3. 1111 viestiä soopaa

En usko että säikähtivät. :wink: Mä en edes olisi muistanut että huomenna on pyhäinpäivä jollet olisi asiasta maininnut. En vietä sitä enkä myöskään joulua. Joulu menee todennäköisesti töissä kuten aina ennenkin. Mitäpä sitä yksin kotona viettämään. :sweat_smile: Pidän kyllä joulun tunnelmasta ja kynttilöistä.

Miulla on ollu tässä kiirusta, kun sain kämpän ja pitäisi pakata ku muutan 17.11. ja sitä reissuakin pukkaa… :sweat: Lisäksi en oo satavarma, miten ihmeessä mahtuu kaikki astiani ja muut uuteen asuntoon. Inhoan muuttopakkaamista. :frowning: Ja jännittäähän uusi työ ja kaikki. En vietä pyhäinpäivää, huomenna ruuanlaittokurssille, tehdään unkarilaista ruokaa. :hungary:

Tein tuon persoonallisuustestin ja oon ISFJ-T ja kuvaa joo minua ainakin jotenkin.

3 Likes

Mä oon tilaillut tällä viikolla joululahjoja kun on saikulla ollut aikaa. Ja tänään tilasin Maijalle talvikengät kokoa 19, ne on todnäk liian isot mutta pienempiä en löytänyt :grinning:

Pyhäinpäivänä oon sytyttänyt pihalle kynttilän äitille tai jos oikeen reipas oon ollut niin oon käynyt hautausmaalla. Sen kummemmin en vietä.

1 Like

Viime vuonna pyhäinpäivänä kirkossa, kun isän nimi luettiin ja nyt äidin nimi. Kynttilöitä kuljettanut haudalle viime vuoden ja vielä ainakin tämän vuodenvaihteen, eiköhän tilanne sitten rauhoitu. Pieni vinkki, tilatkaa heti vainajan virkatodistus, siellä on hirmuiset jonot.

Mä meinasin kans sytyttää huomenna kynttilän isälle ja vasta menehtyneelle enolleni. Laitan varmaan parvekkeelle ja sisälle lyhtyihin kynttilät.

Hautausmaalle en pääse, sillä kaikki läheiset on haudattu Savoon ja Karjalaan. Vähän turhan pitkä matka täältä Tampereelta. Toki jos veisi muualle haudattujen paikalle kynttilän.

Mulla olis huomenna mielenterveyden ensiapukoulutus. Jännästi kyllä olivat pyhäpäivälle laittaneet koulutuksen alkamaan :sweat_smile:

2 Likes

Terveisiä Tampereelta! Kotiuduin eilen täynnä yrttiteetä olevan kassin kanssa :sweat_smile: Oli mulla tällä kertaa mukana myös suklaata sekä ex-soopailija Markuksen vanhalla foorumilla hehkuttamaa ruusujuurta rouheena. Tosi tehokkaalta kyllä vaikuttaa jo sen ensimmäisen ruusujuuriteemukillisen, jonka tänään aamulla nautin, perusteella. Täytyy kirjailla jonkinmoinen referaatti reissusta lähipäivinä. Onneksi nyt ei ole tulossa siihen kevään Hki/Porvoo -reissuun verrattavissa olevaa nälkävuosipostausta :smile:

Mä en varmaan vietä pyhäinpäivää mitenkään erityisemmin. Täällä on myös hautausmaalla sellainen muualle haudattujen läheisten patsas, jonka juurelle voi sytyttää kynttilän. Mullakaan ei ole läheisiä tälle paikkakunnalle haudattuna, vaan kaikki ovat eri puolilla Etelä- ja Itä-Suomea.

@Regndroppar Jaksamista muuttoon! Mukavaa kumminkin, että sait asunnon nopeasti eikä sitä tarvitse siis enää jännittää. Muista laittaa ruoasta taas kuvia tänne, toivottavasti teette gulassia!

@bitterly_cold Onpa tosiaan jännä ajankohta koulutukselle! Mä olen miettinyt, että mun kannattaisi mennä uusimaan ensiapukortti, koska edellinen on mennyt vanhaksi kolme vuotta sitten. Mielenterveyden ensiapukoulutusta ei täällä liene tarjolla, ainakaan vielä.

Enneagrammista: olen joo tutustunut siihenkin mutta mielestäni Myers-Briggs pitää omalla kohdallani paremmin kutinsa. Enneagrammitesteistä sain nuorempana tulokseksi nelosta, nyt vanhempana ykköstä tai kasia, eli tuloksetkin ovat paljon kirjavampia kuin edellämainitussa. Olin nuorena aika eksyksissä ja epätasapainoinenkin, joten en todennäköisesti ole pohjimmiltani nelosen kaltainen “taiteilijapersoona”. Eniten tunnistan itsessäni kasin alalajia 8w9, joka on tyypin leppoisampi ja ihmisläheisempi “versio”.

Pyhäinpäivä on tänä vuonna työpäivä. Tosin isovanhempien haudat ovat kauempana ja en oikein ole haudalla käyvää lajia - muistelen heitä muutoin kun mieleen tulee ja pyhäinpäivänä sekä jouluna voin sytyttää kynttilät takapihan lyhtyyn :white_heart:

Joulukin jo mielessä tuikkii, vähän lahjapohdintaa (lapsille) ja korttipohdintaa (erityisesti vanhemmille sukulaisille). Töissä jo tuli vanhuksille etsittyä jouluinen soittolista, marraskuun harmaus tuntui vaativan sitä :christmas_tree::smile:

Päätin ostaa FB-kirppikseltä joulukranssin (ja ystävälle kaksi), kun myyjä on työkaverini. Kävi ilmi, että ollaan molemmat varattu samaan kampaamoon aika tismalleen yhtä aikaa, joten oli helppo sopia kaupan teosta. Uskon, että jotain selittämätöntä tässä on, eikä kyse ole vain sattumasta.

Mää en tänä vuonna vietä pyhäinpäivää sen kummoisemmin. Viime vuonna mummuni kuoli, niin silloin vein Kittilän hautausmaalle muualle haudattujen muistokivelle kynttilät hänelle ja isosiskolleni.

Saatiin puolison kaverilta hänen voittamansa hotellilahjakortti, kun siinä on tänään viimeinen käyttöpäivä eikä hän ehdi sitä käyttää, ja mennään yöpymään entiseen työpaikkaani. Mua huvittaa, ku viime viikolla yövyin Imatralla entisessä työpaikassani. :smile:

1 Like

Ei tehty valitettavasti gulassia.

Mut tällaisia “mummon” smetana-etikkakurkkuja. :sweat_smile:

Pinaattitäytteisiä lettuja ranskankermahunnulla

Unkarilaista lihapataa pörköltiä ja friteerattuja kanoja, joiden frittitaikina oli perunasta. :potato:

Lisäksi làngos-leipää tomaattikastikkeen kanssa, paistettiin kuin meidän vappumunkit.
:balloon:

Jälkkärinä oli aprikoosi-marenkipiirakkaa ja rahkapiirakkaa, jonka täytteessä oli perunaa. :potato:

2 Likes

No niin, istun bussissa ja kierrellään Loviisan maalaiskyliä matkalla Helsinkiin. Käyn uudella työpaikalla allekirjoittaa työsopparin ja sitten matka jatkuu Helsinki-Vantaalle. :airplane: :svalbard_and_jan_mayen:

5 Likes

Ärsyttää, kun tänään on taloyhtiössä vesimittarien luenta, eikä ole yhtään tarkemmin ilmoitettu, mihin aikaan huoltomies tai -miehet tulevat käymään asunnossa. Mulla on vartin päästä alkamassa Teamsissa palaveri, niin oletettavasti tulevat juuri silloin.

Ehdota, että jatkossa jokainen lukee sen itse?
(Joissakin paikoissa nuo ainakin maksaa, että joku muu lukee ne, joten tulee säästöä kun asukkaat lukee ne.)

Minua ärsyttää ja huvittaakin, että pari Hurrayta on ollut sellaisia, että kysytään missä heidän kannattaisi käydä Helsingissä ja profiilissakaan ei mitään tietoa minkä tyyppisiä ihmisiä ovat ja millä kokoonpanolla matkaavat. Lisäksi en asu Helsingissä, enkä mitenkään ilmaise vierailevani siellä :smile:

@S_Tuulia nuo on sellaisessa paikassa kylppärin katossa että niitä ei itse pääse lukemaan. Enkä usko että taloyhtiön mummot edes haluaisi tai osaisi lukea. Toivottavasti en asu tässä enää kovin pitkään.

Mittari oli luettu sillä aikaa kun olin kaupungilla. Tiedän sen siitä, että kylppärin ovi oli kiinni. Pidän sitä yleensä vanhasta tottumuksesta auki. Lapsuudenperheessä piti vessan oven olla auki, että kissat pääsivät hiekkalaatikolle.

Edit: minua huvitti yksi hurray-viesti, jossa luki tyyliin että olen aina rakastanut Puolaa ja haluan vierailla Puolassa. Onhan Finland ja Poland melkein sama asia :grinning:

(Tuli olo, että tämä keskustelu on käyty ennenkin ja hämmästelen vesimittarin paikkaa katossa!)
Hyvä että asia hoitui ja ilmeisesti häiriöttä.
Minua hermostuttaa aina tuollaiset epämääräiset ajat, koska olen varma, että olen esim. vessassa juuri silloin kun joku tulee :smile:

Minullekin joku kirjoitti miten kivaa saada kortti Romaniasta ja haluaisi matkustaa tänne…
Mutta joskus korttini oli myös lähetetty Puolaan, ja osoitelapusta osa revennyt, ja Puolassa ilmeisesti kirjoitettu siihen Oulu ja Finland :+1:

Nyt minua tervehdittiin Lenni-Kalle Taipaleena :rofl: (laitan usein nuotin kuvan ja kirjoitan mitä musiikkia kuuntelen).

2 Likes

Meidän äitin asunnossa oli kans vesimittari katossa ja mä kans sitä silloin ihmettelin. Oma vesimittari on kellarissa ja ilmoitan lukeman itse.

Haha, en kestä! Mutta mulle ainakin kelpaisi kortti Lenni-Kallelta! :joy:

2 Likes

Jösses, reissu heitetty, oli sekin seikkailu. Pistin joitain kuvia tänne, jos joku haluaa käydä katsomassa. :slight_smile: Kämppä on kuin kaatopaikka ja en oo nukkunu kunnon unia pariin yöhön, joten ihanaa ku huomenna en oo menossa töihin. :smiley:

7 Likes

@Regndroppar ihania kuvia! Uskon, että oli upea ja ainutlaatuinen reissu!

Mulla olisi tarkoitus käydä tulevana viikonloppuna Helsingissä, mutta vähän jännittää, olenko tulossa kipeäksi. Kurkku on nyt ollut 2 päivää kipeä, mutta ei muita flunssaoireita ja eilen tein negatiivisen koronatestin.

Niin hienoa kuvia! :sparkles: Mieluummin sitä tuollaisissa maisemissa lomailee kuin etelässä paahtavan auringon alla.