3. 1111 viestiä soopaa

Eka työviikko loman jälkeen pulkassa. Sijaistin työkaveria, pidin pari suomen tuntia hänen ryhmälleen. Pääsin kuulemaan ja vähän puhumaankin venäjää :see_no_evil:

Pikkumimmillä meni myös viikko hyvin päiväkodissa, se oli kiva juttu. Hän osasi muutes viedä tänään sellaisen smoothiepussin oikeaan roskikseen täällä kotona :hugs:

Huomenna mennään naapurikylän maatilatorille kuuntelemaan Arja Korisevaa ja syömään kultsin paistamia lettuja, on meidän elämä jännää :grinning:

1 Like

Varmaan sopivan jännää ja kivaa :slight_smile: (ainakin nuorimmalle osanottajalle).

Muistan eka kerran kun tapasin työnantajan, hän lauleli jossain välissä jotain Arja Korisevan laulua (en tätä tällöin tiennyt), ja minä olen aina luullut, että se on lastenlaulu (on lastenlaulukirjassakin siis). Paljon myöhemmin hän oli ihan närkästynyt, että ei ole lastenlaulu :grinning: jolloin selvisi, että se on ilmeisesti vain laulu :slightly_smiling_face:

1 Like

:warning: Korttien Talolla on paljon myynnissä paikkakunta- ja Suomi-kortteja hintaan 0,50e.

Oon jo pidempään pähkäillyt ja harmitellut sitä kun tuntuu, että melkein kaikissa profiileissa toivotaan vaan kortteja lähettäjän maahan liittyen. No mulla ei ole ikinä juuri mitään. Tilasin nyt sitten niitä aiheita mitä aina toivotaan, vaikka oikeasti haluaisin ensin käyttää loppuun ne muut kortit mitä mulla on.

Nykyisin en raaski ostaa postikortteja kaupoista kun ne on niin hurjan kalliita! Hinnat noussut ihan järjestäen kaikkialla. :astonished::dizzy_face:

2 Likes

Kuningaskobra? Sen olen ainakin mennyt parikin kertaa vuosien mittaan laulamaan karaokessa ajatellen, että se on iloinen lastenlaulu. Kääk. Sehän on kauhean liikuttava!

Kortit tosiaan maksaa ihan kauhean paljon. Joku 1,80 rupee oleen minimihinta. :grimacing: Pitää kattoo toi Korttien talo, kiitos vinkistä. Suomi-korttini kaipaa päivitystä.

Tuolla hinnalla ei kyllä raaski kovin montaa korttia kaupasta ostaa, ehkä 1-2. Nyt kun on pari korttitilausta juuri tullut, niin ei oo akuuttia tarvetta korteille. :sweat_smile:

Joo just se, siten vähän outoa että se on myös joku tanssilava tms laulukin!

Siitä on myös Vain elämäässä Stigin tekemä versio, hauska.
Kuulostaa kyllä edelleen lasten laululta ne sanat. Toisaalta joo vähän haikeat :cry:

Tästä tuli muistaakseni muukin erimielisyys, kun mietin, että onko tämä sitten balladi, koska siinä on tuollainen tarina ja sen mielestä balladi ei voi olla nopea.


Mutta joo, korttien hinnat, huhhui, ostin kolme neliön mallista korttia, kaksi oli 2,50€ ja yksi 2,90€!
Ei mitenkään erikoisia. Argh.

Oltiin tuossa Itä-Suomessa ja ajoimme jonkun suljetun kyläkaupan ohi, ja näin siellä korttitelineen jossa oli kortteja ja jälkeenpäin mietin, että olisinkohan voinut ostaa ne :grinning: Nyt onnekseni löysin kirpputorilta tosi hyväkuntoisia kortteja, “taidetta ilman käsiä”, en tiedä miksi ne on monesti minusta tosi kauniita vaikka ovat eri taiteilijankin. Ja muutaman vähän erilaisemman ja jonkun miehen pebankin :blush: löysin.

Tykkään kyllä myös niistä Tokmannin myymistä mitkä on tehty harmaalle tai ruskealle taustalle jollain puuvärillä tai pastellilla, ja ovat edullisia myös, viestipuoli tarpeeksi tyhjä ja näissä on minusta moni aihe suomalaisuuteen sopiva.

Haluttaisi ihan lähteä kortteja ostelemaan :grimacing:

1 Like

Nurmeksessa on keskustan K-marketin talossa sellainen kauppa, jossa kortit maksaa 0,17 euroa/kpl. Suurin osa on tosin sellaisia, joita en postcrossingissa lähettäisi, mutta oli siellä ainakin perusmaisemia (Suomi Finland), Koli-kortteja ja Nurmes-kortteja kin viimeksi kävin.

Viime päivinä oon kirjoittanut kortteja tooosi paljon kun iski inspis. :smiling_face_with_three_hearts: Jatkoin löytöretkeilyä keskustan myymälöissä ja löysin kivoja kortteja euron kappale, mm. Muumeja ja Pentikiä. Ei kannata kysyä mistä kun ostin jo melkein kaikki. :face_with_peeking_eye: Tuntuu, että Saksan ja USAn käyttäjät on räjähtänyt käsiin, saan vaan heidän osoitteita melkein koko ajan. Harmi, että Suomeen vain yksi osoite. Haluun kirjoittaa suomalaisille. :blue_heart:

2 Likes

:smile: Mä taas oon ihan onnessani aina kun tulee Saksa tai USA.

Muutama päivä sitten klikkasin Suomeen-raksin pois kun ärsytti kun kortti matkalla ollu melki 40 päivää :joy: Sitte tajusinkin vasta että ou nou sitä saapi odotella sitten 60 päivää jos haluaa raksin takasi.

Ihan täs miettinyt että kuvittelenko vaan mutta kaikki kortit joihin oon lykkäässy uusimpia koodilla varustettuja merkkejä niin olovanansa kestää kauemmin perille. … Foorumilla jopa testasin Hollaantiin meneviin kortteihin. Toinen ilman koodia jo perillä, toinen matkannu melki kuukauden nyt. Terveisin, Vieno Vainoharha. :person_raising_hand::person_shrugging:

1 Like


Kirjoittelin tässä päivänä muutamana myös kortteja: Saksa (×3), Taiwan, Hollanti, Japani ja Tsekki. :sweat_smile: :postbox:

Näköjään World Postcard Day -korttikilpailun voittaja on julkistettu. Ei oikein miun makuun, niin eipä tule kiusausta teetettää noita kortteja. Tosin ellei tilaa kimpassa, niin oman kokemuksen perusteella ei oikein kannata tilata, koska jotta hinta per kortti postareineen olisi järkevä, pitäisi kortteja tilata parikymmentä. Ja jos ei halua pelkästään lähettää yhtä ja samaa korttia puolenkymmentä, niin sitten niitä jää yli reilusti. :smiley: Viime ja toissa vuoden voittajakortit oli miusta kivoja, jokunen on niitä jäljellä. Ihanaa kyllä fiilistellä jo, että hautautuisin korttikasojen ja -tilpehöörien sekaan teemukin kanssa. :tea: :heart_decoration: Tässä viime vuoden näyte:

Moo:lla voi teettää niitä kortteja vaikka yhdenkin, toki silloin pitäisi tilata muita aiheita lisäksi.
Itse ehkä tilaan sieltä, kun viimeinkin käsitän mikä puoli on kuvapuoli :smile: (eli niillä front on se, mihin tulee viesti, en muista kertoiko joku sen täällä, mutta niiden sivuillakin näkee mitä ne tarkoittavat). Tykkään itse tuosta tämän vuoden kortista, kun se on selkeä ja värikäs. Normaalisti tuo ei olisi yhtään minun tyylinen, mutta joku tuossa vetoaa yksinkertaisuudessaan ja selkeydessään, kuvaa sitä henkilökohtaisuutta, sopii syksyynkin. Tähän käy vielä ne jotkut aiemmat ystävänpäivämerkit, joita en ostanut kun silloin en pitänyt.

Lisäksi kuvittelin, että siinä on tarkoituksella kasvot niin, että ne voi näyttää hämmästyneeltä ja sitten hymyilevältä - en tiedä onko sittenkään ajateltu niin! Kirjoitin siitä tuonne blogiinkin viestin :rofl: varmaan joku miettii, että mistä tämä kirjoittaa!

Aion ehkä siis muutaman tilata nuita ja lisäksi omista kuvista kortteja, koska kiinnostaa tuo moo jo ties kuinka monennetta vuotta. Virallisella puolella lähetän varmaan ihan vain mitä tahansa kortteja.

Musta tuo on taas kivoin näistä WPD-korteista, ne edelliset on ollu nii hailakoita, tykkään tän värikkyydestä. :blush: Eka mua häiritsi tosi paljon se, että kaverilta puuttuu suu, mutta luettuani tuolta blogista sen @xxxyyy:n kommentin, nään suuren nauravan suun nyt sillä ja kortista tuli vaan parempi. :smile:
En kuitenkaan aio tilata sitä, koska lähetän vaan pari korttia sillon ja mieluummin valitsen profiiliin sopivan kortin, ku yleisesti vaan tuon kaikille.

En tykkää yhtään tämän vuoden WPD-kortista, aikamoinen pettymys. :dizzy_face: Harkitsen vakavasti tilin laittamista epäaktiiviseksi välttääkseni saamasta sitä. Tylsää saada useita samoja kortteja. Itse aion lähettää ihan normaalisti profiiliin sopivia postikortteja. :blush:

1 Like

Nyt luin tuolta blogin kommenteista, että tuo hahmo on joku kuva ilmaisesta kuvapankista ja sitä on vähän muokattu. Aika tylsää!

Minäkin luin, mutta toivottavasti se on hänen kuvansa myös. Säännöissä muistaakseni oli, että pitää olla osallistujan “original artwork”.

En jaksa jotenkin kun monet tuntuvat luulevan että se on joku virallinen Postcorssing kortti. Valituksia miten ei kuvaa postcrossausyhteisöä, miksei ole tämän yhteisön jäseniä kuvattuna, tai maailmaa. No ööö, kun se teema oli postal hug, eikä mitkään yhteisön jäsenistön luokkakuva.

Tai joku valitti tuosta voittaneesta ja hänen oma ehdotuksensa ei ollut edes oikean kokoinen :woman_facepalming: Paljon oli tullut ehdotuksia ilmeisesti, mutta millaisiahan :grinning:

En myöskään tykkää, että monet lähettävät vain virallisina näitä. Tai luulevat, että tätä “kuuluu” lähettää sinä päivänä. Onneksi moni ymmärtää, että voi lähettää tai olla lähettämättä mitä haluaa. Itse taisin viime vuotista saada vain yhden. Olin jo vaihtanut kaikki omani, joten se oli oikein toivottu :slight_smile:

1 Like

Nyt se blogisivu ei enää avaudukaan minulla :frowning:
Eli olikohan sittenkin kopio :frowning:
kuinka surkeaa!

Voi ei!
Jos on kopio ja tulee uus voittaja, nii harmittaa niiden puolesta, jotka on tuota jo tilannut!

2 Likes

Ilmeisesti nyt on tulossa sitten uusi voittaja:

En ihan ymmärrä miksi kommentointi on estetty uusimmassa blogipostauksessa. Mielestäni sen poistetun postauksen kommenteissa ei ollut mitään epäsopivaa. Ihmiset vaan kertoivat rehellisen mielipiteensä, joten miksi loukkaantua? Ei mene ymmärrykseen tämä sensuurin määrä.

1 Like

Loukkaantuiko siellä joku? Siis se “voittajako” esim.?
Ei kai kommentointia siksi kuitenkaan ole estetty.
Minä ajattelin että kommentit tuohon uuteen postaukseen olisi vain “milloin voittaja julistetaan”, “miten näin voi käydä” toistoa tai jotain hyödytöntä huutelua ja negatiivisuuden lietsomista pohjaten siihen, että voittajanjulistuspostaus sai jo sen verran, en nyt tiedä oliko epäsopivia, mutta ei nyt ainakaan kohteliaita tai arvostavia kommentteja. Forumillahan tuosta aiheesta voi jutella, eli ei ole sensuuria sen suhteen. Kommenteissa keskustelu on hankalaakin, kun ei ole vastaustoimintoa.