[RR] Kettingkaarten Round Robin

Welkom bij de Kettingkaarten RR,

Bij deze leuke RR kun je zelf de kaart uitkiezen die je ontvangt: je krijgt namelijk je eigen kaart mooi versierd weer terug en zelf mag je in afwachting van je eigen kaart de kaarten van de andere groepsleden mooi versieren. Klinkt goed, nietwaar? ! :smiley:

Het werkt als volgt:

  • Als je mee wilt doen, geef je je hier op (als ik je adres nog niet heb, kun je dat aan me doorgeven per U2U)
  • Als je groepje vol is, krijg je bericht van mij en kies je een kaart uit (dit is de kaart die je aan het einde van de ronde terug ontvangt)
  • Verdeel je kaart in net zo veel vakken als er mensen in de groep zitten
  • Schrijf op de kaart het nummer van de groep en je forumnaam
  • Plak in 1 van de vakjes een postzegel en schrijf in datzelfde vakje het adres van de volgende in het groepje. (Het is overigens handig om de vakken aan de rechterkant van de kaart het laatst te gebruiken, omdat PostNL daar vaak een stempel zet.)
  • Doe de kaart op de post (en laat hier even weten dat je kaart onderweg is) Nu gaat jouw kaart het groepje rond en is het afwachten tot je je eigen kaart weer terugkrijgt… Maar in de tussentijd vallen bij jou de kaarten van de andere deelnemers op de mat
  • Als je de kaart van een van de andere deelnemers ontvangt, meld je dat hier
  • Je versiert dan het vakje waarin jouw naam staat (plak niet over de postzegel heen, tenzij anders aangegeven). Het is leuk als je je naam er ergens tussen zet, dan weet de ontvanger wat β€˜jouw’ vakje was. Let op: PostNL drukt soms een code op de adreszijde van de kaart, vaak rechts onderaan, die ze gebruiken om de post te sorteren. Als je deze code niet weghaalt wanneer je een kaart verstuurt, komt de kaart soms naar jou terug! De code bestaat uit een oranje streepjescode en een zwarte regel tekst waar o.a. de postcode in staat. Beide moeten worden weggehaald (bijvoorbeeld met typex of door er iets overheen te plakken).
  • Plak in het volgende vakje een postzegel en schrijf daar het adres van degene na jou in het groepje (Als je de laatste bent voordat de kaart weer naar de eigenaar gaat, mag je ook twee vakjes versieren zodat het vakje met het adres niet als enige kaal en wit is. (Het adres moet er nog wel leesbaar op kunnen, natuurlijk).
  • Doe de kaart weer op de post (en meld dat hier even)
  • Meld het hier als je eigen kaartje weer terug is. ! :slight_smile:

Als je het leuk vindt, kun je je kaart ook toevoegen aan het Google Foto’s-album. (Toegangsgegevens: email: kettingkaartrr@gmail.com // wachtwoord: postcrossing - vergeet niet om je adres weg te halen op de kaart als je dat niet openbaar wilt maken)

Als je HIER klikt kun je een aantal voorbeelden vinden van Kettingkaarten die in het Google foto-album staan.

Als je zelf een idee hebt voor een bepaald thema voor een groep (b.v. winter, valentijnsdag, dieren, bepaalde postzegels, of een bepaalde groepsgrootte, of bijvoorbeeld versturen in envelop of wat dan ook), plaats hier dan even een berichtje, dan open ik zo’n groepje. ! :slight_smile:

Veel plezier, allemaal! ! :slight_smile:

2 Likes

Open groepen:

Groep 734
1.
2.
3.
4.

Onderweg:

Afgerond:

Groep 733 (gestart op 19-03)
:cherry_blossom: 1. piavano - Franciska - Jootje78 - CuteLittleOne - piavano
:cherry_blossom: 2. Franciska - Jootje78 - CuteLittleOne - piavano - Franciska
:cherry_blossom: 3. Jootje78 - CuteLittleOne - piavano - Franciska - Jootje78
:cherry_blossom: 4. CuteLittleOne - piavano - Franciska - Jootje78 - CuteLittleOne

Groep 732;
:postbox: 1. Franciska - Jootje78 - Piavano - Franciska
:postbox: 2. Jootje78 - Piavano - Franciska - Jootje78
:postbox: 3. Piavano - Franciska - Jootje78 - Piavano

Groep 731;
:heart_decoration: 1. Coriena - Jootje78 - J9D - Franciska - Coriena
:heart_decoration: 2. Jootje78 - J9D - Franciska - Coriena - Jootje78
:heart_decoration: 3. J9D - Franciska - Coriena - Jootje78 - J9D
:heart_decoration: 4. Franciska - Coriena - Jootje78 - J9D - Franciska

Groep 729,
:heavy_heart_exclamation: 1. Franciska - Coriena - Jootje78 - nekelin - Franciska
:heavy_heart_exclamation: 2. Coriena - Jootje78 - nekelin - Franciska - Coriena
:heavy_heart_exclamation: 3. Jootje78 - nekelin - Franciska - Coriena - Jootje78
:heavy_heart_exclamation: 4. nekelin - Franciska - Coriena - Jootje78 - nekelin

Groep 730, kerst kaart; (gestart op; 27-11)
:tada:1. rietje β†’ Pia van O β†’ Jootje78 β†’ barbizon β†’ rietje
2. Pia van O. β†’ Jootje78 β†’
3. Jootje78 β†’ barbizon β†’ rietje β†’ Pia van O. β†’
4. barbizon β†’ rietje β†’ Pia van O. β†’

Groep 728;
:love: 1. Jootje78 β†’ Pia van O. β†’ Cis_B β†’ rietje β†’ Jootje78
:love: 2. Pia van O. β†’ Cis_B β†’ rietje β†’ Jootje78 β†’ Pia van O.
:love: 3. Cis_B β†’ rietje β†’ Jootje78 β†’ Pia van O. β†’ Cis_B
:love: 4. rietje β†’ Jootje78 β†’ Pia van O. β†’ Cis_B β†’ rietje

Groep 727;
:love: 1. rietje β†’ Pia van O. β†’ SamanthaElena β†’ Cis_B β†’ rietje
:love: 2. Pia van O. β†’ SamanthaElena β†’ Cis_B β†’ rietje β†’ Pia van O.
:love: 3. SamanthaElena β†’ Cis_B β†’ rietje β†’ Pia van O. β†’ SamanthaElena
:love: 4. Cis_B β†’ rietje β†’ Pia van O. β†’ SamanthaElena β†’ Cis_B

Ik doe graag mee met #729 :smiley:

1 Like

HΓ© hoi! Ik doe ook weer graag mee! #729

1 Like

@Franciska en @SammySam, leuk dag jullie mee willen doen, ik ga jullie erbij zetten. :wink:

1 Like

Zijn er nog meer die mee willen doen?

Ik doe graag mee. :slight_smile:

Leuk @nekelin dat je mee wilt doen, ik ga je er bij zetten.

@Franciska en @SammySam willen jullie ook nog steeds mee doen? Het is alweer een tijdje geleden dat jullie je op hebben gegeven.

1 Like

Ik wil nog steeds meedoen!

1 Like

Sorry voor late reactie! Ik moet helaas nee zeggen.
Ik heb mijn hoofd er niet naar op het moment , moet effe op β€˜het echte leven’ wat dingen op rijtje zetten . . . Echt sorry want ik vind jouw RR super leuk

Ik wil wel meedoen, klinkt tof! Zal mijn adres sturen.

2 Likes

@Mar_Jo, heb je mijn adres nog?

@SammySam volgende keer beter, jij bent belangrijker. Rustig aan hè?

@Coriena, Leuk dat je mee wilt doen. Ik zag je pbtje al. :wink:

1 Like

@nekelin, als je niet verhuisd bent, dan heb ik je adres nog. :wink:

1 Like

Volgens mij heb ik nu alle gegevens, ik ga straks even stoeien om de PB te sturen :wink:

Mijn KK RR #729 is gisteren op de post gegaan naar @nekelin

Mijn kaart naar @Mar_Jo ( #729 ) is klaar om uit te vliegen en gaat straks op de bus!

1 Like