PostNL NEDERLAND 2024 - Postzegels (Stamps) - actuele prijzen, informatie en vragen

De prijzen zijn de afgelopen jaren flink gestegen, en ik denk dat de zus van je oma haar vrienden gewoon te leuk vindt om te stoppen :wink:

Het kan iets goedkoper, maar niet heel veel, ongeveer 5-10%. Er zijn een aantal websites die postzegels aanbieden net onder de waarde van de postzegel zelf. Als je hier op het forum rondleest, zul je zien dat veel van ons gebruik maken van postzegelsmetkorting.nl en fqstamps.nl Bij die laatste kun je een code gebruiken voor extra korting, als je dat niet doet krijg je een leuk extraatje.

En natuurlijk: Als je in de buurt van Duitsland woont: een ansichtkaart versturen met Duitse post is 95 cent.

Ik haak hier even op aan omdat ik postzegels heb gekocht bij postzegels met korting. 10x €1,75. Toen ik van de week een kaart wou frankeren zag ik voor het eerst in mijn leven dus ook postzegels waar bijvoorbeeld opstaat 60+44c. Ik was in de war dus heb ze niet gebruikt en heb andere gebruikt maar wou er toch meer van weten. Postzegels zeggen mij niets behalve dat je de goede waarde op je kaart of brief moet plakken, dus ik vroeg het aan mijn moeder en die vertelde dat ze dacht dat het guldens waren maar dat ze het niet zeker wist. Meteen toen ik dit las heb ik contact opgenomen met de website want dit hoort uiteraard niet. Er zouden ook setjes gemaakt zijn waardoor ik zelf niet zou hoeven te rekenen voor de juiste frankering maar ze waren allemaal los. Ben blij dat ik dus maar even de veilige weg gekozen heb!

Leuk feitje, mijn moeder vertelde dat deze zegels vaak goede doelen zegels waren en dat het bedrag na de + dan naar het goede doel ging.

ik neem aan dat je oude kinderpostzegels hebt gekregen, daar betaal je inderdaad extra geld bovenop de normale postzegelprijs, voor het goede doel.
deze postzegels bijvoorbeeld hebben een waarde van €0.39, maar je betaalt €0,19 extra voor het goede doel.

zolang er een euroteken op je postzegel staat is het altijd in orde. ik ben heel benieuwd wat voor postzegels je anders ontvangen zou hebben. en als het goed is krijg je bij postzegels met korting altijd een papiertje erbij met wat je moet plakken. bijvoorbeeld 1x 0.53 1x 0.43 en 2x 0.39. je postzegels zitten dan inderdaad in aparte zakjes maar er staat precies bij welke je moet gebruiken op een kaart.

oke kleine edit. ik bedenk me net dat niet op alle kinderpostzegels een euroteken staat dus ik kan snappen dat dit verwarrend is. er staat echter wel altijd een jaartal op dus alles vanaf 2002 kan je gewoon gebruiken.

Helaas, geen eurotekens. Alleen maar een C. En een jaartal als 1974. Ik dacht (heel dom) dat dit gewoon een postzegel was die ter ere van een bepaalde dag ofzo, wat ook zo is, maar ik dacht dat die dag nu gevierd werd. Als een herinnering. Snap je wat ik bedoel? Zeg maar, de geboorte van Koning Willem Alexander ofzo maar dan 50 jaar later ter ere van zijn verjaardag. Ik heb dus een enorme brainfart nu en kan het niet goed beschrijven. Maar een van de jaartallen is 1974. En er zitten ook Kinderpostzegels bij, maar deze zijn ook oud. Wel heel leuk overigens. Maar niet voor die prijs. Ik zal straks of morgen even een foto bijvoegen, als ik weer een kaart ga schrijven.

@stuetel,

Hier is informatie m.b.t de geldigheid van postzegels

Postzegels en geldigheid

Postzegels met waarde in guldens

Deze postzegels zijn niet meer geldig. Ongebruikte zegels kun je helaas niet inruilen voor geld of nieuwe postzegels.

2 posts were merged into an existing topic: TALK in ENGLISH - Visitors Corner - 2024

Hoi lieve allemaal,

Ik ben na een hiatus van 15 jaar weer begonnen met een nieuwe account. Hartstikke leuk.

Dit is misschien een hele domme vraag, maar ik kan er geen eenduidig antwoord over vinden zonder postNL zelf aan haar mouw te trekken:

Is zo’n priority zegel nou nodig ja of nee?

Of komt een goed gefrankeerde kaart zonder priority sticker ook gewoon tijdig aan?

Hartstikke bedankt :slight_smile:

Edit; ik zie net dat ik waarschijnlijk met mijn vraag ik het verkeerde topic zit. Sorry voor de vervuiling :pensive:

1 Like

welkom 7 (2)

@venusmaneater :smiley:

Jouw vraag past ook in dit topic, geen probleem.
De huidige zegels m.b.t. “versturen naar het buitenland” hebben nu een “proiority logo”

zie hier

Als ik NL zegels combineer, gebruik ik wel een priority sticker.
Maar ik weet uit ervaring dat het ook voldoende is als jij “PRIORITY” schrijft bij de postzegels.

Er zijn vast meer die forumleden hun ervaringen en tips willen delen. :blush:

1 Like

Hartelijk dank voor het duidelijke antwoord. Hopelijk zijn er meer users die hun ervaringen willen delen :).

1 Like

Ik zat net even te kijken door de tariefwijzer van PostNL. Hypothetisch gezien zou je het voor € 1,10 kunnen doen als je zakelijke post gaat versturen met minstens 25 poststukken per dag, zo leek ik te zien (maar kan ik fout hebben).

In ieder geval denk ik dat je inderdaad gewoon een eigenwijze oma hebt. Of de vriendin van je oma heeft ook niet meer door hoeveel postzegels nou daadwerkelijk kosten en rekent in de winkel gewoon elke keer braaf af. Misschien is die vriendin van je oma ook zo eigenwijs om niet te geloven dat de postzegels die zij elke keer koopt VEEL duurder zijn dan zij zelf denkt.

Als ik zegels gebruik zonder priority-sticker, dan gebruik ik alleen een priority-sticker als ik er de ruimte voor heb. Als ik dat niet heb, doe ik het gewoon helemaal niet, ook niet erbij schrijven. Ik heb eerlijk gezegd geen verschil ervaren in hoe goed het aankomt (maar heb er ook niet specifiek op gelet)

1 Like

:rage:

https://www.nu.nl/economie/6310002/postnl-wil-brievenbuspost-niet-meer-vijf-dagen-per-week-bezorgen.html

Als het zo doorgaat wordt er over 10 jaar helemaal geen brievenbuspost bezorgd door PostNL

A post was merged into an existing topic: PostNL App

Goedemaandag. Hier worden wij niet blij van. Een tariefswijziging midden in de zomer… voorheen wijzigden de tarieven uitsluitend per begin nieuwe jaar. Dacht ik.

Het enige voordeel dat ik zie is dat de december zegels al vanaf 1 juli een nieuwe waarde krijgen van 1€06. Voorheen wijzigde de waarde van de decemberzegel ergens in de maand november.

Kort: per 1 juli plak je voor binnenland en buitenland 5ct extra.

Gaat nergens meer over. Ik koop ze op mp. Kan ik zelf uitzoeken wat me aanspreekt. Betaal daar gemiddeld 0.85 voor nationaal en 1.35 voor internationaal. Scheelt aanzienlijk. Anders moest ik echt stoppen met postcrossen.

1 Like

@earlybirdheidi Oh dat scheelt 40 cent op een internationale postzegel. Dat is wel de moeite. Heb je een tip voor een betrouwbare verkoper?

Is dat zo? Of gaan ze in november de zegels gewoon weer duurder maken?

Gaat dat goed over het algemeen? En moet je dan heel veel zegels plakken? Ik heb een keer gekocht bij postzegelsmetkorting ofzoiets, maar dan moet je dus wel 4 postzegels plakken behoorlijk veel ruimte in…

Goedemorgen,

Willen jullie rekening houden met de forumregels? :wink:

Gebruik het forum niet om reclame te maken voor een bedrijf of iets commercieels.

https://community.postcrossing.com/guidelines

Don’t use the forum to advertise a business or anything commercial.

A post was merged into an existing topic: TALK in ENGLISH - Visitors Corner - 2024