PostNL NEDERLAND 2024 - Postzegels (Stamps) - actuele prijzen, informatie en vragen

Gelijk een paar velletjes van 29ct besteld bij FQStamps. @Eef_NL
Inclusief de Harry Potter zegel. Ik had gedacht dat die rage over zou gaan, maar Harry blijft onverminderd populair.
VanGogh 39ct vind ik ook leuk om te plakken.

Ik verbaas me er over hoe blij ik kan worden om leuke poststukken te verzorgen.

Voor wie nog nooit bij fqstamps heeft besteld, meestal ontvang je een presentje bij je bestelling. Als dat gulden-zegels zijn kun je ze niet gebruiken voor frankering. In plaats van een extra kun je kiezen voor een paar procent korting (5 a 8 - weet het niet precies), vul dan bij kortingscode in: korting.

3 Likes

Hartelijk dank namens alle postcrossers voor het gebruik van prachtige postzegels @HM . Ik weet dat sommige postcrossers klagen dat ze vaak kaarten met handgeschreven codes uit Nederland krijgen :see_no_evil:

Mijn persoonlijke favorieten om te versturen zijn post-egel en post-duif zegels, bloemenzegels met zaden en 100 jaar scouting :smiling_face:

1 Like

Yey! Vandaag mijn bestelde pakketje postzegels van postzegels met korting ontvangen. 25 x de combi van 1,75 :slight_smile: Nu kan ik weer efkes mee toe :smiley:

Goedenavond.

Just a simple question: Can I use two NL-stamps (each 1,09 EUR) to send a card abroad or do I have to use the “international” stamps?

Dank je wel! :smiley:

Yes you can use 2 NL stamps! You’ll be overpaying, but the sorting machines just check whether the combined value is at least enough for the weight and destination of the item.

Bedankt. :slight_smile:

Now I only need to find out how to buy stamps online on PostNL. Haha. :smiley:

Not easy indeed! If you go to the webshop, you can choose ‘Collect Club’ which is de philately part of the shop. Beware that there also stamped/cancelled stamps when you go through that list!

Other websites Postcrossers frequently used to buy stamps are https://www.fqstamps.nl/ and https://www.postzegelsmetkorting.nl/

1 Like

Thanks for the links, the second one is really helpful as PostNL does not sell/send stamps abroad, you have to buy them via other websites.

1 Like

Ben ik niet zo blij mee als dit door zou gaan: PostNL: Nederlander verstuurt meer e-mail en minder papieren post - Security.NL En jullie?

Postnl zorgt er zelf al jaren voor dat de brievenbuspost afneemt door de prijzen te verhogen, de brievenbussen weg te halen en het niet toestaan van afgifte brievenbuspost op een servicepunt. Ik heb al heel lang het gevoel dat ze van de tak brievenbuspost af willen.

1 Like

Dit werkt voor mij in de praktijk al zo. :woman_shrugging: Brievenbussen worden niet meer dagelijks geleegd, post wordt zelden binnen 1 dag bezorgd en bezorging van de post is al niet meer 5 dagen per week. Bezorging op dinsdag wordt hier bijvoorbeeld vaak overgeslagen. Ook komt de postbezorger heel laat in de avond. NB Ik woon op het platteland.

1 Like

@Eef_NL dat de brievenbussen niet dagelijks geleegd worden, had ik ook mijn vermoeden over
 zeker op bepaalde punten in het centrum waar het minder druk is. Daarom breng ik mijn brievenbuspost altijd naar de brievenbus bij het servicepunt van de Jumbo in de hoop dat die wel elke dag geleegd wordt.

Dat herken ik, sommige bezorgers kwamen ook bij ons inderdaad op hele rare tijden
 maar de laatste maanden hebben we gelukkig niets te klagen :grin:

1 Like

Ik ging gisteren mijn post wegbrengen (18.00 uur, de lichting was al geweest) er staat dat de volgende lichting donderdag is (?!) is het al doorgevoerd? Ik baal daar zo van. Met ook nog de kans dat het pas na twee dagen na lichting wordt bezorgd mag je een verjaardagskaart wel een week van te voren posten :frowning:

1 Like

Ik ben even de kluts kwijt. Ik stuur voornamelijk post naar het buitenland maar ik vind die internationale postzegels zo lelijk. Als ik het goed begrijp (en na heel veel in de rondte googlen) zou ik dan 2 NL1 zegels en een los priority stickertje op mijn enveloppen moeten plakken. Maar dan betaal ik natuurlijk veel te veel. Want 2 NL1 zegels is €2,18 en 1 internationale is €1,75. Hoe doen jullie dat? En kan ik dat op een andere manier oplossen zodat ik wĂ©l leuke en unieke zegels kan gebruiken? Ook binnen NL vind ik de WimLex postzegels zo lelijk. Maar daar kan ik gewoon een NL1 zegel voor gebruiken.

Bij postzegels met korting.nl (aaneengesloten schrijven) kun je zegels kopen.
Ook op facebook is een man die zegels met lage waarde verkoopt. Misschien even omhoog scrollen daar staat wel het een en ander.

1 Like

Hoi ik heb even een vraagje. Een postcrosser heeft mij gevraagd of ik mijn ansichtkaart op het postkantoor handmatig wil laten stempelen ipv gewoon via een sorteermachine. Maar wordt dat in Nederland eigenlijk wel gedaan? En zo ja kan ik dat bij elk servicepunt van postnl doen? Ik ben echt helemaal niet thuis in die stempels. Dat zijn toch die postmarks of stamp cancellations?

@Binkestein84 Dat wordt in Nederland niet (meer) gedaan.

1 Like

Oke, ja dat dacht ik al. Dan ga ik dat doorgeven. Bedankt!

1 Like

Na jullie tips gelezen te hebben gisteren voor de eerste keer wat besteld bij FQ stamps. 2 velletjes om te kijken of het wat is. Ze hadden zelfs Tilburg postzegels! Daar ben ik echt super blij mee want ik kom uit Tilburg en die kan ik voor mijn Tilburg kaartjes gebruiken. Nooit geweten dat deze bestonden.
Ik ben enthousiast en ik ga hier zeker vaker bestellen! Nu zat er ook een velletje postzegels gratis bij maar hoe weet ik nu of dat euro of nog gulden postzegels zijn? Het zijn de postzegels rechts op de foto. Er staat ook geen jaartal bij.

1 Like

Ik heb even gezocht met google lens (dikke tip trouwens, zoeken op afbeelding) en ik kwam dit tegen. Zo te zien zijn het kinderpostzegels uit 1968. Dat betekent dus dat het guldencenten zijn en die zijn niet meer geldig. https://www.marktplaats.nl/l/postzegels-en-munten/postzegels-nederland/q/kinderpostzegels+1968/

1 Like

Ahh super, bedankt Mirthe! Dan gebruik ik ze gewoon als extra sier postzegel op de kaart!