Idee voor speciaal stempel op World Postcard Day

Op 1 oktober is het weer World Postcard Day. In veel landen worden voor de gelegenheid, en ter promotie van kaartjes sturen, postzegels of een speciaal stempel uitgegeven.

Sinds dit jaar heeft PostNL een nieuw ontwerp voor hun machine stempels, het blaadje met “Duurzaam bezorgd” erop, en tijdens de kerstperiode zijn het twee kerstbomen. Het stempel wordt met behulp van een inkjet printer aangebracht, dus in theorie is elk ontwerp mogelijk.

Nou zat ik te denken of we PostNL zouden kunnen laten weten dat er anno 2023 nog steeds belangstelling is voor kaartjes sturen en dat thematisch World Postcard Day stempel hieraan zou kunnen bijdragen. Meer post is meer omzet en zou positief kunnen uitpakken zonder dat het een grote investering is.

(PostNL weet van Postcrossing af en hebben er dan ook een pagina op de postnl.nl site staan)

Wat denken jullie ervan? Zouden we het met genoeg belangstelling misschien kunnen vragen aan ze?

4 Likes

Dat zou wel gaaf zijn.

1 Like

Het idee is heel leuk, maar in zijn algemeenheid is PostNL niet erg flexibel. Maar je kan je vraag natuurlijk wel aan ze voorleggen. Dit jaar is het jammer dat 1 oktober op een zondag valt en dat er op zondags nooit gestempeld wordt. Voorgaande WPD’s mocht ik handmatig stempelen met een duidelijke 1 oktober datum, bij een postagentschap. Maar de meeste zijn gesloten op zondags.

2 Likes

Hallo Wilma,

Mocht je in dat geval de stempel op de kaart zetten of ook op de postzegel zelf?

De officiële stempel met PostNL logo en datum van 1 oktober, werden op de postzegel gezet. Daarna gaan ze gewoon in de brievenbus, maar bij een deel kwam er dan toch nog een 2e stempel bij, die automatisch door de sorteermachine werd gezet. Bij een ander deel gebeurde dat niet, dat hangt kennelijk van het sorteercentrum af. Om een 2e stempel met andere datum te voorkomen, hebben sommigen de kaarten dan in een transparant foliezakje gedaan, dan komt de eventuele 2e stempel op het foliezakje en heeft de kaart gewoon de echte 1 oktober stempel.

Zou WPD gewoon op een werkdag vallen, dan doet dit probleem zich niet voor, dan krijgt het gewoon een 1 oktober stempel in de sorteermachine. Dus volgend jaar hebben we het weer een stuk makkelijker :grinning:

1 Like

Updated 3 (2)

Voor iedereen die de WPD kaart 2023 wil afdrukken:
Belangrijke informatie:

WORLD POSTCARD DAY 2023

:arrow_right: How are you celebrating World Postcard Day?

1 Like

Updated 3 (2)

Voor iedereen die de WPD kaart 2023 wil afdrukken:
Belangrijke informatie:

1 Like

klik (3)

WORLD POSTCARD DAY - NIEUWE KAART

WORLDPOSTCARD DAY 2023 - DE KAART

1 Like

:postbox: Limiet m.b.t. het aantal adressen World Postcard Day 2023 :postbox:

Oh een limiet van kaarten sturen op WPD is iets nieuws! Ik had het op een andere thread gevraagd maar denk dat dit nog belangrijker is als we maar 10 kaarten per persoon mogen sturen:

Is er animo om een gezamenlijke bestelling van Vistaprint te maken voor WPD en de afgedrukte kaarten en kosten samen te delen? :grin: 100 kaarten is ongeveer 60€. Als iedereen 10 kaarten neemt, is het rond 6€pp. Ik zoek eindelijk nog 8 mensen hiervoor.

Ik heb ze al laten printen @cremebrulee en nog wat over. Ze kosten € 0,40 per kaart excl verzendkosten om op te sturen. Als je belangstelling hebt, kun je evt een persoonlijk berichtje sturen.

@Springtail heb jij nog contact gehad met PostNL over een speciale afstempeling?