Maand round robin augustus 2021

Ja, ik ben 2x in de sauna geweest. Ideaal voor mij dat ik zelf de temperatuur kon instellen. Ik hield altijd van hele hete sauna’s, maar dat gaat nu niet meer, het had een negatief effect op mijn lichaam. Daarom ging ik niet meer naar de sauna, wat ik voorheen wel regelmatig deed. Dus was ik dubbelblij dat het nu wel kon.

2 Likes

Bij thuiskomst lagen er 4 kaarten op mij (7) te wachten
Dank jullie wel @veke250 3, @meidans 4, @Mamiielariie 6 en @Winkey 8
image

3 Likes

7
En een vuurtorenkaart ontvangen van @Annerie 5
image

1 Like

wanneer er een topic voor september is, dan geef ik me graag op.

1 Like

bijgewerkt :slight_smile:

gefeliciteerd! :confetti_ball:

:joy: :joy: :joy: ja, iedereen heeft zijn eigen manier van het eten van een tompouce… Ja een Bossche bol is zeker ook een uitdaging, al moet ik zeggen dat ik die nooit eet…

Spannend… Al enig idee wanneer je over gaat?

ja… dat lijkt het soms zeker… een dagtaak, al heb ik daar niet echt de tijd voor, dus meestal in het weekend… Soms denk ik waar doe ik het voor… maar ja… als je er eenmaal aan bent begonnen…

Volgens mij is dit geen serie hoor en is hij enig in zijn soort :wink:

En ook al heb je albums… dan nog komt het voor dat je kaarten ontvangt die je al eerder hebt mogen ontvangen… maar ook voor mij is dat geen probleem… soms is het ook onmogelijk om voor iemand een kaart uit te zoeken die de ander nog niet heeft.

Het topic zal ik strakjes openen… ik zet de link hier ook neer dan…

Hierbij het topic voor september

Ik heb vandaag de woning gezien en geaccepteerd. Waarschijnlijk kan ik nog deze week het contract tekenen. Maar de woning is een héél stuk kleiner. Dus dat is flink opruimen geblazen. Lastig met maar een goede hand en weinig energie. Ook best emotioneel wat zoal door mijn handen gaat.
Ik ga het rustig aan doen maar hoop uiterlijk half october over te zijn.

3 Likes

Ik ben ook terug van vakantie en vond de volgende kaarten bij thuiskomst, mijn kaarten gaan deze week nog deur uit, want ik heb nog een paar dagen vrij.
#3 @veke250 , dank je wel voor deze mooie Edc voor de klaprozen collectie. Ik heb de uilen collectie wel al online maar verborgen staan, ik ben nog aan het sorteren, die collectie is zo enorm groot geworden, dat het voor anderen geen plezier meer is om erdoorheen te kijken. Dus ik wil hem nu splitsen in illustratie en live uilen.
Ik heb wel vanaf het begin alles bijgehouden, maar dat is nu een betaalde site geworden. Ik heb nu alles overgezet naar een gratis site.

#5 @Annerie , dank je wel voor deze mooie Máxima kaart. Ik vind het ook heerlijk om een vrije dag voor een of na een weekend te hebben en zo een lang weekend

#6 @Mamiielariie dank je wel voor deze klaprozen kaart, ik ken wel de betekenis van het herdenken met klaprozen, maar daarnaast vind ik het ook hele mooie bloemen. Ik spaar ook kaarten van de Berlijnse muur bijv dat is ook een herinnering en voorkomen uit de WOII

2 Likes

Mijn laatste kaarten gaan vandaag op de post

1 Like

@meidans , Maria, dank je wel voor je kaarten van de Berlijnse muur en yoga. Ik ben zelf ook niet meer zo lenig als ik zou willen, maar ik zit nog in het acceptatie-proces :wink: Hoe is de bezichtiging geweest?


1 Like

Het is een hele kleine woning, zeker in vergelijking met de kleine woning die ik nu heb, maar ik denk wel dat ik het heel leuk kan gaan inrichten. Het staat in een leuke buurt, Betondorp of ook wel tuindorp genoemd, wat echt een dorp in Amsterdam is. Er is een pleintje voor het huis en alle plekken en personen die voor mij belangrijk zijn kan ik binnen een half uur bereiken hetzij op de fiets - als ik daar weer genoeg energie voor heb - hetzij met de bus of tram.
Nu ben ik veel aan het opruimen, de tweede hands winkel is heel blij met mij waar al twee volle bolderkarren heen gingen met boeken, cd’s, dvd’s en andere spullen.
Ik verwacht nog voor 1 september, een dezer dagen dus, het contract toegestuurd te krijgen. Dan wordt het uitzoeken van vloer, behang en gordijnen en het klussen regelen. Dat kennen jullie wel. Ik gun mezelf de tijd maar hoop zo half october over te zijn. Uiteraard krijgen jullie bericht zodra ik meer weet. In november hoop ik weer mee te doen met de RR, zolang dit financieel nog kan want ook daar ga ik er flink op achteruit. Ik zal het voorlopig moeten doen met de enorme kaartenvoorraad die ik heb en me niet laten verleiden om nog meer kaarten te shoppen :crazy_face: , daar hebben jullie allicht géén last van :rofl:

2 Likes

Gefeliciteerd Maria met je nieuwe huisje. Klinkt als een hoop geregel, een hele uitdaging! Heel veel succes met alles.

1 Like
#6 mamiielariie heeft ontvangen 

#3 @veke250 Vandaag de laatste dag verlof, morgen terug aan het werk. IK heb geen idee hoeveel kaartjes ik eigenlijk heb. Nog nooit geteld eigenlijk. Maar veel en er komen er elke dag bij wat zo tof is! Bedankt voor dit kaartje

#8 @Winkey Bedankt voor de twee mooie kaarten van de blue cats en Jetoy kat kaart. OOh Ik ben ook bezig met mijn swapkaartjes, en kheb net een klein winkeltje hier en blijf maar kopen eigenlijk. Dus herkenbaar ook!


2 Likes

#8 ontvangen van #1 @yoga een mooie vlinder collectie kaart. Bedankt!
Die vakanties weten wat. Fijn dat jullie er toch tussenuit konden. Ik schrijf je verder terug in de volgende maand RR.

2 Likes

dank je wel @yoga voor je leuke kaart en wat fijn dat jullie toch op vakantie zijn geweest, leuke bestemming ook!

bijgewerkt :slight_smile:

Ik geloof direct dat het een uitdaging is met maar 1 goede hand en weinig energie, inderdaad maar rustig aan doen en dan komt er vanzelf een eind aan… “Voordeel” is dat je nu goed kan opruimen en ja dan kan soms best emotioneel zijn… ook omdat je waarschijnlijk van dingen afscheid moet gaan nemen wat je eigenlijk (nog) niet wil denk ik. Heel veel succes ermee in elk geval!
En ik hoop dat je in november weer van de partij bent!

hahaha, ik ben dus niet de enige die zich dat afvraagt… :rofl: :rofl: :rofl:
Misschien eens tellen, of vind je dat zelf niet zo interessant om te weten? Dat kan natuurlijk ook :innocent:

1 Like

Een hele passende kaart kreeg ik van #1 @yoga: Keep kalm and get well. Rustig blijven in deze stressige tijd is soms best lastig en gezond worden hoop ik natuurlijk van harte.
Ik zit heus vaak stil hoor en ik zou zeker niet gaan verhuizen als het niet moest. We zijn nog maar met 3 oorspronkelijke bewoners over - toevallig op een rijtje- in de hele buurt die gesloopt gaat worden (zeggen ze). Het gaat om zo’n 60 woningen. Nu zit in de meeste woningen anti-kraak, meestal jonge mensen. Het is uitzonderlijk dat ik een voorrangsregeling voor Amsterdam heb gekregen. Maar het gevolg is wel dat ik dan niet een gelijkwaardige woning terug zou krijgen. Masr dichter bij mijn vrienden wonen maakt veel goed. Of en hoe lang ik nog Postcrossing kan blijven doen weet ik pas als ik er een tijdje zit en de nieuwe vaste lasten weet. Die zijn minstens 140 euro meer dan nu, dat staat vast. Maar voor Nederland heb ik nog even genoeg postzegels ;).
Zo nu genoeg hierover. Tot in november of eerder als het lukt :crossed_fingers:

1 Like

#3 kreeg post van #1 @yoga : bedankt Nanda! Wat een zalige bestemming! Je had gerust m’n kaart van daar mogen sturen hr :wink: :stuck_out_tongue: Nee ik kan begrijpen dat je daar even wou relaxen en focussen op het gezin. Erg dat die bedrijfarts je zo achter de veren zit! Je kan ng nt eens rustig genieten haast van je verlof… Ik droom echt al héél lang van de ABC-eilanden. Blijft het vr altijd een droom of zou het toch ooit eens werkelijkheid worden!? We zien wel. En de auto rijdt prima hr al was het in het begin wel even aanpassen want ik ben meer dan 20 jaar gewoon met een diesel te rijden en nu overgeschakeld naar een benzine. Vr de rest bevalt ie prima :+1: :oncoming_automobile:

Ik denk dat ik de scans hier ng vergeten neer te zetten ben van de kaartjes van @Annerie en @Mamiielariie dus bij deze de lieflijke Belle & Boo kaart van Annerie en de uilenkaart van Lara :

Er waren daar voornamelijk toeristische kaarten en niet iedereen zit daar op te wachten. Ik heb inderdaad niet veel kaarten verstuurd vanaf daar, sowieso niet veel gedaan, maar heel veel gedaan met elkaar en met elkaar opgetrokken. En dat ws heel gezellig en daar waren we hard aan toe.

1 Like

@Annerie Ik heb net mijn swapkaarten allemaal gesorteerd en dat zijn er ook heel wat. Goh tellen lijkt me niet nodig. Want het zijn er al duizenden denk ik :slight_smile: