Meetup 26.11.2023 - Neidenfels

:world_map: CITY/REGION: 67468 Neidenfels (Germany - Rheinland Pfalz)
:round_pushpin: MEETUP PLACE: Lichtensteinhütte PfälzerWaldVerein Neidenfels - Hintertalstraße 50
:calendar: DATE: 26.11.2023
:alarm_clock: TIME: 11:30 h
:page_facing_up: MEETUP PLAN:

Postcrossing in heart of “Pfälzer Wald”

You will have the opportunity to get to know the “Pfälzerwald Hüttenkultur” at simple and rustic PWV Lichtensteinhütte (PWV-Hütten are part of unesco world heritage Bundesweites Verzeichnis Immaterielles Kulturerbe | Deutsche UNESCO-Kommission). The Lichtensteinhütte is run by volunteers. Since the begin of 2023 I am one of them. With this meetup, we can support our Hütte and share hospitality.
We want to give you a chance for a meetup (limited to 15 participant), while we do our monthly voluntary service. The side room is reserved for the meetup. We offer a place for sitting down, a nice, easy and local selfservice Pfälzer-Lunch - a variation of drinks (softdrinks, wine, beer, juice, coffee and tea) and cake will be available too.
We will meet at about 11:30h inside Lichtensteinhütte - We kindly ask you to order something to eat and please note in advace that there are no vegan options - Later on you will have the chance to meet - talk - sign and buy postcards (some kind of historic ones are offered by PWV) - the Hütte will close at 19h - you can also go for a walk/hike in advance to the meeting or afterwards, there are two castles/ruins nearby.

Neidenfels is known as a papermaking village and known for its two castles (Neidenfels and Lichtenstein).

Neidenfels can be reached by S-Bahn (from Neustadt an der Weinstraße or from Kaiserslautern). If you come by car, there are only a hand full parking spaces available at the Hütte, so please park near the S-Bahn station at Google Maps . It will take about 30 minutes to walk to get to Lichtenstein-Hütte (direction will follow later on - in german).

Please have a look at Lichtensteinhütte PWV Neidenfels | Neidenfels | Facebook

participant

  1. @Niklot (40x)
  2. @B-Engel with Flocke
  3. @Muschel (15 x)
  4. @golleo (35 x)
  5. @Penny2107 (bei golleo)
  6. @shugal (50x)
    @Katrin0612 (10x)
    @Kira26 (4x)
    @saintursula (10x)
  7. @jenmac75 (20x)
  8. @Cloe-Leo - Elke (30 x)
  9. Cloe-Leo - Volker
  10. @CraftyHill (30 x)
  11. @craftaholicjay (30 x)
    @anne50 (10 x)

Waiting List:
1.
2.
3.

Meeting Postkarte (kleine Änderungen vorbehalten)

:point_up: Please make sure to read the Meetup Guidelines before signing up for a meetup.

3 Likes

That’s great. We would like to join.

B-Engel with Flocke_the_dog and Niklot

2 Likes

Ich bin gerne dabei.

1 Like

So close from our place - so I have no other choice.
Would like to come (with Penny2107)

1 Like

I would like to join too. :smiley:

1 Like

Leider muss ich mich von diesem Meeting wieder abmelden, meine Planung für dieses Wochenende hat sich geändert. Ich wünsche allen Teilnehmenden ganz viel Spaß. :slightly_smiling_face:

Schade… kann man nichts machen

1 Like

Ich möchte auch gern kommen. Das ist mal eine ganz andere Meeting-Location. :heart: Ich hoffe, es ist nicht schon zu kalt…

1 Like

Ich würde auch gerne kommen :blush:

1 Like

Von der Location her super… aber ich bin an dem Tag leider mit mr-mo92 in Teneriffa :smiling_face_with_tear: ansonsten wäre ich super gern dabei gewesen…

1 Like

Ich würde gerne mich und Kira26 anmelden :slight_smile:

2 Likes

I’d like to attend!

2 Likes

I would like to join. Thank you

1 Like

Hallo,
wir möchten gerne teilnehmen.
Ist ja mal eine ganz andere Location.
Liebe Grüße
Cloe-Leo (Elke und Volker)

1 Like

Es war schön heute in Ketsch und ich freue mich auf die Hütte. Ich bin sehr gern dabei.
Colleen aka CraftyHill

1 Like

Hallo,
ich würde auch sehr gerne bei dem Meeting dabei sein.
Viele Grüße
Jaqueline

1 Like

Ich hab kein Auto und ich weiß nicht ob ich die Hütte vom Bahnhof aus alleine finde. Oder ist es möglich sich am Bahnhof zu treffen und gemeinsam zur Hütte laufen.

1 Like

@anne50 dich habe ich auf die Nachrückerliste gesetzt.

Ich finde es grundsätzlich gut, sich im Ort - in der Nähe der S-Bahn zu treffen und gemeinsam zur Hütte zu laufen.
Ich selber kann dies, wegen meines Hüttendienstes aber nicht “betreuen”.

Hallo Zusammen,
ich habe mal eine Meetingpostkarte entworfen. (kleine Änderungen vorbehalten)
Das Bild ist im ersten Post zu finden.
Besteht Interesse? Würde Ende Oktober die Postkarte beauftragen.
VG Tanja

Ps: 1. Variante ist verworfen worden…

… nun habe ich heute nochmal etwas rum probiert und es gibt einen zweiten Meetingpostkarten - Entwurf mit einer Außenansicht der Hütte…

Preislich liegen wir vermutlich so um die 0,30 € (u.a. abhängig von der Menge der Bestellungen)