2. 1111 viestiä soopaa

Jee, pistetäänpä uusi soopaketju tulille! :fire: :tada:

Meen nukkumaan, hyvää yötä! :sleeping:

Tässähän oli hyvä, silmiinpistävä otsikko!

Hyvää huomenta ja uutta soopaa :heart_eyes:

Helou, uusi soopa!

Täällä kolmas lomaviikko menossa, tällä viikolla ei ihmeemmin menoja, pari ekaa viikkoa meni mm. kavereita tavatessa ja juhannus oltiin mökillä. Tän viikon ohjelma on helteen pakoilu ja ristipistot.

Huh huh, alkaa nämä helteet tuntumaan. ei taho ruoka maittaa ollenkaan ja se ei oo pitkän päälle varmaan kovin terveellistä, kun töissä joutuu juoksemaan pää kolmantena jalkana koko ajan ja työpäivien pituus venyy ja venyy, kun Kalajoki tulvii lomailijoita.
Onneksi viime yönä sentään satoi, niin saa edes luonto pientä helpotusta tähän paahteeseen. Olin varma, että tänne tulee kunnon ukkonen, kun merellä oli niin synkät pilvet. Ei kuitenkaan tullut vaan ihan nätisti kuului sade rummuttavan kattoa.

Uusi soopa!!! Jee!!!

Mun viimenen puoltoista vuorokautta ei ole ollut ihan sitä mitä suunnittelin.
Tiistaina illalla yläkerrassa tulvi (asukkaan oman vastuuttomuuden takia, ei putkirikkoa) ja mulla on nyt pöhöttimet kuivaamas kämppää, eli en voi siellä olla. Kaupungilta sitten sain vaihtoehdot joko väliaikaismajotus 2-3 kk (eli remppaa tulee) tai pysyvä muutto. Kävin katsomassa väliaikaiskämppiä, olivat ihan jees mut talot missä olivat… ei kiitos. Kävin myös katsomassa pysyvän muuton paikkaa. Kiva saunallinen kaksio, ja vuokra ei pahemmin muutu nykyiseen. Eli senhän sit valkkasin ja muutan nyt tän kuun aikana, ja voin yöpyä siellä vaikka ei ole kuin patja lattialla. 1.8. alkaa virallisesti uusi sopimus. Voin omalla autolla sinne kamaa kuskata erissä ja sit huonekalut isommalla autolla. Tosin vanhasta kämpästä ei lähde kaikki huonekalut mukaan vaan osa menee ihan kaatikselle ja osa varmaan johonkin kierrätyskeskukseen.

Et näin. On täs sit ihan kivasti näillä helteillä puuhaa pakkaamisen myötä. Muutenkin on jo hiki. Blääh.

Kuulostaapa epämukavalta tilanteelta @MsMoney :grimacing:
Onneksi löytyi kuitenkin katto pään päälle ja jos on vielä kiva kämppä, niin hyvä juttu! Tsemppiä muuttamiseen, se ei kuulosta näillä keleillä niin mukavalta…

Hyvää muuttoa @MsMoney lle!
Sinä kirjoitit tuon jotenkin niin, että vaikutat kuitenkin aika tyytyväiseltä tilanteeseen?
Toivottavasti oletkin!

Onkos helle uuvuttanut soopaajat??

@S_Tuulia Juu, sanotaan näin et omalla tavallaan yläkerran asukas teki palveluksen mutta pakkaaminen näillä helteillä on ihan tuskaa. :hot_face: :hot_face: :hot_face:

Mut oli pakko tulla hehkuttaa, sain virallisen Kamerunista, ID on kolminumeroinen :star_struck:

2 Likes

Mää sain tänään ekaa kertaa sitten toukokuun lopun hurraa-viestin lopussa ilmoituksen, että vihdoin mullekin on matkalla kortti. :star_struck: oispa hauska saada joku harvinainen maa niin kuin MsMoney.

Mut on ainakin helle väsyttänyt. Onneks loppuviikosta menee viimein asteet alle kahdenkymmenen!

Onnea Kamerun-kortista! En olisi osannut edes sijoittaa tuota oikealle paikalle kartassa, ennen kuin kävin katsomassa sitä korttia :slight_smile:

Helle ei ole täysin uuvuttanut, vaikka välillä saisi olla viileämpää. Vesikin on niin lämmintä, että uiminen on lähinnä vain nestemäisessä lämmössä olemista.

Puuh, tästä päivästä kun vielä selviäis, tänne luvattu 34 astetta… Huomenna enää 29 :raised_hands:t2: Ärsyttää kun ei mitään saa tehtyä edes sisällä, puhumattakaan pihahommista. Sen verran kävin pihalla yks päivä että huomasin marjojen kuivuvan pensaisiin… Enpä hoksannut että niitäkin ois pitänyt kastella.

Vau, kortti Kamerunista! :o Miun ainut kolminumeroinen ID on Nepalista. Miulla on tili ollut toukokuun loppupuolelta inactivessa, koska oli uhkana, että saattaisin muuttaa. Mutta en sitten muuttanutkaan, mutta ajattelin vielä loman ajan pitää tilin kiinni ja avata sen sitten.

Minuu alkaa jo tympiä tää helle, luonto ja mie kaivataan jo kipeästi sadetta. Helle on kivaa, jos sitä on kohtuudella eikä viikkotolkulla. Töissä pitäisi jaksaa vielä kuusi päivää ja sitten taas lomailen.

Vaikka lauantaina oli tosi iso kuuma, kävin geokätköilemässä ja pyöräilemässä ja pääsin ihailemaan näinkin suurta mäntyä, joka on kuulemma yli 300-vuotias.

Maanantaiksi on luvattu enää +19 astetta, jes! Toivottavasti se ei muutu tosta kuumemmaksi. 19 kuulostaisi just ihanalta! Varsinkin kun työautossa ei oo ensviikolla ilmastointia kuin ehkä kahtena päivänä, jotka on just ne viikon lyhyimmät työpäivät.

Töissä on sisällä lämmintä +28 astetta, tarkenee.

Loppuvuodesta tulee tv-sarja mun kollegoista! Voisin itekin siihen hakea, ellen olis näin ujopiimä. :smile: Oon aika innoissani, vaikka pelkään että se on käsikirjoitettua eikä vastaa todellisuutta. :thinking:

1 Like

Siis minkäaiheinen ohjelma tulee?
Täällä on ollut mahtavan tuulista tänään :heart:
mutta heräsin kauheaan ukkoseen niin, että sanoin jotain ääneenkin :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Eilen kyllä satoi ja myrskysi tuolla idässä päin ihan kiitettävästi. Veljen pihalta kaatui puu, mutta se ei aiheuttanut vahinkoa. Viikonloppuna sain hakea päivystyksestä ikävämmän puoleisen diagnoosin, nimittäin borrelioosin. Nyt sitten napsin kaksi viikkoa suht voimakkaita antibiootteja kolmesti päivässä. :neutral_face: Ihan konkreettinen muistutus siitä, ettei noiden punkkien kanssa oo leikkimistä.

No voi tympeys :frowning:
Näitkö sinä sitä punkkia eli ehtikö se olla tarttuneena ja imeä itsensä täyteen?
Minua kammottaa kun täällä on aivan karseasti paarmoja nyt, ja borrelioosi voi tulla paarman puremastakin (ja joskus harvoin kai myös perus hyttysestäkin). Kuljen kyllä hyvin suojautuneena, mutta on niitä sainut läiskiä ja uimassa ei kovin vaatetettuna viitsi olla.

Yöh yöh.

Yhtenä päivänä tajusin, että tätä lämmintä voi vielä olla melkein kaksi ja puoli kuukautta, kun joskus koko syyskuu oli ihan liian lämmin.

Oi miten kaipaan sellaisia ihanan viileitä, raikkaita, happirikkaita aamuja jo ja pimeitä iltoja :heart_eyes:

@S_Tuulia, näin sen punkin, mutta se oli jo ehtinyt sen verran monta tuntia olla kiinni, että vahinko ehti tapahtua. Koska purema sattui jo muutama viikko takaperin ja mitään jälkeä ei viikon sisään näkynyt, luulin, että selvisin vain säikähdyksellä. Mutta olin nyt vanhempieni luona ja siskoni myös ja sisko kysyi, mitä ihmeen jälki siulla on tuossa reidessä, kun nousin aamupalapöydästä (olin nukkunut t-paidassa). Komea länttihän se siinä oli, juuri siinä, mistä poikaystäväni irroitti punkin. :neutral_face:

Ihanaa, että on ihmisten lämpötilat, tosin kämpässäni on päivisin edelleen aika lämmin, mutta yöllä voi nukkua partsin ovi kiinni. Tosin ilo taitaa olla lyhytaikaista…

:hushed: Olen tiennyt, että se voi tulla myöhemminkin, mutta en ole ollenkaan tiennyt, että puremakohtaan voi tulla jotain jälkikäteen, kun olen ajatellut, että pitää seurata tuleeko siihen jotan sen punkin poiston jälkeen. Hyvä että siskosi huomasi kuitenkin!

Yksi saksalainen kirjoitti aiemmin, että sillä on kuuden vuoden sisällä ollut kahdesti borrelioosi.

Minä olen irrottanut kaksi punkkia tänä vuonna (en itsestäni), toinen oli ollut vähän aikaa, mutta toinen näytti siltä, että hyvä että oli edes kiinni, mutta piti sekin pinseteillä irrottaa. Ja eilen just katsoin, että sillä on siinä vyötäröllä jotain, mutta ajattelin, että joku ötökän aiheuttama jälki. Pitää varmaan katsoa tarkemmin myöhemmin.

Mutta pikaista paranemista!

Täällä oli aamulla vain 11 lämmintä ja se oli aivan täydellisen raikasta. Heräsin tosin jo ennen kukonlaulua samanaiseen oloon kun joskus kun kasvoin, että teki mieli potkia seiniä.

En muista hämmästelinkö täällä, että ostin valkoisen geelikynän, tai luulin ostaneeni, ja sillä jää aluksi kirkasta, joten luulin, että se ei toimi. Hetken kuluttua huomasin, että ne kirkkaat osat olikin muuttuneet valkoisiksi! Onko tuolla jokin tarkoitus, tai johonkin tarkoitettu, ei siis ole haalea valkoinen aluksi, vaan ihan näkymätön, näyttää niinkuin ei mitään tarttuisi, ja sitten myöhemmin vasta on oikein hyvä valkoinen. Tuollahan ei kuitenkaan voi oikein kirjoittaa, kun ei heti näe mitä on kirjoittanut.

Käytiin toissa viikonloppuna pienellä metsäkävelyllä kavereiden kanssa, ja kaveri löysi sinä aikana kaksi punkkia vipeltämästä jalkaansa pitkin. Aika tarkkaan syynäsin itsekin kinttuni aina kun joku heinänkorsi oli yhtään hipaissut ihoa.

En ymmärrä tota borrelioosijuttua. Eli jos saa heti antibiootit, niin ei tule myöhemmin toistuvia oireita? Vai voiko tulla?

Minäkään en kyllä ymmärrä, kun olin luullut, että se ihottuma tms tulee “heti” ja muut oireet voi tulla vuosien jälkeenkin.

Mutta ällöistä punkeista söpöliineihin:
sahailin yhtä puuta, ja olin jättänyt sahan lappeelleen osittain maahan ja osittain portaalle ja istuimme siinä portaalla, niin katsoin, että mikä eläin tulee, niin siili :hedgehog: ! Se kipitti sitä sahaa pitkin siihen portaalle :smiling_face_with_three_hearts: ihan kuin se olisi silta ja aivan kuin se olisi ollut siinä aina juuri sitä tarkoitusta varten :grinning_face_with_smiling_eyes:.