Spel - The hangman ( Galgje )

Ik ga nog voor een V.

Hihi, het begint er op te lijken dat ik een zin heb uitgekozen, waarin alle letters van het alfabet zitten. In ieder geval alle tot nu toe gevraagde letters. Ik heb vandaag 5x een G in de aanbieding en wel 6x een V…

g-l-k*v-r--st*d-t*w-*s----g-*--h---t-n,*d--*-ns*h---d*-p*
h-l*--g-n,*w-t-n*t-*--p-rk-n,*--*--*--s-h-k---r*t-*-l--v-n*
v--r*d-*v--lv-ld-g-*--g-l--kh-d-n*d--*h-t*l-v-n*---dt.

:+1: D, G, H, K, L, N, P, R, S, T, V, W

@Pareltje
Ik heb “m geloof ik, het is een lastige

Geluk vereist dat we sommige behoeften, die ons hoofd op
hol jagen weten te beperken, om zo beschikbaar te blijven
voor de veelvuldige mogelijkheden die het leven biedt

@mar127 hij is helemaal goed! En dat betekent dat jij een nieuwe zin mag bedenken.

En als je nou vraagt waar deze quote vandaan komt… Ik was benieuwd naar wat @Shalottslady bedoelde met dat ze ‘touwtjetrek’ had gevonden en toen ik googelde op dat woord, kwam ik op een Belgische site terecht van Laudato Si’ (iets met Eco-kerk) en daar stond deze zin.
Overigens ben ik er nog steeds niet achter wat het ‘touwtjetrek’ is, waar Shalottslady het over had…

@Pareltje
Het was een pittige zin, Ans.

Touwtjetrekken is dit, staat op de dutch pagina
https://community.postcrossing.com/t/spel-touwtrekken/3125/59

1 Like

Ik vond dit spelletje ook in deze ‘community’ Spel - touwtrekken - #58 by Shalottslady en daar verwees ik dan naar :wink:

Een nieuwe tekst, succes!

_ _ _ _ * _ _ _ * _ _ _ _ _* _ _ _ _ * _ _ _* _ _ _ _ _ _ _ _ , * _ _ _ * _ _ _ _ _ _ * _ _ _ _ _ _ _ _ , * _ _ _ * _ _ _ _ _ _ * _ _ _ _ _ _ * _ _ * _ _ _ * _ _ _ _ * _ _ _ _ _ _ _ _ _ _.*
_ _ _ * _ _ _ _ _ * _ _ _ _* _ _ _ _ * _ _ * _ _ _ _ _ _ , * _ _ _ _* _ _ _ _ _ _ _ _ * _ _ _* _ _ * _ _ _ _ * _ _ _ * _ _ _ _ .*

Doe mij dan maar de N van Nieuwe zin…

De L van lange zin.

_ _ _ _ * _ _ _ * _ _ _ _ _* _ _ N _ * _ _ N* _ L _ _ L _ _ _ , * _ _ N * _ _ _ _ _ _ * _ _ N _ _ _ _ _ , * _ _ N * _ _ _ _ _ _ * _ _ _ _ _ _ * _ _ * _ _N* _ _ _ _ * _ _ _ _ _ _ _ _ N _.*
_ _ _ * _ _ _ _ _ * N _ _ _* _ _ _ L * _ _ * _ _ _ _ _ N , * _ _ _ _* _ _ _ _ _ _ _ N * _ _ L* _ _ * _ _ _ _ * _ _ _ * _ _ _ N .*

:+1:L, N

2 goede letters, @Pareltje , @vogelwikje

Mag ik de T van nog Teveel open stukjes?

_ _ _ _ * _ _ T * _ _ _ _ T* _ _ N _ * _ _ N* _ L _ _ L _ _ _ , * _ _ N * _ _ _ T _ _ * _ _ N _ _ _ _ T , * _ _ N * _ _ _ T _ _ * _ _ _ _ _ _ * _ _ * _ _N* _ _ _ _ * _ _ _ _ _ _ _ _ N _.*
_ _ _ * _ _ _ _ T * N _ _ T* _ _ _ L * T _ * _ _ _ T _ N , * _ _ _ _* _ _ _ _ _ _ _ N * _ _ L* _ _ * _ _ _ _ * _ _ _ * _ _ _ N .*

:+1:L, N, T
@Pareltje, dat zijn er weer lekker veel en puzzelen maar

Ik had heel hraah de H hezien.

Mijn eerste gedachte: was iets met een glaasje en diep erin gekeken.
Maar in tweede instantie zag ik de letterkundige vrijheid die je had genomen.:joy:

1 Like

Mag ik dan de G, die @Shalottslady als h uitspreekt?

1 Like

Bij ons die G een beetje zachter, eh :wink:

@Pareltje en @Shalottslady
Razend Goed Gekozen, met een harde G van boven de RivieRen en een Rollende R vanuit ‘T Gooi. :wink:

G _ _ _ * _ _ T * _ _ _ _ T* _ _ N _ * _ _ N* G L _ _ L _ _ H , * _ _ N * _ _ _ T _ _ * _ _ N _ _ _ H T , * _ _ N * _ _ _ T _ _ * _ _ G _ _ _ * _ _ * _ _N* _ _ _ _ * _ _ _ _ _ _ _ _ N G.*
_ _ T * H _ _ _ T * N _ _ T* _ _ _ L * T _ * _ _ _ T _ N , * _ _ _ _* _ _ _ _ _ _ _ N * _ _ L* _ _ * _ _ _ _ * _ _ _ * _ _ _ N .*

:+1: G, H, L, N, T

1 Like

Ik zie wel al wat woorden die mooi op elkaar aansluiten, maar nog geen volledige zin (of zinnen). Ik ga voor een M.

Dan zou ik graag willen weten hoeveel en waar de D’s in de zin verstopt zitten…

@Pareltje en @Shalottslady beide letters goed en er beginnen woorden zichtbaar te worden.

G _ _ _ * M_ T * _ _ _ _ T* _ _ N _ * _ _ N* G L _ M L _ _ H , * _ _ N * _ _ _ T _ _ * _ _ N D _ _ H T , * _ _ N * _ _ _ T _ _ * _ _ G _ _ _ * _ _ * _ _N* D _ _ _ * _ _ _ _ D _ _ _ N G.*
D _ T * H _ _ _ T * N _ _ T* _ _ _ L * T _ * _ _ _ T _ N , * M _ _ _* _ _ D _ _ _ _ N * _ _ L* _ _ * _ _ _ _ * M _ _ * _ _ _ N .*

:+1: D, G, H, L, M, N, T