Vaihtonurkka

Vaihtonurkka on suomen kieltä osaavien keskinäistä korttien vaihtoa varten. Muutakin voi vaihtaa, mutta pysytellään silti kirjekuoressa lähetettävien tuotteiden kokoisissa vaihtotavaroissa. Voit tarjota omiasi vaihtoon (kuvan kanssa taikka antamalla tarkat tiedot tarjolla olevista korteistasi). Tai voit hakea esimerkiksi jotain tiettyä korttisarjaa ja kertoa, mitä sinulla olisi antaa vaihdossa.

Vaihtajat voivat keskenään sopia, miten haluavat saada omat korttinsa - kirjoitettuna ja postimerkillä, kirjoitettuna kuoressa tai puhtaana kuoressa. Sovitaanko niin, että noudatamme vastaanottajan toivetta lähetystavasta tässä ryhmässä.

Jos on jotain epäselvää tai kaipaat tarkennusta ohjeisiin, voit kysyä ketjussa tai laittaa yksityisviestin.
Terveisin Merja @kotona

1 Like

Hei! Onko täällä ketään nimmareiden keräilijöitä tai tunnetko sellaisen?
Minulla olisi pari korttia, jotka ovat ko. henkilöiden nimmaroimia:

Esko Aho, presidenttiehdokas-kortti
Folke West, “Matkalla Maailmalla”-tv-sarjan kortti

Nimmari molemmissa on kortin taustapuolella.

Lähetä yksityisviestillä kiinnostuksesi. :slight_smile:

@kotona minulla olisi sinisiä kissoja varmaan useampiakin.
Tämä ainakin:
Imgur
Laitan sinulle viestiä, kun tarkistan montako olisi. Vaihdossa haluaisin Wendelinin tai Koivun kirjaimia. Katson, mitä puuttuu :slight_smile:

Sovittu vaihto flora1 kanssa. Poistan varatut kortit ensimmäisestä viestistäni. Muut vielä tarjolla.
Tämä vaihto on tehty ja molemmat saaneet korttinsa. Kiitos!

@kotona, Inge Lööki 71 kiinnostaa :heart_eyes:
Minulla on aika paljon sinisiä kissoja, esim sinun suosikeista:

Hienoa, @BookOwl
Lehmä kuusenkoristelijana kiinnostaa noista eniten. Laitan sinulle viestin.
Kaikki ensimmäisessä viestissäni olevat kortit ovat yhä tarjolla.
Merja

1 Like

Hei kotona. Uusin mummo kiinnostaa. Onko sinulla näitä kissoja jo?

Kopio (2) 154971867_4508598569167692_8269180283268088191_n

154971867_4508598569167692_8269180283268088191_n

Laitan nediam_norille yksityisviestiä.

Mummokortti 73 on edelleen tarjolla myös seuraavalle.

EDIT: Kaikki menneet eli vaihdot tehty!

Tarjoan kuvan Päliköitä, muutamissa noista on takana joulutoivotusteksti.

Vaihdossa toivoisin esim. itse väritettäviä kortteja (värittämättöminä), sinisiä kissoja tai jotain musiikkiaiheista. Tarjoa ihan rohkeasti. :slight_smile: Saapuvat kortit toivon kuoressa niin pysyvät ehjempinä matkalla.

Hei @mother_of_twins

Olisin kiinnostunut Pälikön korteista (ylhäältä oikealle laskien) nrot 3-8 eli kolmannesta kortista valkoiseen tyhjään kohtaan asti.

Minulta löytyy tämä Löökin mummokortti, joka on suosikeissasi:
https://www.postcrossing.com/postcards/FI-3814874 ja
Sinisten kissojen sarjaa vaikka minkälaisia. Yksi värityskuvakorttikin olisi. Siinä on joulutähden kukinnon tapaisin kukkakuvioita ja muita kukka-aiheita niiden lisäksi.

Onko sinulla jo paljon sinisiä kissoja vai vasta muutama? En viitsi skannata kaikkia mahdollisia, mitä voisin lähettää, mutta jatketaanko keskustelua vaihdosta yksityisviestein?
Terv. Merja

1 Like

Jatketaan vaan, laitan sulle viestin!

Minua kiinnostaisi loput Päliköt. Värittämättömiä kortteja olisi tarjolla yksi iso Linda Peltolan talviaiheinen sekä neliömuotoinen rauhankyyhky ja 11 kpl Secret Jungle -sarjaa, alla kuva yhdestä, jonka jo lähetin pois. Niissä on aika paljon vain kasvillisuutta, Voit lähettää yksityisviestiä jos kiinnostaa

1 Like

Yksäri laitettu!

Etsinnässä kulkeneita ehjiä postimerkkejä (mieluiten leikkeellä):

Ja myöskin kortteja kirjoitettuna kuoressa (saa olla kulkenut ennestään, kunhan kuvapuoli on naarmuton ja puhdas):

Wanted Disney -albumin naarmuuntuneiden tilalle myös etsinnässä ehjiä.

Vaihturina tarjoan jokaisesta osumasta 7 (seitsämän) kpl kulkemattomia (siistejä 1-osaisia) kortteja kuoressa.
Yhdestä kortista voi esittää toiveen, mutta loput 6 napsin tuolta melkein silmät kiinni. (Mainoskortteja ei ole ja joulukorttejakin yritän välttää laittamasta mukaan).

edit. Esim.
1 kortti miulle = 7 korttia siulle
2 korttia miulle = 14 korttia siulle
3 postaria miulle = 21 korttia siulle

Vastaathan yksärillä, kiitos! :slight_smile:

Ja siirrän osuman saaneet kansion loppuun kuvatekstillä “X-tulossa”. :slight_smile:

Miulla on aivan liikaa kulkemattomia kortteja (tuhansia) ja myöskin liikaa “wanted”.
Toivottavasti tämä auttaisi hieman molempiin. :heart:

Kaikenlaista löytyy, joten laitan yv:n Hessulle :smile:

1 Like

^ Vanha tarjous on edelleen voimassa. :wink:

Kyselen tässä myös samalla, josko joltain sattuisi löytymään tätä Elias Kahila -korttia:

Kulkenutkin käy, jos ei ole postimonsterin naarmuja.

Jatkan yksin juttelua… onko joku vailla postituoretta Unkarin Postcrossing-blokkia jossa on 4 samanlaista 120 forintin postaria (posteljooni polkee fillarilla) vuodelta 2018?

Jos joku yleensäkin kerää postituoreita merkkejä muista maista niin ilmoittaudu. :slight_smile:
Voin laittaa kuvaa mitä ylimääräisiä on löytynyt (ainakin USAa ja Venäjää) tähän mennessä.

Itse kerään kulkeneita ja laitan postituoreet kiertoon heti, jos saan kulkeneen tilalle.

@Hessu666
Et suinkaan juttele yksinäsi. Näin päivitetyn viestisi ja tsekkasin viime aikoina saapuneita postimerkkejä. Puuttuviin saat minulta 85 centin saksalaisen paperilinnun vuodelta 2022 ja sen mukana laitan tulemaan vähän muutakin. Paluupostissa en kaipaa postimerkkejä, mutta jos jonkin kortin joskus… Postitus voipi mennä ensi viikkoon, mutta lähetän kun ehdin.

Edit. postitettu 16.2. kissa keinumassa -postimerkillä, joka vissiin sulta vielä puuttuu.

1 Like

^ Kaikki aiemmat viestit edelleen voimassa. :wink:


En ole muutamaan vuoteen paljon kortteja ostellut ja nyt kun olen taas innostunut kortteilusta, niin harmittaa…
Onko kenelläkään tai osaatteko kertoa löytyisikö näitä vielä jostain? (Noin vuosi sitten sain tämän tiikerin, näin näitä jossain ihan tavaratalossa/ kirjakaupassa.)
Eli: Haluaisin näitä “meditoivia” eläimiä tai joogaavia kissoja? Ja sitten kaipailen Suomi Love- kortteja. Minulla on yksi: “Tänään ihmisen puolikas on huomenna leijonakuningas…”
Voisin ostaa tai vaihtaa, jos näitä jostain löytyy. Mitä haluaisit vaihdossa? Kortteja? Postimerkkejä?