PostNL NEDERLAND 2024 - Postzegels (Stamps) - actuele prijzen, informatie en vragen

Ik gebruik dezelfde combinatie, 2x € 0,44 + 2x € 0,39. Op sommige kaarten neemt dat inderdaad teveel ruimte in, dan gebruik ik internationale zegels waar je er maar één van nodig hebt.

Ik gebruik dan een envelop en plak een gebruikte postzegel op de kaart

1 Like

Ik plak altijd of meestal eerst de postzegels.
Ook 2x44 2x39.
Maar laatst had ik nog zegels van 75 en 77. Dan 1x77 2x44 met aanvulling van 2ct.

Bij NL1 plak ik bij 2x29ct en 2x3ct.
Er bestaan ook decemberzegels van 27ct 34ct.

Als ik richting Duitsland ga post ik vaak in Duitsland. Zelfs kaarten naar Nederland kun je 6ct goedkoper in Duitsland posten dan hier.
Nationaal tarief: NL 1.01 DE 0.70
Internationaal tarief: NL 1.65 DE 0.95

Bestellen bij DeutschePost kan, maar wordt uitsluitend naar een Duits adres gestuurd.
Dat kan ook het postkantoor zijn waar je (on)egelmatig komt. Dat heb ik 1x gedaan. Maar je moet je bestelling dan wel gegarandeerd gaan ophalen. Als er iets tussen komt en je bent te laat gaat het retour afzender.

Binnenlandse zegels gaan naar €1,09 en internationaal naar €1,75

Jammer dat nu mijn plak strategie van een Nederland 1 zegel plus een oude €0,65 niet meer werkt.

Bedankt @menzo2003,

Helaas, maar dit was te verwachten. :scream:

Dan wordt het dus helemaal interessant om vanuit DE te gaan verzenden als je daar in de buurt bent.
Helaas woon ik in echt een paar uur rijden vanaf de Duitse grens, maar voor mij zeker 't overwegen waardt als ik in die richting met vakantie ga …
& wat meer sturen met december zegels want dan kan je 2 zegels op envelop plakken voor buitenland (voor zover ik me nog kan herinneren van vorige jaren)

Poeh ik vind het nu wel echt heel prijzig worden om naar het buitenland te versturen. :money_with_wings:

Dat lijkt me geen goed idee, tenminste niet om te besparen:

Tarief 2 kerstzegels (2023) = 2 x € 0,96 = € 1,92
Tarief 1 x internationaal (2023) = € 1,65

Tot 50 gram (ipv 20 gram) versturen is wél voordeliger met 2 kerstzegels.

1 Like

Hello! I hope I’m in the right area. I have a stamp from 2014 and I wonder if I can still use it:


Sorry to bother you if this isn’t the right group.
And thank you!

2 Likes

@LisaMonsterken Yes, you can still use this one!

2 Likes

Thank you! :gift_heart:

2 Likes

Mijn combinatie is 1 × 0,77 + 2 × 0,44, dan kom je precies uit met maar 3 zegels

1 Like

Voor het nieuwe tarief kan je 1 × 0,77 (Europese zegels van 2009) + 1 × 0,54 (Europees 2002) + 1 × 0,44 (nationaal 2007 - 2010) gebruiken

Je kan ook 1 × 0,77 + 1 × 0,44 + 2 × 0,27 (kerstzegels 2001) doen

1 Like

4 posts were merged into an existing topic: In ENGLISH - Visitors Corner - Van Gogh Museum - Pokémon - :paintbrush: 29/09/2023

Nieuwe tarief 1,75
(1x december 0,96 + 2x 0,39 + 1x 0,02) 1ct teveel
(1x NL1 1,09 + 1x 0,39 + 1x 0,29) 2 ct teveel
(4x 0,44) 1 ct teveel
(3x 0,44 + 1x 0.39 + 2x 0,02) exact 1,75 :bulb:

0,29 zijn oude decemberzegels met vaste eurowaarde.
Het is weer puzzelen. Ik heb ook nog wat decemberzegels met vaste eurowaarde van 27ct en 34ct. En een handvol oncourante waarden zoals 54 72 86 95ct.

Edit: gewoon 1x Internationaal is natuurlijk het meest makkelijke!!
Gezellig postcrossing jaar gewenst!

2 Likes

Zie mijn bericht hierboven voor een perfect passende oplossing zonder blijplakzegels (voor zover je het nog niet gezien had)

Het is altijd weer puzzelen ja, en als je dé perfecte combinatie hebt gevonden, is het vaak alweer bijna nieuwjaar :joy:

1 Like

@DinoMino ik had je gelezen, 54 en 77ct zijn moeilijk verkrijgbaar.
Bij PostzegelsMetKorting heb ik ze nooit gezien, bij FQStamps heel soms.
Bij de laatste koop ik graag.

Ik heb een weekendabonnement voor heel Nederland waar ook enkele Duitse treinstations gedekt worden omdat daar ook een OV-chipkaartpaaltje staat.

Dit zijn de stations
  1. Vanaf Groningen: Weener en Leer over de grens bij Bad Nieuweschans (is treinvervangende bus maar geldt als trein)
  2. Vanaf Enschede: Gronau over de grens bij Glanerbrug
  3. Vanaf Arnhem: Elten, Emmerich en Praest over de grens bij Zevenaar
  4. Vanaf Heerlen: Herzogenrath, Aachen West en Aachen Hauptbahnhof over de grens bij Kerkrade

Als je veel op weekendtrip gaat, dan is dit goedkoper dan de auto. Naar de grens reizen is wel redelijk tijdrovend maar ik neem mijn laptop en post (en kaartjes!) mee in de trein dus besteed ik de tijd nog nuttig

2 Likes

Ik heb nog een combinatie gevonden: 3x € 0,39 + 2x € 0,29 (exact € 1,75).

3 Likes

Je kunt hele oude postzegels gewoon nog gebruiken zie ik. Ik spaar in lichte zin zelf enkele postzegels, maar heb ook een heel stel dubbele. Die zou ik dan dus kunnen gebruiken.
Ik zat laatst al te denken waar je goedkopere zegels zou kunnen krijgen.