Travelling notebook - rondreizend notitieboek / schrift - ( test)

Wat zijn travelling notebooks / reizende notebooks?
Reizende notitieboekjes zijn een unieke manier om de wereld te verkennen via pagina’s van een notitieboekje.
Een notitieboekje wordt van persoon naar persoon gestuurd en verzamelt verhalen, herinneringen e.d. , totdat het wordt teruggegeven aan de eigenaar.
De inhoud van het notebook kan variëren : hobby’s, land, favoriete muziek, huisdieren, films enzovoort.
Jij kunt een thema voorstellen waar anderen over kunnen schrijven , tekenen enz. m.b.t. jouw notitieboek. De leden die meedoen kunnen de pagina’s van je notitieboekje te vullen.

Hoe werkt het?
Kies / koop een notitieboek / schrift die jij wilt laten “rondreizen”.
Vermeld het onderwerp in dit topic, het door jou gekozen thema .
Zorg ervoor dat jij de adressen van de deelnemers ontvangt via een private message .
Plaats de adressen niet op het forum !
Zorg er voor dat jij een lijst met alle adressen afdrukt en deze toevoegt aan het notitieboekje /schrift
Stuur vervolgens jouw notebook naar de eerste deelnemer.
Vraag de deelnemers om een ​​bericht te posten wanneer ze het notebook ontvangen en verzenden.
Tip, laat de deelnemers een bericht sturen ( private message ) ​ naar de volgende persoon , vermeld op de lijst om te controleren of zij / hij nog actief op het forum is .
Dan voorkom je dat een noteboek zoek raakt .
:tada: Nu wachten op het moment dat het notebook weer bij jou wordt bezorgd : tada:

Een paar opmerkingen:
Onthoud dat dit een niet-officiële Postcrossing-activiteit is, dus eventuele kosten zijn voor jouw eigen verantwoordelijkheid.
Noteer de titel van uw onderwerp over de status van uw notitieblok:

  • “OPEN” als je nog enthousiaste deelnemers / hosts accepteert

  • “REIZEN” voor notebooks die al onderweg zijn

  • “GESLOTEN” voor notebooks die weer zijn ontvangen door de eigenaar van het notebook .

Veel plezier :writing_hand:t2: :notebook_with_decorative_cover:

gereserveerd

Op dit nieuwe forum merk ik dat ik veel meer nieuwe topics lees dan op het oude forum. En daar zitten leuke topics tussen. Laatst kwam ik een topic tegen over een ‘travelling notebook’. Dat bracht mij op het idee om er zelf ook eentje te laten rondreizen. Het lijkt me namelijk superleuk om een schrift vol te hebben met jullie inbreng over ‘je tuin’. Wij gaan binnenkort verhuizen en krijgen een hele mooie tuin daarbij cadeau, incl. vijvertje met kikkers. Ik heb niet veel ervaring met tuinen, maar ik heb er veel zin in!

Het schrift dat ik wil laten rondreizen gaat dus over ‘je tuin’. Dat kan natuurlijk ook je balkon zijn, mits het maar natuur te maken heeft. Wil je meedoen, schrijf je in via dit topic en stuur me je adres via een berichtje.

De regels zijn als volgt:

  • Ik stuur een schrift naar de eerste deelnemer. Elke deelnemer krijgt 2 weken de tijd voor de inbreng en stuurt het schrift door naar de volgende deelnemer.
  • Meld het in dit topic als je het schrift ontvangen hebt en ook als je het weer verder stuurt. Als je het schrift ontvangen hebt, stuur ik je het adres van de volgende deelnemer. Wanneer je het schrift gaat versturen, check dan of de volgende deelnemer de laatste 2 weken actief is op het forum. Zo niet, krijg je van mij een nieuw adres.
  • Dit is een langlopend project. Het is fijn als je je inschrijft en je je daar bewust van bent. Mocht het je om wat voor reden dan ook niet lukken om mee te doen (na inschrijving) of je hebt wat meer tijd nodig voor het schrift, dan graag een berichtje!

Wat kan je in het schrift doen?

In het schrift heb je max. 5 blaadjes tot beschikking. (Ik bedoel daarmee voor- en achterkant is 1 blaadje) Minder mag uiteraard ook! Je mag er van alles in schrijven/plakken/tekenen, bijvoorbeeld:

~ Verhalen en/of foto’s van je tuin
~ Tuin tips
~ je favo seizoen en waarom
~ recepten uit eigen tuin
~ gedichten of songteksten over je tuin

En versier het met bijv. washi, tekening, droogbloemen, plaatjes etc. Maar hou er rekening mee dat het weer verzonden moet worden, dus geen zware dingen.

Dit zijn allemaal voorbeelden, je mag ook je eigen creativiteit/fantasie gebruiken!

Ik hoop dat ik een duidelijk verhaal heb geschreven. Mocht je een vraag hebben, dan kan je die hier stellen of me een berichtje sturen.

1 Like

Hai!
Dit heeft meer met journaling te maken dan met postcrossing, maar omdat ik het liefst geen internationale winkel/website wil hoop ik dat het hier mag!

Ik zou graag een daily journal beginnen (leuk versieren enzo natuurlijk ook) en zoek daarbij een ringband notitieboekje met de hoogte van a5, maar smaller, zoals deze;


(Werkt dit?)

Weet iemand waar ik deze kan kopen? Het liefst een fysieke winkel, maar een Nederlandse webshop mag ook (in verband met levertijd).

Alvast heel erg bedankt!! :pray:t2:

Oke. Het lijkt qua formaat een beetje op een ringband agenda. Zou de Hema of Action misschien zoiets hebben?

Als ik op “journal binder” zoek met Google vind ik interessante dingen, maar natuurlijk veel buitenlands.

Op amazon.nl vond ik deze… Er staat A5, maar hij lijkt smaller te zijn dan A5.

1 Like

Hi xAnnalies!
Dat is een ringplanner! Je moet je niet teveel aantrekken van het word planner want omdat het een ringsysteem is kan je er vanalles in doen!

Neem een kijkje op dutch-planners.nl ! We hebben een facebook groep waar veel tips en tricks worden gedeeld :slight_smile: en qua winkels betreft: veel hobby winkels verkopen ringplanners, Doe@Ding - Spijkenisse, Scrapdelight - Linschoten of neem een kijkje bij LovebyGaby op etsy, zij heeft een groot assortiment.

Veel plezier ermee!

2 Likes

welkom terug @SammySam

Voor mezelf komt er weer een leuke periode aan, ik hou zoveel van de kerstsfeer en vind het dus ook superleuk om kaartjes te sturen en te krijgen. Ook komt mijn knutseldrang weer naar boven, naast het versturen van kaartjes, doe ik ook nog wat aan mixed media. Ik ben er nog niet heel lang mee bezig, een dik jaar nu maar ik kom dikwijls of sociale media zo’n prachtige dingen tegen, die ik als leek nooit niet klaar krijg. Nu vroeg ik me af of hier nog mensen zijn die zo’n dingen doen. Ik zou zo graag een notitieboekje (notebook) laten rondgaan waar mensen hun eigen knutsel en frutsel werkje in doen en die dan uiteindelijk terug bij mij terecht komt. Is hier interesse voor? Hoeft natuurlijk niet expliciet voor kerst te zijn hoor.

Vriendelijke groetjes Stephanie.

@crosserke bedankt :slight_smile: Ben gek op knutselen maar doe niet mee, heb helaas slechte ervaring met travelling notebooks ( verloren, heel lang onderweg of beschadigd . . .)

Ik heb dus echt maandenlang hier naar gezocht en waar vind ik hem uiteindelijk? De Dille en Kamille! Dus voor iedereen dit ook zoiets zoekt:

Leuk idee, zo’n boekje over de tuin.
Ik zou er wel aan mee willen doen :slight_smile:
Hoe kan ik me aanmelden?

This topic was automatically closed 365 days after the last reply. New replies are no longer allowed.