3. 1111 viestiä soopaa

Minä oon juhannuksen töissä. Se on siis viikonloppu muiden joukossa minullekin.

Mulle ei ole sattunut tuollaista niin kuin menu_velholle, mutta eräässä työpaikassa kun aloitin, oli juuri ollut erään yllättäen menehtyneen työntekijän hautajaiset. Huomasi kyllä uutena henkilönä, että shokki työpaikallakin oli iso.

Tulin maanantaina vanhempieni luo ja sisko tulee poikaystävänsä kanssa huomenna. Maanantaina palaan sitten lomalta töihin, mutta tiistaina vierailen Helsingissä, joten ensi viikko on sitten vähän lyhyempi. Pidän elokuun loppupuolella tai syyskuun alussa sitten yhden viikon lomaa.

Hieman oon potenut huonoa omaatuntoa ja ehken ole täysin irroittautunut työasioista. Toinen kollegoistani sai hiljattain sairauskohtauksen vuoksi pari kuukautta saikkua, mikä sattui todella huonoon ajankohtaan työtilannetta ajatellen. Koska ite oon ollut lomalla ja saikuttava kollega pois töistä, on toinen kollega joutunut poikkeuksellisesti tekemään kahden ihmisen edestä töitä.

Kiva, nyt Tanskan-kortteja on alkanut mennä perille (miten tuntuu, että Tanskan ja Ruotsin postit toimittaa nopeammin perille USA:aan kuin Suomen? :thinking: ), vaikka vähän jännitin, kun postilaatikko oli niin töhryinen, vaikka lähteekö kortit mihinkään. Kauhean töhrittyjä näyttivät monet Köpiksen postilaatikot olevan. :frowning:

Mulla on kahdessakin työpaikassa kuollut työkaveri äkillisesti vapaa-ajalla. Kumpikaan ei ollut mulle kovin tuttu, mutta surullista tietysti ajatella läheisten kannalta. Molemmat oli varmaan 50-jotain. Toivottavasti ehtivät elää mieleisensä elämän.

Kirjoitin eilen pari korttia ja vein aamulla laatikkoon, vaikkeivat taida enää liikkua mihinkään tänään. Kun kirjakaupassa pyysin paria merkkiä, niin sain pari vuotta sitten julkaistuja lukutaitomerkkejä. Eivät varsinaisia suosikkejani, mutta menettelevät.

Ruotsissa lähetin muutaman kortin ihan Ruotsin sisällä ja mietin, että suomalaiset kukkamerkit eivät oo oikein ikinä napanneet. Ne on jotenkin tylsiä verrattuna ruotsalaisiin verrattuna, varsinkin tähän alla olevaan. :heart_eyes:

4 Likes

Onpa kyllä nätti tuo ruotsalainen kukkamerkki :hugs:

1 Like

Tuo kukkamerkki on tosiaan ihana! Minusta vanhemmat suomalaiset merkit ja vielä 2000-luvun alunkin merkit on nättejä, mutta nykyisin suurin osa merkeistä on jostain syystä mielestäni tosi rumia.

1 Like

On kyllä kaunis ja persoonallinen tuo ruotsalainen kukkamerkki :smiling_face_with_three_hearts: Ja samaa mieltä @menu_velho n kanssa, että postimerkit olivat 1990-2000 -luvulla kauniimpia kuin nykyään. Pidin erityisesti Paavo Huovisen Maakuntakukat-postimerkeistä ja niistä suosikkini oli/on sinivuokkomerkki vuodelta 1992 :blue_heart: Monet kirjekaverini käyttivät noita sinivuokkomerkkejä ja itsekin niitä tykkäsin ostaa, vaikka välillä vähän kirpasikin “tuhlata” lempparimerkkini jonkun toisen kirjettä varten :smile:

1 Like

Minuun nuo maakuntakukkamerkit eivät ole tehneet suurta vaikutusta, mutta tykkään ruiskaunokista ja hämeenkylmäkukasta. Silti merkkivarastossani noita kukkamerkkejä on, kun niitä joskus huusin Systeemi.netistä melkein pilkkahintaan.

Mielestäni nykyisissä merkeissä ja postimerkeissä kautta aikojen on rumia ja nättejä merkkejä. Ja syksyllä ilmestyy ainakin söpöjä kirjain-Muumeja ja upeita talvimaisemia, joita on pakko saada. :heart_eyes: Noista joulumerkeistä en oikein tiedä, pidänkö. Taiteilijapalkitun taiteilijan merkit ovat melkein aina jättäneet kylmäksi. :thinking:

1 Like

Meillä minä olen töissä ja mies kotona ihan niin kuin kaikkina muinakin päivinä. Sen verran juhannusta tässä ehkä vietetään, että olin aattona vain yhteen asti töissä ja juhannuspäivänä olen vasta iltavuorossa. Sunnuntai on vapaapäivä.

Mä vietän juhannusta ihan vaan kotosalla. Uimassa käyn illalla, mutta helteen ajan pysyn sisätiloissa, katsellen telkkaria ja lukien.

Eilen piti käydä yhdessä tapahtumassa, mutta ei sitten päästykään sinne, kun ei löytynyt esteetöntä reittiä (´ー`)
Noh, kyllä tämä juhannus näinkin menee! Kävin ostamassa pienen ilmanviilentimen, niin vähän on mukavampi kotona olla.

Huh, ilmanviilentimelle olisi nyt käyttöä, kun istun bussissa, joka ei oo kovin ilmastoitu… :sweat_smile: :sweat_drops:

Tänä vuonna poltettiin pieni juhannuskokkokin! :slight_smile:

1 Like

@soilian Tervehdys pitkästä aikaa, kiva kun tulit soopaamaan :wave:

@Regndroppar Aarrghh ilmastoimattomat bussit helteellä :sweat_smile: Toisaalta joissain uudemman mallin pikavuoroissa on ollut vastaavasti ilmastointi niin tehokas, että seuraavana päivänä olo on ollut jopa vähän nuhainen. Niin tai näin, aina väärinpäin :sweat_smile:

Kävin eilen ja toissapäivänä noin 1,5 h kävelyillä mutta tänään olen keskittynyt parvekkeella hengailuun. Kiva juoda aamuisin yrttiteetä keinussa, kun aamuaurinko paistaa suoraan parvekkeelle ja suloiset kärpäset tulevat ottamaan aurinkoa sinne :heart: Ja kiva kuunnella lintujenkin juttelua, nyt on tosin vähän hiljaisempaa, kun suurimmalla osalla on poikaset lähteneet jo pesästä. Saa nähdä, kuinka moni pariskunta keksii pyöräyttää vielä toisenkin poikueen. Pari kesää sitten tässä pesi kirjosieppopari, joka teki kaksi poikuetta kesän aikana.

En ole aikoihin kuunnellut radiota saati radiokuunnelmia mutta ensi viikon torstaina pitää laittaa korvat hörölle, kun Areenaan tulee Nylon Beatista kertova Mä haluun olla Nylon. Varmaan ihan viihdyttävä ja mielenkiintoinen tarina luvassa, Nylonit kun jakoivat aikoinaan kovasti mielipiteitä mutta jaksoivat silti uskoa omaan juttuunsa ja menestyivätkin sillä. Lisänä vielä 1990-luvun lopun tunkkainen äijärock-kulttuuri ja muutenkin nuoriin naisartisteihin kohdistunut seksikkyyden ylikorostaminen. Jonna ja Erin muuten poseerasivat jonkin alkuaikojensa levyn kansipapereissa pelkät rintaliivit päällä ja housujen napit auki. Kenenköhän idea sekin lienee ollut? Edit: onneksi J & E eivät varmastikaan olleet niitä kaikkein vähästä hätkähtävimpiä naisia, vaikka jotkin jutut tuntuvat nykyperspektiivistä katsoen melko kyseenalaisilta.

1 Like

Mäkin pääsin kokolle, vaikka vielä aamupäivällä ihmeteltiin saako just tuolla polttaa kokkoa. Mutta kyllä kuulemma sai, joten ei kun pöhöttämään. Kokolla ei kyllä osallistujamäärä päätä huimannut, mutta hauskaa oli. Meilläkin muu porukka mietti viimeiseen asti haluuko ne ollenkaan lähteä kokolle, mutta mä olin ehdottomasti menossa. Ei oo montaa kilsaa kävelyä. Isä lopulta olikin kuskina ja koko kööri (5 aikuista) kyydissä.

Onneksi on ilmalämpöpumppu, jolla saa viilennettyä talon. Vasta yöksi aukaisen tuuletusikkunat, kun lämpötila laskee sentään alle 20 asteen. Aamulla on vain muistettava sulkea ne, ettei lämpö pääse sisälle. On tämäkin: ensin ei meinaa olla lämmintä ja sitten onkin jo liian kuuma.

Saatiin viimeinkin teetettyä kunnon katettu terassi talon eteläpuolelle. Tällä helteellä se on vain aivan liian kuuma keskellä päivää. :hot_face: Aurinko kuumentaa terassilautoja niin, että jalkapohjat ihan palaa. :fire: Joskus kolmen jälkeen iltapäivällä siinä alkaa olla vähitellen jonkinlaista varjoa, että voisi edes kuvitella istuvansa siellä. Nyt on ollut vielä niin tuuletontakin, ettei siitäkään ole saanut viilennystä. Se kyllä tiedettiin, että siinä on kuuma paikka, mutta ilmeisesti valokate estää ilman vaihtumisen, vaikka sivut ovatkin avoimet. Ehkä tuosta terassista on enemmän hyötyä keväisin ja syksyisin. :thinking: No, aika näyttää.

Ensi lauantaina on siskonpojan häät, ja silloin on ainakin näillä näkymin yksi kuumimmista päivistä. Ei siinä muuta kuin olen aikeissa laittaa kansallispuvun päälleni. Kiirehdin sen tekemistä just tätä tilaisuutta varten, siispä minulla ei ole mitään kevyempää vaihtoehtoa katsottuna tilalle. Vaatekaappi on kummasti kutistanut kaikki muut juhlavaatteet. Ei kyllä houkuttelisi lähtemään kaupunkiin hikoilemaan vaateostoksille työpäivän päätteeksi. :grimacing: Tosin sanotaan, että luonnonkuidut kuten pellava ja villa ovat helteelläkin viileitä, mutta kun asuun kuuluu myös musta, tyköistuva vuoritettu samettiliivi, joka päällä ei kyllä auringossa oleskella näin helteellä. :grimacing:

Ohhoh, näyttääpä kyllä kuumaa keliä koko maahan! :scream: En oo koko juhannuksena kerenny vilkaista sääkarttoja tai muutenkaan uutisia.

Ens viikon lauantaina meen Apulannan Stadionkeikalle, aikamoista hellettä näyttää sinne. Viikonloppu Helsingissä 30 asteen helteessä ei ole lähelläkään ihannettani. :joy: No, parempi se kun töissä Kalajoella, kun ens viikonloppuna täällä on Bimmerpartyt. Ei oo pariin vuoteen päässyt bemari-ihmiset kokoontumaan, niin saa nähdä kuinka kovaksi meno äityy. :sweat_smile:

Mie haaveilen siitä että pääsisin lauantaina Joensuuhun Herättäjäjuhlille, mutta vähän mietityttää, että onko sinne järkevää lähteä helteellä. Varsinkin kun taajamajunassa ei ole ilmastointia.

Joo, nämä nykyiset kiskobussit ovat varsinaisia pätsejä. Silloin, kun taajamajunia ajettiin vielä niillä vanhoilla sinisillä vaunuilla, ilmastointi toimi kätevästi niin, että avasi ikkunan yläosan matkan ajaksi. Kun ikkunoita oli vaunussa auki useampi, niin siinä saatiin kunnon läpiveto aikaiseksi :grinning: Toki niissä oli sitten kaikkea muuta kremppaa. Esimerkiksi kerran talvella jouduin menemään toisen vaunun vessaan, koska mun vaunun vessassa pytty oli sisäpuolelta kauttaaltaan jäätynyt ja huurteen peitossa :joy:

Miekii haaveilen että pääsisin viikonloppuna Joensuuhun Herättäjäjuhlille. Loma-anomus on vetämässä mutta saa nyt nähä kun lauantaiaamu on kultsilla kiireinen töissä.

On kyllä hurjaa keliä. Itselläni alkoi loma ja viikonloppuna ollaan lähdössä reissuun lasten kanssa. Eipähän tule vilu, kun tarkoitus on yöpyä teltoissa :smile: Pitänee laittaa kello soimaan työpäivien rytmiin aikaisin, että pääsee kerran päivässä pidemmän lenkin metsässä koiran kanssa, ei sekään reppana tästä nauti. Tulee nyt lomalla huilattua, kun ei jaksa tehdä mitään :sweat_smile:

Minkäslaiset ne on?

Huh! Eilen tuli oltua rannalla ja uitua. Vesi oli +23 asteista. Olisin tänäänkin mennyt uimaan, mutta siellä olikin sinilevää paljon :cry: