PostNL App

Sinds deze week krijg ik in de app geen foto’s meer te zien van briefkaarten. Post in enveloppen staat er nog wel met foto in.

Ik had van de week zelfs eerst 4 kaarten waar de foto van in de app stond, maar de volgende dag waren deze foto’s vervangen door een algemeen plaatje van envelop met opmerking "Oeps, we hebben geen foto van dit poststuk.

Is dit bij iedereen die de app gebruikt? Ik vermoed dat het met privacy te maken heeft…

Ik heb ook ineens bij sommige stukken geen foto’s meer. Bij een kaart toevallig wel.
Wel heb ik regelmatig dat poststukken dagen (soms bijna een week) later bezorgd worden met die extra piepsticker dat het adres niet leesbaar was (zelfs geprint) of dat de kaart verkeerd gesorteerd was -_-

Bedoel je dan die witte stickers met zo’n soort code erop door post nl?? Zo’n langere smalle sticker.
Die heb ik er ook regelmatig op, maar als je voorzichtig doet, dan kun je ze er prima afkrijgen zonder schade.

Nee, ik heb het niet over de herstelstickers. Het gaat echt om de post NL app waarin je kunt zien welke post er bezorgd wordt.

Mijn PostNL app werkt al geruime tijd niet meer. Ik heb het opgegeven om me er druk om te maken en ga gewoon dagelijks naar de brievenbus. Deze maand ontvang ik heerlijk veel post i.v.m. het winnen van deze categorie: WOTM - Winner of the Month - March 2024

1 Like

ja en nee, ik zie in de app mijn post, dan enkele uren later is de afbeelding weg en vervolgens wordt er ook niets bezorgd.
Enkele dagen later komt datzelfde poststuk dan ineens alsnog door de bus met die herstelstickers.
Het merendeel is idd te verwijderen zonder schade, een deel ook niet helaas.
Inmiddels komt ruim 60% van onze post (kaarten en ook reguliere enveloppen) met die stickers aan en het wordt steeds meer. Zelfs een envelop met bij postnl bestelde postzegels werd niet gespaard en kwam aan met een herstelsticker ruim een week nadat de enveloppe voor het eerst in de app was verschenen.

Oh zijn er mensen die dan niet meer dagelijks in de brievenbus kijken? Voor mij is dat zo’n ritueeltje om meerdere keren per dag even te koekeloeren. Vooral als ik terug kom van de winkel kan ik in één beweging even kijken of er nog wat in ligt. Nou lees ik sowieso nog een papieren krant dus daarom moet ik elke dag al in de brievenbus kijken.

2 Likes

Oh…heet dat herstelstickers. Ik heb geen idee waar die voor zijn eerlijk gezegd.
Tot nu toe heb ik ze er altijd feilloos vanaf kunnen halen zonder schade, gelukkig.

Ik kijk gewoon ook bij de deur hoor, of er post is. Ik heb de app zelf niet.
Was het meest benieuwd naar die stickers, waar die nou voor zijn enzo. Het is in mijn beleving idd veel leuker om zelf te kijken in de postbus en verast te worden. Of dat je de postman ziet en in spanning wacht of ie ook bij mij komt met post haha.

2 Likes

ik kijk ook dagelijks gewoon in de bus, ben de app eigenlijk vooral gaan volgen omdat ik merkte dat post steeds vaker vertraagd aankwam enzo.
Ik weet niet wat er bij PostNL aan de hand is maar er lijkt ook weinig te gebeuren met de vele klachten en men reageert elke keer weer alsof het nieuw voor ze is.

2 Likes

Hoi Anita,

ik ook, sinds 5 maart. Het viel me sowieso op dat sommige kaarten die er aan kwamen dubbel getoond werden in de app.
Ik heb nu nog alleen maar gele envelopjes (11 stuks) staan met een rode punt. En als je ze verwijdert, dan lijkt het voor een paar seconde dat dit ook inderdaad gelukt is, maar als je dan weer naar je overzicht gaat ziet het er weer zo uit:

en zijn ze allemaal weer terug.

Ik heb dit gisteren al via de optie “App reviews” gemeld. Maar omdat ik vanmorgen weer 5 nieuwe enveloppen met rode stip erbij had, die niet verwijderbaar zijn, heb ik deze bug vandaag ook via de live chat gemeld (dus niet via Daan de chatbot, waar je wel even voorbij moet zien te komen) maar aan een medewerker.

Eerst werd het niet helemaal serieus genomen kreeg ik het gevoel, maar uiteindelijk is er wel een ticket aangemaakt, die nog niet in behandeling is genomen zie ik en alleen maar zegt "Ik kan geen brievenbuspost meer verwijderen in mijn PostNL app "

App verwijderen en opnieuw installeren, loste helaas niet het probleem op.

Misschien als er meer mensen het doorgeven aan PostNL het serieuzer genomen wordt :thinking: :+1:t2:

Groet,
Ellen

1 Like

Ik heb precies hetzelfde probleem. Als ik 's nachts naar mijn werk ga kijk ik altijd eerst in de postnl app. Dan is alle post zichtbaar. Als ik later opnieuw kijk zijn de foto’s ineens verdwenen. Vaak wordt de post die dag dan niet bezorgd. En de gele enveloppen krijg ik inderdaad niet verwijderd. Heel irritant want alle post die binnen kwam verwijderde ik altijd zodat ik kon zien of er nog iets onderweg was.

Sowieso gaat de postbezorging hier de laatste tijd weer slecht. Het is een paar maanden eindelijk goed gegaan maar vanaf de dag dat Postnl meldt dat ze nog maar 2-3 dagen per week willen gaan bezorgen wordt de post weer slecht bezorgd. Gisteren heb ik post voor 4 dagen ontvangen. En meerdere poststukken die vorige maand in de app stonden zijn nooit aangekomen. Waaronder dus ook kaartjes :cry:. Bovendien heb ik onderhand op 90% van mijn post van die herstelstickers zitten. Ze gebruiken twee verschillende: een variant is makkelijk te verwijderen maar als die andere er op zit krijg je die er niet af zonder de post te beschadigen. Zo zonde

1 Like

Goedemorgen,

Sinds gisteren volg ik dit topic.
Graag wil ik jullie een advies geven:
Deze reacties en afbeeldingen (dus ook persoonlijke informatie zoals adressen e.d.) zijn ook zichtbaar én te lezen voor iemand die geen forumlid is.
Iedereen kan de reacties lezen die o.a. op het NL. forum worden geschreven,
‘world wide web’.

Hier is een discussie.
Misschien wel handig om te volgen. :wink:

M.vr.gr.
Jette

1 Like

Er is inderdaad een storing. Ik kreeg zojuist een mail van PostNL:

" Geachte heer / mevrouw xxxx,

U heeft contact gehad met onze klantenservice op 14 maart. Ik heb begrepen dat u geen zendingen meer kunt verwijderen in uw MijnPost App.

Er is op dit moment helaas een storing met het tonen van afbeeldingen van MijnPost in de app. Er wordt in plaats van de afbeelding een gele enveloppe getoond. Daarnaast lukt het verwijderen van de zendingen ook niet.

Uw melding is doorgezet en er wordt gewerkt aan een oplossing. We willen u vriendelijk vragen het later nog eens te proberen. Onze excuses voor het ongemak.

Heeft u nog vragen?

Op postnl.nl/klantenservice vindt u de antwoorden op de veel gestelde vragen. Daarnaast vindt u hier hoe u contact met ons kunt opnemen als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden.

Met vriendelijke groet,

Maaike
Klantenservice Consumenten"

1 Like

Het probleem lijkt weer opgelost :smiley:
Ik kan tenminste weer brievenbuspost verwijderen en ik zag ook weer afbeeldingen zojuist :+1:t2:

1 Like

Zijn er meer mensen die gebruik maken van de PostNL App?

Het valt me namelijk op dat deze week erg veel vertraging is in de levering van de postkaarten. Bijvoorbeeld ik heb nog 2 ingescande kaarten van de 20e April, die ik niet ontvangen heb en 3 van de 24e. 1 dag vertraging komt wel vaker voor maar 5-6 dagen is toch wel lang.

Een verjaardagskaart stond voor aflevering op mijn verjaardag. Is niet gekomen. Staat nu (precies een week later) weer voor aflevering in de app. Ik zie weinig post op het moment: er wordt nog maar op een paar dagen verwerkt lijkt wel. Maandagnacht, donderdagnacht en vrijdagnacht.

En inderdaad staan er regelmatig kaarten voor aflevering die niet in de bus zitten, uit de app verdwijnen en vervolgens na een paar dagen weer in de app staan (en dan meestal ook wel geleverd worden).

Hoi Anita,

ik heb even gechat met een PostNL medewerker (niet Daan) en op mijn vraag of er vertraging is in de levering van brievenbuspost, kreeg ik het volgende antwoord:

Hi, ja dat klopt. We hebben momenteel een hele grote drukte, waardoor
de zendingen zijn vertraagd.

Dus wij wachten maar geduldig af, hopelijk valt alles a.s. Dinsdag op de mat.