Spel - The hangman ( Galgje )

Ik denk dat ik 'm weet, dus ik doe een poging. Ik lees morgen wel of mijn oplossing de goede is. :stuck_out_tongue_winking_eye:

GEEF * MET * KERST* EENS * EEN* GLIMLACH , * EEN * BEETJE* AANDACHT , *
EEN * BEETJE * BEGRIP * OF * EEN * DOOS * WAARDERING.*
DAT * HOEFT * NIET* VEEL * TE * KOSTEN , *
MAAR * IEDEREEN * ZAL* ER * BLIJ * MEE * ZIJN .*

@Pareltje
Dat was een goede eindspurt.
Gefeliciteerd, je hebt de race gewonnen, er komt een kaartje aan, ik heb je adres nog van de vorige keer.

@Shalottslady helaas…

Geen probleem. Proficiat, @Pareltje ! Ik zat heel de tijd te zoeken op een ander woord voor blij aangezien die L er niet stond :blush:

Ooohhhh, die missende L heb ik helemaal over het hoofd gezien…
Mijn probleem was meer welk woord ik voor waardering moest zetten…
Een DOOS waardering ???
Door de S kon het niet meer anders en moest het wel een doos zijn.

Ik heb ondertussen weer een nieuwe (kortere) zin gevonden. Succes!

---*----*----,*----*----*-----,*---*----*-----,*---*-----*
------*---*----*---------.

Laten we beginnen met de R

Een goed begin is het halve werk. Ik heb wel 1x een R in de aanbieding…

---*----*----,*----*----*-----,*---*----*-----,*---*-----*
----r-*---*----*---------.

:+1: R

Dan de N maar?

1 R is een beetje teleurstellend, de S maar eens proberen

De N is al een betere poging en levert 2 letters op, terwijl die S echt een SUPER poging is geweest. Met 9x een S weet ik niet of er nog een letter hoger kan scoren. :grinning_face_with_smiling_eyes:

---*---s*---s,*--n-*---s*----s,*---*---s*----s,*--n*-----*
----r-*---*---s*--s-----s.

:+1: N, R, S

Ik had graag een D gezien

De M van Marjolein graag

Jawel, beide letters zitten er in. Ik heb 5x een D in de aanbieding en 1x een M voor de Moeite. :stuck_out_tongue_winking_eye:

d--*---s*---s,*d-n-*---s*m---s,*---*---s*----s,*d-n*-----*
--d-r-*d--*---s*--s-----s.

:+1: D, M, N, R, S

Ik kan er nog geen chocola van maken. Dus geef mij maar de K.

Daar heb ik ook last van, dus graag de G

Doe iets geks, denk iets moois, zeg iets liefs, dan heeft iedere dag iets positiefs.

Jij bent erg, ik had nog geen woord. Ik las je zin en ik dacht welke letter ga je vragen, dan kan ik weer😂

Gefeliciteerd, misschien een leuke Belgische zin als brainbreaker? en om je lekker thuis te voelen. :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

Awel, da’s nog 's een gedacht, sè… ik ga er even over denken maar eerst een dikke 70 rapportcommentaren schrijven (in 't Engels).
Leuk weetje: brandnetels noemen wij ‘tengels’.
Dit wetende, een ander weetje: Wist je dat brandnetels kunnen communiceren met elkaar? Echt wel! Ze doen dit in tengels :smiley: )

1 Like

Wow, @Shalottslady jij bent echt goed in puzzels oplossen! Knap hoor, dat je de oplossing nu al gevonden hebt. Dat betekent wel dat je na/naast je rapportcommentaren ook nog een nieuwe zin mag bedenken. :blush:

1 Like

Mijn 75 rapportcommentaren zijn ingeschreven. Nu nog met de hand wat punten op papier zetten en dan komen morgen de laatste 21 examens binnen. Daar ook nog wat aan verbeteren en doen, alle resultaten voor mijn klas bekijken, de klassenraden voorbereiden voor dinsdag voor mijn klasje en zo gaan we nog even door tot vrijdag 12u. En dan kunnen we zeggen… in 't Vlaams :wink: (met dank aan @mar127 voor de tip om het het in mijn ‘moedertaal’ te doen :kissing_heart: ) :

’ _ * _ _ _ _ _ _ * _ _ * _ _ * _ _ _ _ _ * _ _ !

Veel succes, iedereen!

Ik ben benieuwd, ik probeer de T