3. 1111 viestiä soopaa

Ehdota, että jatkossa jokainen lukee sen itse?
(Joissakin paikoissa nuo ainakin maksaa, että joku muu lukee ne, joten tulee säästöä kun asukkaat lukee ne.)

Minua ärsyttää ja huvittaakin, että pari Hurrayta on ollut sellaisia, että kysytään missä heidän kannattaisi käydä Helsingissä ja profiilissakaan ei mitään tietoa minkä tyyppisiä ihmisiä ovat ja millä kokoonpanolla matkaavat. Lisäksi en asu Helsingissä, enkä mitenkään ilmaise vierailevani siellä :smile:

@S_Tuulia nuo on sellaisessa paikassa kylppärin katossa että niitä ei itse pääse lukemaan. Enkä usko että taloyhtiön mummot edes haluaisi tai osaisi lukea. Toivottavasti en asu tässä enää kovin pitkään.

Mittari oli luettu sillä aikaa kun olin kaupungilla. Tiedän sen siitä, että kylppärin ovi oli kiinni. Pidän sitä yleensä vanhasta tottumuksesta auki. Lapsuudenperheessä piti vessan oven olla auki, että kissat pääsivät hiekkalaatikolle.

Edit: minua huvitti yksi hurray-viesti, jossa luki tyyliin että olen aina rakastanut Puolaa ja haluan vierailla Puolassa. Onhan Finland ja Poland melkein sama asia :grinning:

(Tuli olo, että tämä keskustelu on käyty ennenkin ja hämmästelen vesimittarin paikkaa katossa!)
Hyvä että asia hoitui ja ilmeisesti häiriöttä.
Minua hermostuttaa aina tuollaiset epämääräiset ajat, koska olen varma, että olen esim. vessassa juuri silloin kun joku tulee :smile:

Minullekin joku kirjoitti miten kivaa saada kortti Romaniasta ja haluaisi matkustaa tänne…
Mutta joskus korttini oli myös lähetetty Puolaan, ja osoitelapusta osa revennyt, ja Puolassa ilmeisesti kirjoitettu siihen Oulu ja Finland :+1:

Nyt minua tervehdittiin Lenni-Kalle Taipaleena :rofl: (laitan usein nuotin kuvan ja kirjoitan mitä musiikkia kuuntelen).

2 Likes

Meidän äitin asunnossa oli kans vesimittari katossa ja mä kans sitä silloin ihmettelin. Oma vesimittari on kellarissa ja ilmoitan lukeman itse.

Haha, en kestä! Mutta mulle ainakin kelpaisi kortti Lenni-Kallelta! :joy:

2 Likes

Jösses, reissu heitetty, oli sekin seikkailu. Pistin joitain kuvia tänne, jos joku haluaa käydä katsomassa. :slight_smile: Kämppä on kuin kaatopaikka ja en oo nukkunu kunnon unia pariin yöhön, joten ihanaa ku huomenna en oo menossa töihin. :smiley:

7 Likes

@Regndroppar ihania kuvia! Uskon, että oli upea ja ainutlaatuinen reissu!

Mulla olisi tarkoitus käydä tulevana viikonloppuna Helsingissä, mutta vähän jännittää, olenko tulossa kipeäksi. Kurkku on nyt ollut 2 päivää kipeä, mutta ei muita flunssaoireita ja eilen tein negatiivisen koronatestin.

Niin hienoa kuvia! :sparkles: Mieluummin sitä tuollaisissa maisemissa lomailee kuin etelässä paahtavan auringon alla.

Takana kolme vuotta aktiivisena postcrossarina Helsingissä, mutta löysin tämän erikoisleimauksen vasta nyt! Miksi en ole tajunnut aiemmin? :thinking:

4 Likes

Minä en olisi edes tajunnut tuota postilaatikoksi :grimacing:
Mulla oli joskus vähän päinvastoin, että kiersin pitemmän reitin ja vein korttini kauppahallin laatikkoon, josta luulin saavani Toripoliisi-leiman, kunnes selvisi, että siitä tuleekin ihan tavallinen leima :expressionless: joskus aiemmin siitä meni erikoisleimattavaksi. En tiedä kauanko olin vienyt niitä sinne turhaan.

Mahtavia kuvia @Regndroppar :smiling_face_with_three_hearts:
(katsoin ensin, että jääkarhu menee siinä lentokentän laukkuhihnalla :rofl:)
vähän mietin myös kirkon sade- ja sulamisvesien ohjausta…? Mutta tuossa näyttää olevan remontti, eli ehkä sinne tulee rännit tms.
Tosi tosi kodikkaan näköistä!

Oh my dayz, @Regndroppar ! Sikamakeeta! :star_struck:

Oon ihan samaa mieltä. En oikein tiedä, saisiko minuu enää kirveelläkään etelänlomalle… :grin: Oli kyllä hieno reissu ja vaikka en ehkä enää Huippuvuorille uudelleen mee, niin Norjassa voisin käydä. Tällä reissulla tuli lennettyä ja noustua ja laskettua turhan paljon, kun Tromssassa oli passintarkastus ja jouduttiin ulos koneesta. Siellä oli jo mennessä puolenpäivän aikaan iltapäivä.



Olin vähän jännittänyt matkustamista, mutta meitä oli Suomesta kolme ja jännitys helpotti ku tapasin matkaseurani @nnniiina Helsinki-Vantaalla ennen Oslon lentoa. :relaxed:

3 Likes

Nyt ku katoin noita @Regndroppar:in kuvia, nii mua harmittaa ku en ostanu sitä uutta puhelinta. :sweat_smile: omat kuvani on nii pimeitä ja heilahtaneita.
Mutta oli kyllä upea reissu ja Huippuvuoret niin kaunis paikka. :heart_eyes:

Tromssa on ollu mulla listalla jo vuosikaudet. 2008 kuulin siitä paikasta ekan kerran, silloisen työkaverin vanhemmat asui siellä. Pohjolan Pariisista taisi puhua.

1 Like

Jäin pakkaamisen ohessa kuuntelemaan M/S Mysteryä ja Viimeistä johtolankaa Yle Areenasta. Kunnon true crime -ilta.

Jestas, Leville pamahti talvi paikalle heti kerrasta! Tiistaina ei ollut edes kymmentä astetta pakkasta, eilen oli -19 koko päivän ja nyt jo -24. :cold_face: Huomenna vielä ois näitä lukemia ja sit pitäs alkaa lauhtumaan. Toivottavasti tulis luntakin, ku ei täällä oo ku pari hassua senttiä sitä. Mutta onneksi sentään on maa valkoinen! :heart_eyes:

1 Like

Turussa on kai nippanappa pakkasen puolella. Kerroinko, että hain aiemmin syksyllä Leville töihin? Siinä oli sit vaan niin olematon palkka ja turhan tiivis majoitus (jaettu huone), että jätin väliin. Olishan se aika eksoottista olla nyt -24 asteessa. :cold_face:

Ja true crimesta tuli mieleen, että olenko mä ainoa, jolla tipahti alaleuka lattiaan kun otsikot kertoi muutama päivä sitten Virpi Buttia epäiltävän Raisa Räisäsen murhasta?? En ollu lukenut tai kuullut noista silminnäkijähavainnoista koskaan ennen. Saati katusoittajasta. :persevere::nauseated_face:

Joo, tää oli aika yllättävä. Viimeisessä johtolangassa itse asiassa haastateltiin erästä silminnäkijää, joka oli nähnyt todennäköisesti Raisa Räisäsen ja Virpi Buttin kävelemässä Raisan katoamisiltana Tampereen keskustasta poispäin. Hän oli siis tunnistanut Buttin, koska työskenteli portsarina ja Butt oli elämöiny usein Treen baareissa. Tämä on se tutkintalinja, jota poliisi nyt aktiivisesti tutkii, oliko Virpillä ja Raisalla jotain tekemistä keskenään tuona iltana.

Ei kyl toisaalta pitäisi kuunnella tällaisia juttuja, ku on ite muuttamassa suurkaupunkiin. :smiley:

No et! Voi että, oispa ollu kiva, ku oisit tullut tänne! Mutta tuo asuntojen puute on kyllä iso ongelma täällä ja moni jättää sen takia tulematta.
Silloin ku meki tehtiin paluu tänne 2019, asuttiin poikaystävän työkaverin äidin vintillä, kun ei löydetty kämppää. Meidän onni oli kuitenkin korona, koska sen tullessa tunturi tyhjeni ja sai valita parhaan kämpän monien joukosta. Onni jatkuu edelleen, koska tähän vuokraan kuuluu sähkö, niin ei tarvi sitä murehtia ja ainakaan vielä vuokranantaja ei oo vihjaillut vuokran korotuksella. :see_no_evil:

Raisa-asiaa

Siis tuo Butt juttu oli mulle ihan uutta ja varsinkin ne irtopäät. Tuijotin pitkään, että luinko oikein.
Vähän muistelen että joskus oli arveltu että voiko olla Butt (murha.infossa), mutta luulin että jostain syystä ei olisi sopinut, enkä tiennyt että olisi näin viime vuosinakin epäilty ja tosissaan. (Näissä katoamisissa aina epäillään vähän kaikkea.)

Luin sitä uutista ihan niin kuin olisi kirjaa lukenut, en minä tiennyt mitään että olisi kuskannut kenenkään päätä tms mukanaan, ja tuli kyllä olo että miten voi edes tapahtua ja mitä muuta on mitä ei tule ilmi tai kerrota yleisesti.

En tiedä onko vanhemmille kerrottu nuista epäilyistä, tai kysytty tuntevatko, mutta huhhuh.

@Regndroppar, isossa kaupungissa on se hyvä puoli että siellä on muitakin. Tuossa vaiheessa kun jos Raisa ei olisi halunnut kävellä sen kanssa, sillä olisi ollut mahdollisuus kaupungissa vielä pyytää joltain seuraa ja odottaa että saa jatkaa matkaa itseksee, mutta onko nainen sitten tuntunut turvalliselta :frowning:

Valitusvirsi:
Joku kirjoitti, että pitää tiliä oppilailleen, mutta koska eivät voi lähettää niin monta korttia kuin oppilaita on, he lähettävät minulle 4-5 korttia samalla id:llä ja pyytävät ilmoittamaan stten kun jokainen näistä tulee.
Ähhhh, siis itse ei voi kertoa montako korttia on tulossa ja minun pitää päivystää ja ilmoittaa?
Eikö ennemmin olisit tehneet ryhmiä, joissa lähettäisi kortin?
Kiva tietenkin saada monta korttia, mutten tosiaan nyt kaipaa mitään ekstratyötä.
Ja jäi epäselväksi onko jo lähettänyt vai lähettämässä, mutta parin viikon päästä jolloin postia voisi olla tulossa, olen varmaan unohtanut koko jutun. En tiedä tarvisinko hermolepoloman kun tällainen osui näin ärsytyskohtaan :smile: mutta tykkään tästä juuri siksi kun minun ei tarvi kysellä eikä ilmoitella, ei tehdä muuta kuin kirjoittaa kortti ja rekisteröidä ne mitä saan.