2. 1111 viestiä soopaa

Mä kävin lukaisemassa sitä enkä olisi hirveän yllättynyt, jos ketju jouduttaisiin lukitsemaan jossain vaiheessa. Ja olivathan ne Truman Show -kommentit aika :roll_eyes: -osastoa. Se ehkä eniten suretti, kuinka jotkut venäläiset crossaajat nyt häpeävät kansaansa ja murehtivat sitä, vihataanko heitäkin Putinin sekoilun takia :slightly_frowning_face: En jaksa ainakaan itse uskoa, että läheskään kaikki venäläiset seisoisivat Putinin takana.

Muistan vanhalta foorumilta yhden keskustelun, jonka oli aloittanut seksuaalivähemmistöön kuuluva henkilö, joka oli profiilissaan olleen tekstin vuoksi saanut homovihaa sisältävän postikortin (virallisen!) joltain crossaajalta. Tämä tuohtumusta aiheuttanut teksti oli ollut siis jokin yksittäinen arkinen lause tyyliin “Hi! I’m Catherine and I live in New Orleans with my wife, Shelley”. Tässä keskustelussa muutama crossaaja oli itse asiassa sitä mieltä, että jos tämä aloittaja ei olisi “mainostanut” seksuaalista suuntautumistaan, ei hän tällaista korttia olisi saanut. Siis heterot voivat kyllä kertoilla parisuhteestaan ja sitä pidetään normaalina mutta jos seksuaalivähemmistöön kuuluva tekee saman, se on “mainostamista”, jolla kerjää verta nenästään :roll_eyes:

Melkein tekisi mieli mennä asioiden edelle ja mennä vähän tarinoimaan tuonne omaan profiiliini kaikkien herkkänahkaisten trollien iloksi. “Hi! I’m Riinka and I live with my absolutely gorgeous, sexy, intelligent, all-around amazing wife! :heart: :rainbow: My favorite color is the rainbow and, oh, did I already mention that I have a WIFE? :star_struck:

:joy: :metal:

1 Like

@Riinka, itse jotenkin naiivisti kuvittelin, että postcrossaajat olisivat tolkun ihmisiä…

1 Like

Juu, minkäs noille Putin-faneille tekee, kun ovat maailman viisaimman ja rehellisimmän miehen lumoissa. Toivottavasti Venäjältä loppuu rahat ennen kuin ehtivät muihin maihin. Jos asuisin Baltiassa, pakkaisin laukun valmiiksi.

YouTubesta löytyy jo vuosia vanha venäjänkielinen kappale, jossa nuoret naiset laulavat, että tahtovat miehen, joka on kuin Putin. Yritän laittaa linkin tähän: A man like Putin (Такого как путин | Takogo kak Putin) Enhanced Edition - YouTube. Tuossa versiossa on englanninkielinen tekstitys.

Asun vain parinkymmenen kilsan päässä Venäjän rajalta, joten välillä tulee mietittyä, että joko pitäisi pakata laukut valmiiksi. En ainakaan tällä hetkellä usko, että sota leviäisi tänne, mutta mistäs sitä ikinä tietää. Onhan tässä omana elinaikana tullut nähtyä jos jonkinlaista maailmantapahtumaa. Sitä mietin, että pitäisikö myydä sijoitusrahastot pois, kun luultavasti niiden arvo tulee vain laskemaan, mutta katsotaan, mitä tässä nyt tapahtuu.

Mies kuin Putin, oon kyllä mieluummin ilman, jos pitäisi noista kahdesta valita. :joy:

Vaikka sitä yrittää uskotella, ettei sota tänne tule, niin tosiaan mistä sitä tietää. Eilen pohdin sitä, että hyytävä ajatus tosiaan sota, kun siihen tosiaan joutuisi niin moni läheinen ja miltä kauheaa olisikin jättää koti.

Olipas erikoinen video :laughing:
ehkä siinä tarkoitetaan jotain, että haluaisi sellaisen, mitä kuvaa siitä on välittty, että olisi urheilullinen, luonnossa viihtyvä ja ilmeisesti ei juoppo. Vaikka olisikin niitä, niin ehkä on myös aika paljon mikä ei tee siitä kovin haluttavaa.

Minä en taida aikoa avata sanaista arkkuani tuossa Venäjä Ukraina ketjussa…silmäilin vähän, onneksi useampi taitaa olla ihan järjellisiä kuitenkin.

Surettaaa kyllä ihmiset, joilla on vain se valtion päättämä media ja ei taitoa/halua/uskallusta kyseenalaistaa tai edes pääsyä muuhun.

Tällaiset ehkä on jossain uskossa olevia, joiden on “pakko” puuuttua sen uskon vastaisiin asioihin.

Mutta: minä muistan vanhalta foorumilta jonkun ihanan foorumilaisen (soovasta) ohimennen myöhemmin mainitun kommentin, kun olin kirjoittanut hyväntuoksuisesta hanankorjaajasta, hän oli luullut sen olevan nainen, ja tämä oli sellainen sivulauseasia, ja tuli oudon kiva olo, että onpas hyväksyvää porukkaa. :smiling_face_with_three_hearts:

Mulla meni jotku jutut niin tunteisiin, että oli pakko kommentoida. Mutta en ole todellakaan sanonut kaikkea, mitä on mielessä liikkunut, vaikka osa postauksista sai kyllä kiristelemään hampaita.

2 Likes

Oon kyllä ilahtunut, mitä olen tv:stä nähnyt, niin meidän presidentin kuin pääministerinkin selväsanaisista viesteistä. Ei puhettakaan suomettumisesta, vaan täysin mukana yhteisissä pakotteissa ja omissakin ja asevientiäkin pohdittu.

Siitäkin olen hieman yllättäen ilahtunut, että Ukraina pistää hanttiin. Juu ei saa sotia ikinä, mutta…jos toinen hyökkää täysin epäreilusti, niin vaikea kuvitella, että sitä voisi mitenkään vaan sietää kädet pystyssä. Itse kyllä luultavasti pistäisin pään pensaaseen tai pakenisin metsään, kun maa palaa ympärillä…

Totta. Vaikka hörhö olenkin, niin en aina niissä piireissä viihdy sen takia koska monien mielestä itseään ei saisi koskaan puolustaa siksi, että se on “väkivaltaa” ja vain lisää “vastustusta”. Pitäisi aina vastata kaikkeen “rakkaudella”. Mutta kun on tyyppejä, jotka eivät sitä rakkauden kieltä joko kuuntele tai ymmärrä. Jos itseä tai omaa kansaa vastaan hyökätään brutaalisti, niin kyllä silloin j**alauta saa iskeä takaisin.

Kyllä minäkin hyväksyn itsepuolustuksen.
Ne, jotka joka tilanteessa vaatii kiltteyttä tai toisen posken kääntämistä ja yletöntä ymmärrystä, ajavat sillä usein eniten omaa etuaan.

Minäkin muutin mieleni ja avasin vähän :laughing: mutta myönnän, että kirjoitin piitkän viestin, josta sitten deletoin noin 9/10 :joy:

2 Likes

Samoin muita itsekkääksi haukkuvat ihmiset ovat yleensä itse niitä kaikkein itsekkäimpiä. Heille itsekäs = ei tee juuri niin kuin MINÄ haluan/mitä MINUN mielestäni on sopivaa tehdä. Kaikkien pitäisi olla sellaisia kuin MINÄ haluan heidän olevan, koska muuten he ovat itsekkäitä! Nih! :triumph:

Sain ihan vahingossa viimeisen sanan tohon Ukraina-Venäjä -ketjuun. Eikä edes liittynyt itse aiheeseen juuri mitenkään. Ihan hyvä, että se ketju nyt suljettiin.

Hmh, mietin mitä puuhailisin tänään. Odottelin yhtä kaveria, mutta nyt se alkoi ärsyttää, kun sillä menee ryyppääminen kaiken edelle. En handlaa alkoholistia. Kurjaa, kun ei voi pitemmän päälle auttaa mitenkään.

Mä kävin kaksi tuntia kävelemässä ja pelaamassa PokemonGOta vähän. Ihana, aurinkoinen sää tänään <3 tosin tiet on aivan jäässä, onneksi on kengissä nastat.

Aloitin kuuntelemaan Noitakirjaa. Tää on tosi mielenkiintoinen. Luin tänään tällä viikolla tulleet kortit ja yhdessä mainittiin noidat Yhdysvalloissa. Hauska sattuma!

Mä tein tänään jotain sellaista, mitä en ole tehnyt sitten vuoden 2010 (muistaakseni): ostin ja söin laskiaispullan :grinning: Tai kaksihan niitä siinä pakkauksessa oli, lupasin toisen mun veljelle, koska en makeasta niin piittaa. Ihan hyvää silti oli pitkästä aikaa, vadelmahilloa olisi voinut olla vieläkin enemmän :heart:

2 Likes

Ostin lakritsi-minttuteetä. Katotaan, jos se tosiaan nostais verenpainetta. Hankalaa käydä jumpassa, kun aina vähän pimenee silmissä kun pitää nousta ylös. …Olis siellä ollut pelkkää lakritsiakin, mutta toi kuulostaa maukkaammalta.

Onpas kuumottava toi ydinasejuttu. Tulee mieleen, että jos ja kun Putinilta loppuu konstit kesken ja hän tulee ”nöyryytetyksi” maailman silmissä, niin sittenkö lähtee.

Uutisia katsoessa tuli aiemmin mieleen, että pitääköhän tässä lähteä joditablettien ostoon vai oonkohan jo auttamattomasti myöhässä sen suhteen. :thinking:
Mutta nyt on kyllä muutenkin aikoihin eletty, kun jopa Sveitsi harkitsee Venäjän varojen jäädyttämistä. Ilmeisesti sielläkään ei enää haluta olla täysin puolueettomia.

No aika kuumottavaa kyl tuo ydinasevalmius. Toivottavasti lienee pelkkää uhkailua ja pullistelua. Jodia onneksi on kaapissa, siitä tuli lääkevaraston vakiovaruste, kun tänne Suomen Springfieldiin muutin.

Otin helmikuun viimeisen osoitteen ja kortti lähtee Japaniin. :jp:

1 Like

Uutisissa kerrottiin, että se valmius tarkoittaa, että ovat valmiina, jos joku muu käyttäisi ydinaseita. Eivät siis uhkaa itse käyttää niitä. Mutta minusta tuntuu, että tuolla ukolla on joku identiteettiboostin tarve ja haluaa jättää nimensä historiaan tavalla tai toisella, joten tietääkö itsekään mitä tarkoittaa. Tai milloin jo kuvittelee, että joku muu käyttää niitä.

Minä mietin toissapäivänä tuota joditablettiasiaa, mutta täältä ne olivat loppuneet jo.

Otin vähän aiemmin osoitteen, ja ajattelin, että liitän sen kuvan jo nyt, ennen kuin kirjoitan sen, kun laitoin muittenkin matkalla olevien korttien kuvat. Mutta kun olin ladannut kuvan, se ei näkynytkään matkalla olevien korttien kohdalla ja koko kortti oli kodonnut! Kuvittelin jo, että olen laittanut jonkun väärän aikavyöhykkeen ja siinä näkyy eilinen päivämäärä mutta ei: kortti olikin rekisteröity juuri sen jälkeen kun liitin kuvan :smile: tämä henkilö oli vaihtanut osoitteensa, ja siksi se rekisteröitiin.

Täytyy ilmeisesti kysyä hänen uusi osoittensa ja kertoa, etten kerennyt edes lähettää sitä omaa korttiani vielä. Kerran aiemmin kävi vastaavasti, mutta silloin olin sentään kirjoittanut kortin.

@S_Tuulia , sehän tässä just huolestuttaa, kun toi herrasmies tuntuu keksivän asioita omasta päästään. Uskoo sitten itse niihin tai ei. Perustelut löytyy aina.

Huh, kun aamuvuoroviikkoon siirtyminen on aina vaikeeta. Taas tuli valvottua melkein puoleenyöhön, eli unta n. 5 tuntia. Nukahdin sentään heti.

Lakritsiteen kanssa tuli heti pieni tenkkapoo: pitää kai ruveta juomaan päiväteet! Koska jos se nostaa verenpainetta, se ei kuulosta hyvältä ennen nukkumaan menoa, eikä välttämättä aamullakaan, kun on valmiiksi vähän pöllähtänyt ja kroppa hakeutuu kierroksille.