Spel - The hangman ( Galgje )

:netherlands: Gestart door SamanthaElena

Welkom in een nieuwe spel op het NL forum .

Galgje wordt in andere delen van het forum gespeeld en het leek me super leuk om het hier ook te gaan spelen!

SPELREGELS

Let op : alleen zinnen , geschreven in het Nederlands .

De klinkers mogen alleen gevraagd worden nadat alle medeklinkers gevraagd zijn.

Je mag niet twee keer achter elkaar een letter vragen, geef andere mensen ook een kans !

Denk je de zin te weten na een paar letters, gewoon proberen!!

De persoon die de zin raadt, krijgt een kaartje van de vorige winnaar en moet een nieuwe zin verzinnen :slight_smile: .

Voor het maken van een zin en het bijhouden van de letters is deze link heel handig:

The hangman

1 Like

Ik was zelf ook wel verbaasd dat de S er niet in zat. De T gelukkig wel!

B,C,F,G,H,J,K,L,M,P,Q,V,W,X,Z

De laatste post is geplaatst door @vogelwikje

A,E,I,O,U,Y

----tn–t-----nd-r-----nt-n,—r----d-----n-----nt-n
-----nd-r.

:thumbup:: D, R, N, T
:thumbdown:: S

Ik zie wel niet waar er spaties zouden moeten zitten… :thinking:
Ik zeg de letter Z

Goed punt. Ik hoop dat het nu wel duidelijk is. Het is even een beetje uitzoeken wat nu handig is op dit nieuwe forum.

B,C,F,G,H,J,K,L,M,P,Q,V,W,X

----t * n- -t * - - * - - - z-nd-r- * - - - -nt-n, * - - -r * - - - - * d- * - - - -n- * - - - -nt-n * - - -z-nd-r.

:+1: D, R, N, T, Z
:-1: S

Is de klank IJ twee of een tekens? Ik zie misschien het woord bijzonder.

Ik ga voor de B !

Mogelijk heb je wel gelijk :thinking:
De IJ is overigens 2 letters.

C,F,G,H,J,K,L,M,P,Q,V,W,X

----t * n- -t * - - * b - - z-nd-r- * - - - -nt-n, * - - -r * - - - - * d- * - - - -n- * - - - -nt-n * b - -z-nd-r.

:+1: D, R, N, T, Z, B
:-1: S

De G voor mij alsjeblieft

Die zit er 1 keertje in.

C,F,H,J,K,L,M,P,Q,V,W,X

----t * n- -t * - - * b - - z-nd-r- * - - - -nt-n, * - - -r * - - - - * d- * g - - -n- * - - - -nt-n * b - -z-nd-r.

:+1: D, R, N, T, Z, B, G
:-1: S

Ga een poging wagen… Wacht niet op bijzondere momenten, maar maak de gewone momenten bijzonder.

1 Like

Ja dat klopt! Gefeliciteerd! :tada: :tada:
Als je mij je adres stuurt krijg je een kaartje van mij, en je mag de volgende zin verzinnen!

Joepie!! :partying_face:

Dit is een van mijn favoriete citaten:

_ _ * _ _ _ _ * _ _ _ _ _ _ _ * " _ _ * _ _ _ _ _ _ _ * _ _ _ *" _ _ _ _ _ _ * _ _ _ _ _ _ _ * _ _ _ _ _ _ _ _ * _ _ _ _ _ _ _ _ .

Go for it! :grinning:

de K?

De D van donderdag?

De N

Sorry, internet doet lastig. :upside_down_face: Goede suggesties!

D _ * D _ _ _ * _ _ _ _ D _ N : " _ K * _ _ _ _ _ _ _ * _ _ _ " _ _ _ _ _ N * _ _ _ _ _ _ _ * _ _ N D _ _ _ N * _ N _ _ _ _ _ D.

:+1: D, K, N
:-1:

De t zit er toch zeker ook in?

Yes, de T zit er twee keer in!

D _ * D _ _ _ * _ _ _ _ D _ N : " _ K * _ _ _ _ _ _ _ * _ _ T " _ _ _ _ _ N * T _ _ _ _ _ _ * _ _ N D _ _ _ N * _ N _ _ _ _ _ D.

:+1: D, K, N, T
:-1:

De S?

En de R?

Een paar erren, geen essen.

D _ * D R _ _ * _ _ _ R D _ N : " _ K * _ R _ _ _ _ R * _ _ T " _ _ _ _ _ N * T _ _ _ _ _ _ * _ _ N D _ R _ N * _ N _ _ _ _ _ D.

:+1: D, K, N, R, T
:-1: S