Svensktalande postcrossare? 🇾đŸ‡Ș

Jag önskar alla riktigt god jul och gott nytt Är 2021! :christmas_tree: :postcrossing: :hugs:

6 Likes

Hej! Jag bor i SkellefteÄ, norra Sverige Jag tycker det Àr jÀttetrevligt med Postcrossing. SÄ spÀnnande att fÄ kort frÄn hela vÀrlden i sin brevlÄda. Det Àr roligt att skriva att vÀlja ut och skriva ett kort som ska skickas till nÄgon jag fÄtt adressen till. Det trÄkiga Àr nÀr man ska skriva till nÄgon som i sin profil skriver en massa regler om vad de inte vill ha för kort och dessutom har en gigantisk önskelista pÄ kort de vill ha. Just de gÄngerna kÀnns det mindre roligt med Postcrossing. // Eva-Britt

2 Likes

Hej! Jag Àr schweiziska och jag lÀser gÀrna mer om spr°aket och landet. VÀlkomna att skriva mig ocks°a. HÀlsningar, Iris

1 Like

Hej! Jag Àr schweiziska och lÀser gÀrna mer om spr°aket och landet. VÀlkomna att skriva mig ocks°a. HÀlsningar, Iris

Hej alla!
Jag Àr svensk och bor i SkÄne. Jag hittade det hÀr om Postcrossing av en slump, och anmÀlde mig den första januari i Är. SÄ vÀldigt ny. :smiley:

1 Like

VĂ€lkommen! :wink: :postcard: :postcrossing:

1 Like

Hej Ät alla nya! Jag Àr lite nyfiken pÄ hur folk har hittat postcrossing. :thinking: :postcrossing: Jag fick höra om postcrossing av min ex-killes kompis och blev intresserad, men jag vet att mÄnga finlÀndska postcrossare har hittat postcrossing genom Finlands postcrossingförenings reklam i posten reklamblad.

1 Like

@Iriszje
Tackar :slight_smile:

@Regndroppar
Jag sÄg pÄ ett youtube-klipp om frimÀrken, och killen nÀmnde Postcrossing i förbifarten. men utan att förklara vad det var. Ett tag senare googlade jag (eller duckduckgoade!) det och hamnade hÀr. MisstÀnker att jag inte kommer hÀrifrÄn heller :smile:

1 Like

Hej!
Jag hittade Postcrossing genom en kompis som tipsade mig. Jag tycker det Àr sÄ kul att skicka och fÄ vykort, har nÄgra brev/vykorts vÀnner som jag skickar till och byter frimÀrken och vykort med. SÄ trevligt att skriva och lÀra kÀnna varandra! :smiley:

@Regndroppar: Det var ju en kompis ocksÄ, som pratade om Postcrossing. :slight_smile:

1 Like

Intressant, det verkar att ganska mÄnga har hittat postcrossing genom en kompis. :postcrossing: Jag ocksÄ (eller egentligen det var en kompis till min ex). :grin:

Hej! Ja jag kommer frÄn Sverige, Àr uppvuxen hÀr.

Hej,
jag Àr ocksÄ frÄn Finland och mitt modersmÄl Àr finska, men jag studerar svenska och jag kommer att bli svensklÀrare! Skulle nÄgon vilja byta kort med mig? Skicka ett meddelande om du blev interesserad! Ha en god kvÀll!

Nu kÀnns det som vÄr, jag tvÀttade och strök mina gardiner, sÄ vÄren fÄr komma! :honeybee: IgÄr hade vi ett uselt vÀder med kall snöregn, men idag sken solen till och. :sun_behind_small_cloud:

Jag mÄste skriva nÄgra ord dÄ jag lÀste att du Àr frÄn SkellefteÄ. Jag har nÀmligen jobbat pÄ bÄten den tiden dÄ vi hade trafik mellan Jakobstad (Finland) och SkellefteÄ. Det var lÀnge sen!

Hej!
Jag Äkte flera gÄnger med den bÄten. Ibland bara pÄ en dagstur andra gÄnger med övernattning pÄ hotell i Jakobstad eller Karleby. Det var sÄ trevlig nÀr den fÀrjeförbindelsen till Finland fanns, saknar den jÀttemycket.
//Eva-Britt

Om du har hunnit Ă„ka nĂ„n gĂ„ng ca Ă„r 1979-1981 (?) sĂ„ har du varit pĂ„ s/s Borea. Den bĂ„ten ligger numera i Åbo som hotell- och museumbĂ„t. Kolla www.turku.fi/sv/ss-bore :slight_smile:

Men visst Àr det synd att den fÀrjeförbindelsen finns inte lÀngre. Jag saknar den ocksÄ.

Jag flyttade till SkellefteÄ 1983 och första gÄngen jag Äkte med bÄten över till Finland var sommaren det Äret. Sen blev det flera turer under Ären tills fÀrjelinjen upphörde. /Eva-Britt

Hej ! Jeg er fra Flensborg, „ halv dansk“ og arbejder i Danmark. Jeg forstĂ„r svensk :wink:

Det hÀr Àr roligt, men jag en gÄng skickade ett officiellt kort till dig, men det kom aldrig fram. :crying_cat_face: