is en een kaartje kan ontwerpen? Dat is dan ook mooi meegenomen. Als je op voorhand vraagt hoeveel kaartjes iedereen wenst, dan kun je er voldoende laten drukken en de deelnemers een bijdrage laten betalen.
Dit zijn zo’n beetje de meest voor de hand liggende dingen waar ik nu aan denk. Ongetwijfeld zijn er wel wat experts die je veel meer tips en zo kunnen geven. Ik wens je alvast heel veel plezier, want daar draait het uiteindelijk toch om!

3 posts were merged into an existing topic: BABBELHOEK - “Off - topic”

Hi,
Ik ben Sylvia, 48, woon in Alkmaar en ben helemaal nieuw hier op het forum & met postcrossing. Heb net gister mijn eerste kaartje geschreven. Ik had vroeger penvriendinnen (in het offline tijdperk) en via via kwam ik op postcrossing en het lijkt mij ontzettend leuk om weer kaarten & brieven te versturen en te ontvangen! Dus ik ga zeker wel eerst hier nog rondkijken en veel lezen op het forum want er gaat een wereld voor mij open (swaps, round-robin, snail mail en wat voor nieuwe termen ik voorbij zie komen, ik ken het nog niet goed hahaha). Ik hou van het strand & de natuur, wandelen, zwemmen, lezen en mijn stationary (planners, journals, commonplace book etc). Ik heb NAH sinds 2022 dus kan helaas niet meer werken als medisch secretaresse in het ziekenhuis wat ik al 30 jaar deed. Dit doordat ik teveel prikkels ontvang en mijn concentratie vrij laag is geworden. Ook was ik uitvaartfotograaf, maar dat gaat nu nog niet lukken. Misschien in de toekomst weer!

Maar nu leuk dus in de postcrossing wereld beland en heb er zin in! En leuk om nieuwe mensen te ontmoeten! Groetjes Sylvia

1 Like

welkom 3 (3)

@paperbypaper :smiley:

1 Like

Dank je wel! :hugs:

1 Like

Het lijkt erop dat je pas met persoonlijke berichten kunt reageren wanneer je de eerst officiële kaart hebt verstuurd.

1 Like

@Winkey

Hier kun je alle informatie vinden m.b.t. Understanding Discourse en Trust Levels.

(o.a. ook uitleg wanneer je bijvoorbeeld een p.m. kunt schrijven, een topic kunt openen enz. )

How do Trust Levels work?

1 Like

Hebben jullie ook het probleem dat kaartjes naar Rusland niet meer geregistreerd worden? Van mijn 12 traveling cards zijn er inmiddels 9 onderweg naar Rusland maar ze lijken gewoon niet aan te komen. Mijn man heeft hetzelfde probleem.

@Binkestein84 Hoi, ik lees op het forum dat er problemen zijn met Russische sorteercentra en onderbezetting. Daardoor is de bezorging vertraagd (maar gaat nog wel door). Onlangs is een kaart van mij naar Sint-Petersburg pas na 74 dagen geregisteerd terwijl mijn kaarten naar Rusland gemiddeld na 30-40 dagen worden geregistreerd. Hopelijk is het dus een kwestie van (nog) iets meer geduld.

2 Likes

Hoi,

Ik ben Sven uit het pittoreske Weert. En heb deze website gevonden via een discord server

1 Like

welkom 7 (2)

@loebas :smiley: