Svensktalande postcrossare? 🇾đŸ‡Ș

Hej,

finns det hÀr nÄgra svensktalande postcrossare som kanske har hunnit hitta det hÀr nya forumet? :slight_smile:

2 Likes

Hej! Ar svenska men bor i London. Sa ursakta mitt engelska keyboard.

1 Like

Kul att vi Àr Ätminstone fÄ. :blush: Mitt modersmÄl Àr egentligen finska, men jag anvÀnder och arbetar dagligen med svenska sprÄket. :sweden:

Jag er amerikanska, men jag förstÄr svenska :slight_smile:.

2 Likes

Intressant! Är bĂ„da dina förĂ€ldrar frĂ„n Finland eller den ena frĂ„n Finland och den andra frĂ„n Sverige?

Hej!
Jag Àr svensk och bor i Göteborg. Trevligt att ses hÀr! :smile: Har inte riktigt förstÄtt hur det nya forumet fungerar Àn, men gör smÄ framsteg varje gÄng jag surfar runt hÀr. :bouncing:

Hej hej! Jag lÀr mig svenska med duolingo :slight_smile: Jag bor i Slovakien och vÀntar fortfarande pÄ ett vykort till Sverige för att trÀna svenska (men jag skickar bara nÄgra vykort per Är). Jag har inte fÄtt eller skickat ett vykort till Sverige Àn. Kanske en dag. :slight_smile:

2 Likes

Hejsan! Jag kommer frÄn Polen men jag har studerat svenska pÄ universitetet i tvÄ Är nu. Min morbror har flyttat till Sverige för omkring 20 Är sedan. Jag har alltid kÀnt mig som hemma dÀr sÄ jag vill förstÄs flytta dit ocksÄ :slight_smile: Jag hoppas att ni alla ska ha en bra dag!

4 Likes

Den dagen ska nog komma! Jag tycker om att skicka vykort pÄ svenska och har faktiskt skickat flera pÄ svenska till andra lÀnder Àn till Sverige. :smiley: Det Àr alltid hÀpnadsvÀckande att man ocksÄ vill lÀra sig och lÀr sig svenska pÄ annat hÄll Àn bara hÀr i Finland dÀr svenska av historiska skÀl Àr ett obligatoriskt skolÀmne.

4 Likes

Jag Ă€r ocksĂ„ sĂ„ förvĂ„nad att det finns sĂ„ mĂ„nga i andra lĂ€nder som pratar svenska. :smiley: Jag skriver gĂ€rna vykort :postcard: pĂ„ svenska! :smiley: Kul som omvĂ€xling till engelska. Det finns mĂ„nga som Ă€r sĂ„ duktiga pĂ„ olika sprĂ„k! :clap: :smiley: Önskar att jag ocksĂ„ var det. :smile:
Ha en fin helg :jack_o_lantern: :maple_leaf: :fallen_leaf: :jack_o_lantern: :maple_leaf: :fallen_leaf:

3 Likes

Det Àr sant, skönt att fÄ skriva pÄ svenska ocksÄ. :sweden: Nu sitter jag pÄ ett tÄg och Äker till Tammerfors för att trÀffa en kompis. Trevlig helg till alla (eller som man pÄ finlandssvenska sÀger, trevligt veckoslut)! :fallen_leaf: :jack_o_lantern:

3 Likes

HÀr Ànnu en utlÀnning som har lÀrt sig svenska. :slight_smile:
Jag kommer frÄn NederlÀnderna, har lÀst svenska pÄ universitetet. Jag ger en kvÀllskurs, det finns so mÄnga hÀr som vill lÀra sig svenska!!
TyvÀrr kan jag inte tala/skriva svenska sÄ mycket men som tur finns det böcker osv. :smiley:

3 Likes

Hej.
Jeg er dansk, men forstÄr og lÊser svensk.

2 Likes

Hej,

jag Àr frÄn Tyskland och lÀra mig svenska sedan 2017 och jag har slÀktingar i Sverige.

2 Likes

Jag har just börjat hÀr, hallo frÄn Island!

3 Likes

Hej, vÀlkommen! Jag skulle resa till Reykjavik i augusti i Är med min mamma, syster och pojkvÀn, men vi var tvungna att avboka. :cry: Kanske nÄn dag! :iceland:

3 Likes

Jag Àr amerikansk men jar var en utbytesstudent i sverige nÀr jag var ung :slight_smile:

2 Likes

Hopppas att ni kan komma nÄngÄng, Island Àr riktigt sommarfin och har ocksÄ fina vykort :slight_smile:

2 Likes

Hejsan!

Jag bor och jobbar i Kalmar LÀn i Sverige, men jag Àr fortfarande medborgare i NederlÀnderna.
Jag tycker vÀldigt mycket om Postcrossing! :smile: :+1:t2:

2 Likes

Hej pÄ er allihopa, Ànnu förra utbytesstudent hÀr som ocksÄ tycker om att skriva vykort pÄ svenska alltid nÀr möjlig. Jag skulle Äka till Sverige i oktober men resan skutades upp pÄ grund av pandemin. NÀsta Är försöker vi igen.

3 Likes