3. 1111 viestiä soopaa

No joo, mutta ihan samaa toistoa se on silloinkin kun ihmiset vaan onnittelee tai laittaa thanks for sharing. Yhtä hyödytöntä eikä tuo mitään lisäarvoa. Kannatan vapaata sanaa oli se sitten negatiivista tai positiivista. Foorumillakin usein sensuroidaan enkä liiemmin menisi kommentoimaan mitään valtavirrasta poikkeavaa.

Minä ajattelen tuollaisen kilpailunvoittamisjulistuksen vähän niin kuin vauvan saannin, uuden työpaikan tms, että voi onnitella, mutta ei ole arvostavaa sanoa rumaksi, tai ettetkö parempaa paikkaa saa, tai etteikö sinne sinua parempaa työntekijää löytynyt, vaikka se rehellinen mielipide olisikin. Kyllä ne onnittelut voi aidosti ilahduttaa, eli tuo lisäarvoa siten ja positiivisempaa ilmapiiriä.

En siis tarkoita ollenkaan, etteikö kritiikkiä voisi esittää tai että vain positiivista pitäisi sanoa. Itse lähinnä en arvosta sellaista, että jos itse ei voita, niin haukutaan voittanutta, mitä tuossa oli.
Ja sellaista kummaa elitististä asennetta ja luuloa (oman mielipiteen paremmuudesta ja oikeammuudesta). Makuasioitahan nämä on.

“Kiva” jonkun odotella, että voittaako hän, jos ei halua päätyä tuollaisen huutelun ja vikojen etsinnän kohteeksi jos kortissa sattuukin olemaan vaikka vaaleaihoinen hahmo :cold_face:

Mielenkiintoista olisi myös ollut, että jos tuo olisi ollut ekanakin hänen omansa, mutta myös jonkun “tunnetun” foorumilaisen tekemä, olisiko ollut erilainen kohtelu.

Mutta oikeastaan kaikista mielenkiintoisinta, että eikö tämä tekijä oikeasti ymmärtänyt niitä sääntöjä? :thinking: Minusta olisi kiva kuulla häntäkin, mutta ehkäpä niin ei tule käymään. Siis kertoisi mitä ajatteli, luuliko että on ok näin, pyytäisi anteeksi (ei siis minulta, vaan kilpailun järjestäjiltä).

Niin, kritiikkiä voi esittää tosiaan eri tavoin. En oikein ymmärrä itsekään sellaisia vmp-kommentteja, jotka eivät rakenna hyvää henkeä. Kun yhtä hyvin voisi sanoa, että nyt ei ihan ollut minun mieleeni. Mutta nyt jännittää, mikähän kilpailutyö on se oikea voittaja.

Tää nykyajan keskustelu representaatiosta on miusta vähän hassu. Kun taiteilijoilla yms. aika paljon vaikuttaa oma tausta teoksissa. Jos on kasvanut/elänyt vaikka suhteellisen homogeenisessä yhteisössä, niin kyllä se heijastuu teoksiin ja eikös ihminen itse samastu eniten itsensä näköisiin toisiin ihmisiin. Tällöin ei ehkä välttämättä ole mielessä representaatioasiat heti ekana. Jos itse olisin kortin piirtänyt tuohon kilpailuun ja siinä joku ihminen olisi, niin todennäköisesti se olisi ollu valkoihoinen nainen. Enkä tarkoittaisi sitä pahalla, vaan syynä olisi se, että oon suurimmaksi kasvanut valkoisessa ympäristössä.

Kävin eilen illalla kävelyllä lähirannalla ja sain ihania kuvia. :heart:

1 Like

Minusta on jännä myös miten nuo muut esitetyt on hyväksytty ilmeisen kritiikittä ja vain kehuttu :smile:
itse siis näin melkein jokaisessa jotain, minkä voisi ajatella epäsopivana jos niin haluaa.
Ehkä tuossa on vain se ryhmäilmiö, että voittajaa saa haukkua ja varsinkin kun hänet ilmoitti joku muu, eikä “tekijä” niin, se ei tunnu niin töykeältä.

No, huomiseen mennessä selvinnee uusi onnellinen voittaja. Jännää!
__

Olen niin niin niiiiiin iloinen että iltaisin hämärtyy :smiling_face_with_three_hearts: vaikka aina myös vähän haikeaa, mutta tuntuu että tuoksuukin eriltä ja on sopivan rauhoittavaa, haluaisin pimeällä uimaan niin, että kuu näkyisi :beach_umbrella: :waxing_gibbous_moon:

Tiirailiko joku muuten perseidejä viikonloppuna? :stars: Ite en jaksanut.

Kalajoella oli niin pilvistä, ettei niitä näkynyt.

Kävin eilen kattomassa Oppenheimerin. Olipas se vaikuttava elokuva! Ihme on jos ei tule useampiakin Oscar-ehdokkuuksia.

Köllöttelin hetken aikaa kuistilla tuijottamassa taivaalle, mutten nähnyt yhtään. Näkymä ei ole kyllä mikään ihan superhyvä. Tähtiä näkyy pilvettömällä säällä jonkun verran, mutta lähellä sijaitseva sairaala hohtaa taivaalle valoa, niin sellasta ihan kunnon tähtipeittoa ei näe koskaan.

Mietiskelen viettäisinkö Taiteiden yötä jossain vai jaksaisinko pitää kiinni alkuperäisestä ideastani, eli saaristopyöräilystä, kun on pari vapaapäivää… En kyllä oikein luota, että kunto riittää, mennyt niin lötkösti koko kesä.

Täällä on vielä liian valoisaa tähdenlentojen kunnolla näkemiseen :neutral_face:

Cicus, saaristopyöräily kuulostaisi kyllä aivan ihanalta! Oi oi :smiling_face_with_three_hearts:

Kävin kattoo Oppenheimerin viime viikolla Itikse Finnkinossa (koska siellä on Suomen ainoa IMAX-sali, jossa on Suomen suurin valkokangas) poikaystävän kaa ja sanoin leffan päätyttyä, että kympistä vetoa et nähtiin juuri seuraava parhaan elokuvan Oscar-voittaja. :stuck_out_tongue:

Hyvin mahdollista. Veikkaan, että tuosta tulee ehdokkuudet ainakin Parhaasta elokuvasta, ohjauksesta, miespääosasta, erikoistehosteista ja sävellyksestä. Tai ainakin minuun ne teki isoimmat vaikutukset, tiedä sitten akatemiasta. :smile:

Oon just junassa tulossa Tampereelta ja täällä on muutamia interreilaajia kyydissä myös. Aloin taas haaveilemaan reilauksesta kovasti. Mää 15-vuotiaana päätin, että teen kuukauden reilin ennen ku täytän 25, mutta oon jo 7 vuotta myöhässä siitä. :joy: 15-kesäisenä oisin halunnu mennä, mutta äiti ei päästäny ja myöhemmin en uskaltanu yksin lähteä tai tuli opiskeluja, poikaystävä ja töitä jnejne haaveen tielle. Ehkä vielä jonain päivänä!

Nyt uusi voittaja on julkaistu ja se on minusta aivan aivan niin suloinen :smiling_face_with_three_hearts:

1 Like

Oho! :heart_eyes: Nyt olen tosi iloisesti yllättynyt. Aivan ihana WPD-kortti! :heart:

Niin minustakin!
Onneksi en nähnyt tätä sen virheellisen voittajan aikana, koska olisin vain surkutellut, ettei tämä voittanut :blush:

Siinä tykkäsin kirkkaista väreistä, mutta tässä taas näistä voimakkaista tummista väreistä, tunnelmasta, tuosta yhteydestä ja siis kuu, * huoh * oi oi.

Ihana uusi voittaja! :heart_eyes: Ihmettelen kuinka ei ollut alunperinkin ykkönen.

On kyllä nätti! Melkein tekisi mieli tilata tuota korttia. <3 Koska tää WPD-kilpailu näköjään jakaa mielipiteitä, niin kävin miettimään, että ei olisi hullumpi idea, jos postcrossaajat voisivat osallistua äänestää myös. Mutta en tiiä, voisiko vaikea toteuttaa tuollainen.

Nämä korttidesignit on myös aika ihania. <3

1 Like

Onpa suloinen kortti! Toivottavasti saan edes yhden! Mulla on elokuu no spend -kuukausi niin en osta netistä yhtään mitään. Rehellisesti sanottuna välillä on tuntunut tosi haastavalta, kun olen koukuttanut Temun halpoihin askartelujuttuihin (tiedän että on epäeettistä ostaa sieltä yhtään mitään). No onneksi elokuuta on enää puolet jäljellä.

Postasin jo Facebookiin, niin WPD-korttia halajavat, liittykää miun kimppatilaukseen, niin säästyy aikaa, rahaa ja vaivaa. Laittakaa viestiä, jos kiinnostusta on. :postbox: :slight_smile:

Ihana työ voittajalla. Hyvät värit ja tunnelma. Tykkään :heart_eyes:

Tai siellä WPD-sivulla voisi olla äänestys, jossa kuka tahansa voisi äänestää. En tosin tiedä miten onnistuisi, että jokaiselta tulisi vain yksi ääni :thinking:

En kuitenkaan halua, että postcrossaajat luulisivat, että tämä on vain ja ainoastaan meille suunnattu kortti tai yleensä tapahtuma.

Toisaalta olisi kiva nähdä aina muutkin ehdokkaat kyllä.

@menu_velho en tiennytkään että tuo Temu toimittaa Suomeen! Olen nähnyt joitakin mainoksia, mutta kuvitellut, että se toimisi Saksassa (?). Mistä maasta tilaukset lähetetään?

@xxxyyy en tiedä, mistä maasta tuotteet tulee. Kiinalaisia ne ainakin on, osa selvästi feikkikopioita aidoista. Tullia tai veroja ei ole tarvinnut maksaa. Postikuluja ei myöskään mene. Paketit on tulleet Matkahuollon ja Postin kautta. Minullabpn puhelimessa Temun sovellus ja sitä kautta tilaaminen on (liiankin) helppoa.

1 Like