Svensktalande postcrossare? 🇸🇪

Hej,

finns det här några svensktalande postcrossare som kanske har hunnit hitta det här nya forumet? :slight_smile:

2 Likes

Hej! Ar svenska men bor i London. Sa ursakta mitt engelska keyboard.

1 Like

Kul att vi är åtminstone få. :blush: Mitt modersmål är egentligen finska, men jag använder och arbetar dagligen med svenska språket. :sweden:

Jag er amerikanska, men jag förstår svenska :slight_smile:.

2 Likes

Intressant! Är båda dina föräldrar från Finland eller den ena från Finland och den andra från Sverige?

Hej!
Jag är svensk och bor i Göteborg. Trevligt att ses här! :smile: Har inte riktigt förstått hur det nya forumet fungerar än, men gör små framsteg varje gång jag surfar runt här. :bouncing:

Hej hej! Jag lär mig svenska med duolingo :slight_smile: Jag bor i Slovakien och väntar fortfarande på ett vykort till Sverige för att träna svenska (men jag skickar bara några vykort per år). Jag har inte fått eller skickat ett vykort till Sverige än. Kanske en dag. :slight_smile:

2 Likes

Hejsan! Jag kommer från Polen men jag har studerat svenska på universitetet i två år nu. Min morbror har flyttat till Sverige för omkring 20 år sedan. Jag har alltid känt mig som hemma där så jag vill förstås flytta dit också :slight_smile: Jag hoppas att ni alla ska ha en bra dag!

4 Likes

Den dagen ska nog komma! Jag tycker om att skicka vykort på svenska och har faktiskt skickat flera på svenska till andra länder än till Sverige. :smiley: Det är alltid häpnadsväckande att man också vill lära sig och lär sig svenska på annat håll än bara här i Finland där svenska av historiska skäl är ett obligatoriskt skolämne.

4 Likes

Jag är också så förvånad att det finns så många i andra länder som pratar svenska. :smiley: Jag skriver gärna vykort :postcard: på svenska! :smiley: Kul som omväxling till engelska. Det finns många som är så duktiga på olika språk! :clap: :smiley: Önskar att jag också var det. :smile:
Ha en fin helg :jack_o_lantern: :maple_leaf: :fallen_leaf: :jack_o_lantern: :maple_leaf: :fallen_leaf:

3 Likes

Det är sant, skönt att få skriva på svenska också. :sweden: Nu sitter jag på ett tåg och åker till Tammerfors för att träffa en kompis. Trevlig helg till alla (eller som man på finlandssvenska säger, trevligt veckoslut)! :fallen_leaf: :jack_o_lantern:

3 Likes

Här ännu en utlänning som har lärt sig svenska. :slight_smile:
Jag kommer från Nederländerna, har läst svenska på universitetet. Jag ger en kvällskurs, det finns so många här som vill lära sig svenska!!
Tyvärr kan jag inte tala/skriva svenska så mycket men som tur finns det böcker osv. :smiley:

3 Likes

Hej.
Jeg er dansk, men forstår og læser svensk.

2 Likes

Hej,

jag är från Tyskland och lära mig svenska sedan 2017 och jag har släktingar i Sverige.

2 Likes

Jag har just börjat här, hallo från Island!

3 Likes

Hej, välkommen! Jag skulle resa till Reykjavik i augusti i år med min mamma, syster och pojkvän, men vi var tvungna att avboka. :cry: Kanske nån dag! :iceland:

3 Likes

Jag är amerikansk men jar var en utbytesstudent i sverige när jag var ung :slight_smile:

2 Likes

Hopppas att ni kan komma nångång, Island är riktigt sommarfin och har också fina vykort :slight_smile:

2 Likes

Hejsan!

Jag bor och jobbar i Kalmar Län i Sverige, men jag är fortfarande medborgare i Nederländerna.
Jag tycker väldigt mycket om Postcrossing! :smile: :+1:t2:

2 Likes

Hej på er allihopa, ännu förra utbytesstudent här som också tycker om att skriva vykort på svenska alltid när möjlig. Jag skulle åka till Sverige i oktober men resan skutades upp på grund av pandemin. Nästa år försöker vi igen.

3 Likes