Kettingkaarten Round Robin (nieuw)

Hallo allemaal,

Leuk dat je dit berichtje over de nieuwe Kettingkaarten RR leest.
Voor diegenen die nog niet bekend zijn met de kettingkaarten, zal ik hieronder proberen uit te leggen wat het inhoudt. Als eerste kies je een kaart uit van jouzelf die jij graag wilt ontvangen, je krijgt namelijk aan het einde van een ronde deze kaart bomvol leuke versieringen retour. In de tussentijd is het de bedoeling dat je de kaarten van de andere leden van jouw groepje mooi versiert. Je kunt dus heerlijk je hobbybehoefte kwijt.

Hoe werkt het verder:
Als je mee wilt doen, geef je je hier op (als ik je adres nog niet heb, kun je dat aan me doorgeven middels een PM).
Als je groepje vol is, krijg je bericht van mij en kies je een kaart (en postzegel) uit (dit is de kaart die je aan het einde van de ronde terug ontvangt).
Verdeel je kaart in net zo veel vakken als er mensen in de groep zitten.
Schrijf op de kaart het nummer van de groep en je forumnaam.
Plak in 1 van de vakjes een postzegel en schrijf in datzelfde vakje het adres van de volgende in het groepje. (Het is overigens handig om de vakken aan de rechterkant van de kaart het laatst te gebruiken, omdat PostNL daar vaak een stempel zet.)
Doe de kaart op de post en meld dat even op het forum. Vervolgens gaat jouw kaartje het groepje rond en na een tijdje krijg je je kaartje versierd retour met verschillende postzegels. Natuurlijk komen in de tussentijd de kaarten van de andere leden van jouw groepje binnen om te worden versierd.

Als je de kaart van Ă©Ă©n van de andere deelnemers ontvangt, meld je dat ook hier.
Je versiert dan het vakje waarin jouw naam staat (plak niet over de postzegel heen, tenzij anders aangegeven). Het is leuk als je je naam er ergens tussen zet, dan weet de ontvanger wat ‘jouw’ vakje was. Let op: PostNL drukt soms een code op de adreszijde van de kaart, vaak rechts onderaan, die ze gebruiken om de post te sorteren. Als je deze code niet weghaalt wanneer je een kaart verstuurt, komt de kaart soms naar jou terug! De code bestaat uit een oranje streepjescode en een zwarte regel tekst waar o.a. de postcode in staat. Beide moeten worden weggehaald (bijvoorbeeld met typex of door er iets overheen te plakken).

Plak in het volgende vakje een postzegel en schrijf daar het adres van degene na jou in het groepje (Als je de laatste bent voordat de kaart weer naar de eigenaar gaat, mag je ook twee vakjes versieren zodat het vakje met het adres niet als enige kaal en wit is. (Het adres moet er nog wel leesbaar op kunnen, natuurlijk).
Doe de kaart weer op de post en meld dat hier weer even. En natuurlijk meld je het als je kaartje weer “thuis” is.

Hieronder vind je een link naar mijn kleine verzameling KK, zodat je kunt zien hoe het eruit komt te zien. Mocht je nog vragen hebben of ideeën voor een groepje, dan hoor ik het graag.

chain cards | Flickr

Groepjes:

Kaart en postzegel naar eigen keuze:

  1. piavano
  2. Franciska

Kaart naar eigen keuze en postzegel uit de serie “Beleef de Natuur”:
1.
2.
3.
4.

Kaart naar eigen keuze en postzegel uit de serie “Typisch Nederlands”:

  1. piavano

Kaart te versieren in het thema “lente”:

  1. piavano
  2. Tilliata

Heb je een ander idee voor een groepje?:
1.
2.
3.
4.

VERZONDEN GROEP
Groep #1 - Kaart naar eigen keuze en postzegel uit de serie “Beleef de Natuur”:

  1. piavano - > Eef_NL - > Franciska - > piavano :white_check_mark:
  2. Eef_NL - > Franciska - > piavano → Eef_NL :white_check_mark:
  3. Franciska - > piavano → Eef_NL → Franciska :white_check_mark:

Hoi Pia,

Ik doe graag mee met het ‘Beleef de Natuur’ groepje. Dit wordt mijn eerste deelname aan een RR. :grinning:

Groet Evelien

1 Like

Hoi Pia, leuk dat je dit heb opgestart :smiley:

Ik doe graag mee met kaart en postzegel naar eigen keuzen en “Beleef de natuur”.

2 Likes

Hoi @Eef_NL en @Franciska , hebben jullie zin om een eerste ronde met z’n 3-en te doen? Laat maar even horen.
Zo ja, dan stuur ik jullie de adressen via een PM komende dinsdag of woensdag.

Hoi Pia, met z’n 3-en is ook prima wat mij betreft. Ik kan alleen in het weekend schrijven i.v.m. met werk doordeweeks (en dan op maandag op de bus).

1 Like

Ja hoor, ik vind een groepje met 3 ook prima!

1 Like

Mijn kaartje zit op de bus naar @Franciska

1 Like

Mijn kaartje is nu onderweg naar @Eef_NL :blush:

1 Like

Mijn kaartje is vanavond op de post gegaan, onderweg naar @piavano

1 Like

Ik heb het kaartje van @Eef_NL ontvangen

2 Likes

Ik heb het (mooie) kaartje van @piavano ontvangen.

1 Like

Het kaartje van @Eef_NL is weer op weg naar @piavano

2 Likes

En ik heb vandaag het kaartje van @Franciska ontvangen. :slight_smile:

1 Like

De kaart van @piavano is weer onderweg naar @Franciska

1 Like

Het kaartje van @Eef_NL is nu bij mij :slight_smile:

1 Like

Zaterdag is het kaartje van @piavano gearriveerd

1 Like

De kaartjes van @Eef_NL en @Franciska zijn vandaag met de post meegegaan. :smile:

2 Likes

Ik heb het kaartje van @piavano vanavond weer op de post gedaan :smiley:

1 Like

Mijn kaartje is binnen, echt superleuk! Dank voor de mooie zegels en versieringen :smiling_face_with_three_hearts: @Franciska @piavano

Ook heb ik de kaart van @Franciska ontvangen.

1 Like

Hoera, mijn kaartje voor #1 is ook binnen! :tada: :smile:
En wat is het leuk geworden. Dank jullie wel @Eef_NL en @Franciska voor de gezellige en fleurige decoraties en mooie postzegels.
Ik hoop dat er binnenkort een nieuw groepje van start kan. :wink:


2 Likes