BABBELHOEK - "Off - topic"

Ik dacht misschien is het leuk om hier te delen… Ik heb afgelopen week 4 kaarten uit Duitsland ontvangen en de ID’s zijn ook precies 4 nummers op rij. DE-13111168, DE-13111169, DE-13111170 en DE-13111171. Ik krijg liever 4 kaarten uit 4 verschillende landen, maar dit is ook wel grappig :slight_smile:

1 Like

Dat is wel heel toevallig inderdaad. Zou bijna denken dat het een software foutje in het toedelen van de kaarten is. :nerd_face:

Welkom op het forum @Eline-89 :smiley: .

Dit komt vaker voor.

Bij dit topic wordt er ook over geschreven.

Hey, ik heb even een vraagje voor mensen die penpals hebben.
Heb dat ooit als kind gehad, en nu via postcrossing opnieuw met iemand beginnen penpallen. Heb de eerste brief gekregen van haar, en merk dat ik wat blokkeer om terug te sturen omdat ik nogal onzeker ben. Het contact was heel fijn en positief, ook haar brief, maar ze stuurde enkele foto’s mee en verschillende stickers, en nu zit ik heel de tijd te denken dat ik niet voldoende heb om terug te sturen.
Foto’s heb ik niet (en ga ik even niet uitzoeken, en stickers heb ik nog niet zo veel)
Ik neem aan dat het niet exact hetzelfde moet zijn wat ik terugstuur, ik dacht om een extra postkaart erbij te steken met een favoriet gedicht op, eventueel een extra blaadje met enkele vragen, maar misschien nog niet bij de eerste brief. En heb enkele leuke stickertjes, alleen niet zo veel als haar. Eventueel een paar zakjes thee of enkele stukjes washi tape.

Zijn er mensen hier die penpals hebben, die zin hebben om te vertellen wat jullie zoals sturen en ontvangen?

Hey,
Tja, ik ben zelf nogal van het extraatjes sturen maar verwacht dat zeker niet terug. Dus doe waar je je goed bij voelt. Niets forceren. Ik doe nog weleens wat washitape op een stukje karton (soms op een speelkaart omdat die lekker glad zijn). Als jij het leuk vind om een extra kaart erbij te doen met je favoriete gedicht, lekker doen. Het is vooral belangrijk dat je je zelf blijft. Anders ben je constant je zelf aan het forceren en ga je misschien tegen het schrijven opzien, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik hoop dat je hier iets me kan.

1 Like

Dank je wel! Ondertussen ben ik al in het bezit van een hoop stickers en washi tape en kleine extraatjes, haha dat komt wel goed :slight_smile:
Maar ik besef dat ik vooral mag leren, dat het leuk moet blijven, en ik niet zo moet zitten stressen over ‘of het wel goed is enzo’, want dan is het niet meer leuk. Ben een beetje aan de slag aan het gaan met collages en knutselen enzo, en dan ga ik me ook steeds afvragen of die andere dat wel leuk vindt, maar denk dat ik inderdaad vooral moet zorgen dat ik er zelf plezier aan beleef, dan is het resultaat vaak ook oké…

1 Like

Je snapt het :blush:

1 Like

Nieuw record stickers plakken door Post NL
5 stuks dit keer :joy:
Wie heeft er weleens meer gehad

1 Like

Wel eens drie stickers, maar hoe dan ook is elke sticker in mijn ervaring er één teveel en zo onnodig… Gisteren weer een prachtige kaart uit Amerika, de sticker is onmogelijk te verwijderen en de geschreven tekst is voor een deel onleesbaar geworden :frowning:
En de bezorging binnen NL duurt de afgelopen weken soms 3 tot 5 dagen (ook zonder kerstzegel), nee, op het moment even geen groot fan van PostNL, al helemaal niet met de enorme prijsverhoging die eraan komt.

1 Like

Ik heb echt tabak van die stickers van PostNL :smiling_face_with_tear:

Van de week kreeg ik uit de UK een kaart in een keurig plastic hoesje van de Royal Mail. (Zie foto)
De kaart was voorgestempeld op 25 december met een mooie kerst
stempel en doordat het in een plastic hoesje kwam de extra Post.NL sticker daarop terecht.
Kan dit in Nederland ook, voorstempelen, in het Engels cancellation stamp denk ik, die kreet zie ik weleens voorbij komen. In combinatie met een plastic hoes?

1 Like

Ja zeker kan dat!
Zie onderstaand artikel

1 Like

Het is wel het idee, maar nogal omslachtig en hier beperkt tot LEGO stempel. Dank je voor delen Jessica.

Hallo allemaal, de Ketting Kaarten (KK) RR is in 2022 gesloten. Ik denk erover om deze RR te laten heropenen door @JetteLise als er genoeg belangstelling voor is.
Ik hoor graag of er meer mensen zijn die het leuk vinden als deze RR terugkomt.
Hieronder een linkje naar mijn bescheiden verzameling KK, zodat jullie kunnen zien hoe de achterkant van deze kaarten eruit ziet als zij een rondje door Nederland hebben gemaakt.

@piavano,
Als er belangstelling is voor een Ketting Kaarten RR, kun jij een nieuwe RR openen.
Jij kunt de beschrijving m.b.t. de spelregels/indeling dan ook in “jouw” eerste post schrijven. :smiley:

1 Like

Hoi Pia, als deze groep weer wordt heropend doe ik graag weer mee :smiley:

1 Like

Goeiemorgen allemaal!
Ik kan geen draadje vinden waar ik het kwijt kan, dus daarom Mea Culpa als ik hier fout zit.

De laatste tijd krijg ik steeds vaker uitgebreide brieven ipv kaarten. Heeft iemand dezelfde ervaring?

Ik gooi mijn vraagstuk gewoon hier even in de groep en misschien heeft iemand de oplossing voor me.

De inbox van mij zit veel te vol hier in het forum gedeelte. Zo raak ik het overzicht kwijt en soms moet ik veel te lang zoeken naar een bepaald bericht.
Kortom ik zou het fijn vinden, om net als in een email inbox berichten te kunnen verwijderen.

Echter heb ik die optie nog niet gevonden. Is deze mogelijkheid er überhaupt en mits ja, waar vind ik deze precies?
Hoe houden jullie de inbox overzichtelijk?

Ben benieuwd of iemand me verder kan helpen, waarvoor alvast hartelijk dank.

Groetjes Malena

Dit is de nieuwe :writing_hand:t2: :writing_hand:t2: :writing_hand:t2:

Ketting kaarten Round Robin 2024

1 Like

Jij kunt een p.m. “verlaten”, het bericht is dan verwijderd uit jouw inbox.
Maar dan kun jij niet zien of een andere deelnemer nog reageert op het bericht.
Hieronder meer informatie.
Het is niet mogelijk om berichten te verwijderen m.b.t dit forum.
Als jij een p.m. “verlaat”, blijft de inhoud van de p.m. wel zichtbaar voor de ander.
Het blijft “bewaard” op dit forum.

Zie een discussie hier:

Forum posts and comments being indexed by Google
.

“Eens geschreven op het internet, …”
Wees daarom altijd voorzichtig met wat je op internet plaatst/ schrijft op dit forum.

Hieronder meer informatie m.b.t. de p.m. berichten.