3. 1111 viestiä soopaa

Hyvin mahdollista. Veikkaan, että tuosta tulee ehdokkuudet ainakin Parhaasta elokuvasta, ohjauksesta, miespääosasta, erikoistehosteista ja sävellyksestä. Tai ainakin minuun ne teki isoimmat vaikutukset, tiedä sitten akatemiasta. :smile:

Oon just junassa tulossa Tampereelta ja täällä on muutamia interreilaajia kyydissä myös. Aloin taas haaveilemaan reilauksesta kovasti. Mää 15-vuotiaana päätin, että teen kuukauden reilin ennen ku täytän 25, mutta oon jo 7 vuotta myöhässä siitä. :joy: 15-kesäisenä oisin halunnu mennä, mutta äiti ei päästäny ja myöhemmin en uskaltanu yksin lähteä tai tuli opiskeluja, poikaystävä ja töitä jnejne haaveen tielle. Ehkä vielä jonain päivänä!

Nyt uusi voittaja on julkaistu ja se on minusta aivan aivan niin suloinen :smiling_face_with_three_hearts:

1 Like

Oho! :heart_eyes: Nyt olen tosi iloisesti yllättynyt. Aivan ihana WPD-kortti! :heart:

Niin minustakin!
Onneksi en nähnyt tätä sen virheellisen voittajan aikana, koska olisin vain surkutellut, ettei tämä voittanut :blush:

Siinä tykkäsin kirkkaista väreistä, mutta tässä taas näistä voimakkaista tummista väreistä, tunnelmasta, tuosta yhteydestä ja siis kuu, * huoh * oi oi.

Ihana uusi voittaja! :heart_eyes: Ihmettelen kuinka ei ollut alunperinkin ykkönen.

On kyllä nätti! Melkein tekisi mieli tilata tuota korttia. <3 Koska tää WPD-kilpailu näköjään jakaa mielipiteitä, niin kävin miettimään, että ei olisi hullumpi idea, jos postcrossaajat voisivat osallistua äänestää myös. Mutta en tiiä, voisiko vaikea toteuttaa tuollainen.

Nämä korttidesignit on myös aika ihania. <3

1 Like

Onpa suloinen kortti! Toivottavasti saan edes yhden! Mulla on elokuu no spend -kuukausi niin en osta netistä yhtään mitään. Rehellisesti sanottuna välillä on tuntunut tosi haastavalta, kun olen koukuttanut Temun halpoihin askartelujuttuihin (tiedän että on epäeettistä ostaa sieltä yhtään mitään). No onneksi elokuuta on enää puolet jäljellä.

Postasin jo Facebookiin, niin WPD-korttia halajavat, liittykää miun kimppatilaukseen, niin säästyy aikaa, rahaa ja vaivaa. Laittakaa viestiä, jos kiinnostusta on. :postbox: :slight_smile:

Ihana työ voittajalla. Hyvät värit ja tunnelma. Tykkään :heart_eyes:

Tai siellä WPD-sivulla voisi olla äänestys, jossa kuka tahansa voisi äänestää. En tosin tiedä miten onnistuisi, että jokaiselta tulisi vain yksi ääni :thinking:

En kuitenkaan halua, että postcrossaajat luulisivat, että tämä on vain ja ainoastaan meille suunnattu kortti tai yleensä tapahtuma.

Toisaalta olisi kiva nähdä aina muutkin ehdokkaat kyllä.

@menu_velho en tiennytkään että tuo Temu toimittaa Suomeen! Olen nähnyt joitakin mainoksia, mutta kuvitellut, että se toimisi Saksassa (?). Mistä maasta tilaukset lähetetään?

@S_Tuulia en tiedä, mistä maasta tuotteet tulee. Kiinalaisia ne ainakin on, osa selvästi feikkikopioita aidoista. Tullia tai veroja ei ole tarvinnut maksaa. Postikuluja ei myöskään mene. Paketit on tulleet Matkahuollon ja Postin kautta. Minullabpn puhelimessa Temun sovellus ja sitä kautta tilaaminen on (liiankin) helppoa.

1 Like

Tilasin nyt talveksi hiutalesinettileiman ja muuten vain sieniaiheisen ja eri vahapalleroisia (täällä on myynnissä vain muutamaa väriä ja niitäkään ei aina, todella kalliita, ja veikkaan että ihan samoja).
1-2 viikkoa ilmoitettiin toimitusajaksi.

Siellä oli alekin, en tiedä onko aina :smile:

1 Like

On kyllä vaarallista lukea tätä soopaa ja foorumia yleensäkin. Kävin tsekkaa ton Temun ja löysin heti kaikkea ihanaa. :heart_eyes::smiley::see_no_evil:Washiteippejä ja tarroja katselin. Huh.

2 Likes

Unohdin mainita, että kannattaa varautua siihen, että laatu voi olla ihan mitä tahansa. Itsellä on ollut kyllä odotuksiin nähden ihan ok tavaraa. Olen tilannut lähinnä tarroja ja askartelupapereita. Hinnat tuolla vaihtelee koko ajan. Ja sähköpostia tulee sitten varmaan päivittäin.

Onko kellään Zonerama:ssa kuvia? Kun ongelmana se että vaikka painan sort photos niin emmä niitä kuvia saa liikuteltua eri järjestykseen. Toimiiko tuo vaan tietokoneella/hiirellä muttei kosketusnäytöllä? :person_shrugging: Eijjymmärrä.

Mulla on! Toi on tosi ikävää ettei mobiilisti pysty muuttamaan järjestystä. :slightly_frowning_face: Onnistuu vain tietokoneen hiirellä. Valitan.

1 Like

Kiitos vastauksesta :heart: No on kyllä gaggaa, millää jaksaasi läppäriä kaivaa.

Edit: Jaa mutta jee! Kyllähän ipad huoli Bluetooth hiiren. Kyllä taas pienestä iloinen. :joy::person_raising_hand:

1 Like

Joo, minähän olen oikeasti huono tilaamaan mitään, kun en näe sitä, mitä olen ostamassa. Näitä olen halunnut pitkään ja katsellut sieltä sun täältä, kun lähiliikkeistä ei saa.

Luin tuosta nuo kuvaukset ja esim. tiedän, että tilasin vain sen leimanpään, en kahvaa siihen.
Leiman kuvattiin olevan messinkiä, mikä on hyvä. (Yleensä nämä ovatkin, mutta jotkut ovat muovia…eli varaudun että tämäkin voi olla, se muovinenkin toimii.) Joku oli arvostellut ja hänen ottamassa kuvassaankin näytti messingiltä (tosin en tiedä onko nämä arvostelut aitoja :smile: )

Myös ihan oikeasta kaupasta ostamani sinetti on varustettu tekstillä “Mrry Chrstmas” suunnilleen :smile: Se on kyllä silti kaunis. Mutten minä siellä saanut sitä luettua kun oli peilikuvana ja paketissa.

Ja vaha on vahaa, osa täältäkin ostamista on eri tuntuisia, se on ok.

Paperia varmaan myös uskaltaisin ostaa.

(Epäeettisyyttä mietin myös, mutta nyt on paljon etsy-myyjiä, jotka tilaavat näistä ja myyvät niitä itse, ja lähes syyllistävät suosimaan pienyrittäjiä ja paikallisia. Lisäksi, jos esim. iso askartelutarvikebrändi painattaa tuotteensa Kiinassa, koska tulee halvemmaksi, miksi kuluttaja ei saisi suosia sitä halvempaa myös? Ja kun oikeastihan moni ei lue mitään mihin kuvansa laittaa, eli joku joka painattaa oman design paperinsa kiinalaisessa yhtiössä, voi oikeasti sen halpuuden ohella antaa kuvan oikeudet sinne. Joten osa kopiosta voi olla ihan “laillisiakin”. Vähän mietityttää myös turvallisuus, eli onko jotain kemikaalia tms mutta en näitä käsittele niin paljon.)

Seurantakoodin mukaan Kiinasta lähetetään, varaudun kyllä tullaamaan.

Millaisella aikataululla olette saaneet Postilta vastauksia palautteisiin? Vai vastaavatko he niihin lainkaan? Viikon olen odottanut vastausta kyselyyni. Olenko liian hätäinen?

Toinen juttu. Minäkin tein täältä saatujen vihjeiden perusteella tilauksen Temulta ja nyt lähetyksen seurannassa lukee, että alv on maksettu ostovaiheessa ja Posti hoitaa tulli-ilmoituksen puolestasi.

En ehkä ole oikea ihminen vastaamaan, koska yleensä oon soittanut, koska on ollut sellaista asiaa, joka on kätevintä hoitaa puhelimessa.

Pohdin tässä junassa istuessa et miksi tiistaina juna on suhteellisen täynnä? :thinking: