2. 1111 viestiä soopaa

Siis voiko psykoterapeutille mennä vauvan kanssa? Tai siis onko se teidän yhteinen käynti?
Tunnen taas itseni yllättäin täysin tietämättömäksi mistään :smile:

1 Like

Miksi ei voisi, varsinkin, kun kyseessä on nimenomaan perhekeskuksen psykoterapeutti? :slight_smile: Ovat varmasti siellä päässä varautuneita siihen, että joskus lapsi on ehkä pakko ottaa mukaan. Maija on vielä siinä mielessä helpossa iässä, ettei esimerkiksi juoksentele ja kohkaa ympäriinsä tai huutele teinimäisen edgyjä välikommentteja terapiakeskustelussa :smile:

Toivottavasti käynneistä on ja on ollut hyötyä, @anuma! Siis ennen kaikkea sinulle mutta varmasti välillisesti siinä sivussa myöskin Maijalle :slight_smile:

En minä tiedä :grin: ehkä jos se lapsi veisi huomion ja ei voisi luoda suhdetta siihen terapeuttiin.
Mutta ovathan he ammattilaisia. Hyvää käyntiä anumalle ja Maijalle :smiling_face_with_three_hearts:!

Kerrankin myös hyviä uutisia, joulukuusta lähtien olisi tarkoitus, että puhelinmyynti on sitovaa vasta, kun asiakas hyväksyy kirjallisen sopimuksen :slight_smile: :+1: tosin yllättäin lehtitalot kai haluaisi jäädä tuon ulkopuolelle, toivottavasti eivät onnistu.

Täällä oli illalla aivan uskomattoman iso ja kirkas kuunsirppi. Melkein saattoi nähdä jonkun siinä istuskelemassa :smile:

Se on siis meidän yhteistä psykoterapiaa, käydään tarkoituksella Maijan kanssa yhdessä :heart:, kun äiti tässä vielä opettelee luomaan suhdetta lapseen. Se on joku varhaisen vuorovaikutuksen psykoterapeutti. Myös kultsi tulee joskus mukaan kun ehtii.

4 Likes

Tämä oli mulle uutta tietoa, että jo vauvaikäisen kanssa voi hakeutua tuollaiseen varhaisen vuorovaikutuksen psykoterapiaan. Jostain syystä olin elänyt siinä olettamuksessa, että sitä voi saada vasta taaperoikäinen lapsi vanhempineen. Mutta olen mä ennenkin oppinut soovasta itselleni ennen kuulemattomia asioita, mm. sen, keitä ovat ne paljon kohkatut “Sohvikset” :smile:

2 Likes

Vitsit, psykoterapia vauvan kanssa kuulostaa söpöltä. Toivottavasti teille on hyötyä siitä. :heart:

Tällainen korttipäivä tänään. Malista, Kanadasta ja Saksasta. Malin kortti oli hyväntekeväisyyslahjoitus, idean sain täältä. Joissain Afrikan maissa on hyväntekeväisyysprojekteja, joihin lahjoittamalla 6-10 €, saa kortin takaisin (voi valita kortin kuvan ja tekstin, pyysin, että lähettäjä saa kirjoittaa mitä mieleen juolahtaa). Tovi on ehtinyt jo kulua, kun lahjoitin, niin ehdin jo unohtaa tämän kortin (tai ees minkänäköinen se onkaan) ja yllätyin, että se saapui nyt, vajaassa kahdessa kuukaudessa.

2 Likes

Mä kävin ton terapeutin juttusilla jo raskausaikana ja koko viime syksyn ilman Maijaa, nyt viime kuussa aloitettiin Maijan kanssa. Ei se vauvaa mitenkään terapoi :grinning: vaan lähinnä seuraa meidän yhdessäoloa, miten toimin Maijan kanssa yms.

2 Likes

Mielikuva Maijasta mönkimässä jossain psykoanalyytikon sohvalla vertahyytävine rääkäisyineen :joy:

Mun mielestä on yleiselläkin tasolla erittäin hyvä juttu, että toimivan vuorovaikutussuhteen syntymiseen panostetaan heti vauvaiästä lähtien. Sillä ehkäistään niin monien tunne- ja mielenterveyspuolen ongelmien syntymistä. Vaikka kaikkia kolhuja ei voi välttää niin silti ehjältä ja vakaalta pohjalta on parempi ponnistaa kuin huteralta ja lähes murtumispisteessä olevalta.

RIP Jarkko Sipilä :candle: Siinä meni suomalaisen rikosjournalismin ykkösvaikuttaja. Hyvää matkaa ikuisuuteen Jarkko, täällä eräs pitkän linjan rikosharrastaja (luin ekat rikosuutiset lehdestä joskus 6-vuotiaana :open_mouth: ) pitää sinun muistollesi minuutin hiljaisen hetken.

2 Likes

Minutkin pysäytti tuo uutinen Jarkko Sipilän kuolemasta :pensive:

Voi ei, Maija rääkymässä psykoterapiassa :see_no_evil: Me ollaan yleensä kaikki kolme lattialla leikkimässä ja se terapeutti jututtaa mua. Oon kyllä tosi iloinen ja yllättynyt että tuollaista apua on tarjolla ja ihan ilmaiseksi. :heart:

2 Likes

Wuhuu, jo toinen kulta ja kolmas mitali paralympialaisista Suomeen, kun Kiiveri voitti juuri suurpujottelun!
Hieman eri sää tuolla Kiinassa nyt kuin olympialaisten aikaan. Silloin kaikki joutui olevan aivan palelluksissa ja eilen naisten ampumahiihdossa joku jenkki hiihti t-paitasillaan ja samoin tuolla alppirinteessä oli pari Sveitsin ja Itävallan huolitsijaa yllään pelkät t-paidat. :smile:

3 Likes

Näin just saman kisan tv2:sta. Eiks tää ollutkaan suora…? :face_with_monocle: Mutta jee, kultaa tuli, hyvä hyvä. Ihan hillitön jännitysnäytelmä! Yhden jalan alppihiihtoa sun muuta, hyvänen aika.

1 Like

Jätskiauto palaa huomenna talvitauolta :grinning: Superhyvät salmiakki-lakuveneet eivät enää ole valikoimassa :disappointed_relieved: mutta tilalle on tullut lupaavankuuloinen uutuus: vadelma-salmiakkiveneet. Ainakin Pirkan mansikan- ja salmiakinmakuinen Leppis-mehujää on hyvää, ehkä paras Pirkan ötökkämehujäistä, joten eivät nuo veneetkään varmasti voi pahoja olla. Hehkutin tänään tuota jätskiasiaa yhdelle työkaverille ja hän puisteli päätään sen näköisenä, että voi hyvä luoja taas sun kanssasi :smile: “Sulla, Riinka, on kyllä sitten niin erikoinen maku! Salmiakkijäätelö!”

1 Like

Jes! Mä en näitä kisoja katsonutkaan, mutta pitänee tuo kooste katsoa :smiley:

Tänään oli hauska päivä henk.koht. avustajan kanssa. Hän toi kolme koiraansa mun luo, ja käytiin jäällä kävelemässä

1 Like

Minuu hämmenti, kun sain selville, et nää paralympialaiset on sellaiset viikon tynkäkisat. Sen lisäksi siis, että uutisointi niistä on todella olematonta. :face_with_monocle:

Ooh, koirapäivä! :dog: Kun kävin vielä psykoterapiassa, oli joskus miun herttaisen terapeutin kaa puhetta, et hää voisi ottaa koiransa mukaan töihin, mutta ei saatu sitä aikaiseksi. :crying_cat_face:

2 Likes

@Riinka:n jätskijutuista tuli mieleen, että bongasin eilen jäätelöaltaasta, että nyt on tullut semmosta Hot & Sour Turkinpippuri-jädeä, pakko kokeilla kunhan syön edellisen purkin pois pakastimesta! Spice Icessa aina pienenä otin pyörremyrskyn, eli pehmiksen, niillä ja tavallisilla turkkareilla. :yum:

@bitterly_cold, kuulostipa kivalta päivältä! Mulla on ulkoilut jäänyt viime aikoina aika vähiin, mutta ajattelin nyt kyllä ryhdistäytyä sen suhteen. Alkaa illatkin olla jo pidempään valoisia, niin on enemmän aikaakin mennä ulkoilemaan. :blush:

2 Likes

Koirat aputerapeutteina :heart: :service_dog: Kun opiskelin edellistä tutkintoani, kävimme opintovierailulla eräässä perhekodissa. Siellä oli ihana labradoodle, omistajapariskunnan oma koira, joka ei varsinaisesti ollut terapiakoira mutta josta oli tullut vähän niin kuin talon epävirallinen sellainen. Koira kävi tohkeissaan läpi koko meidän ryhmän ja oppi tosi nopeasti sen, ketkä meistä olivat innokkaimpia koiranrapsuttelijoita :grinning: Lopussa vuffe ravasikin vuorotellen vain meidän kolmen innokkaimman väliä, koska tiesi jo siinä vaiheessa, että meiltä saa parhaat rapsutukset :joy:

Tuo Hot&Sour -turkinpippurijätski pitää kyllä testata :yum: Kiitos vinkistä, @nnniiina !

1 Like

Minä testasin jo tuon turkinpippurijäden. Maistui ihan niille karkeille :smile:. Mutta tosi tosi makeaa. Ei lähtenyt jäätelönnälkä, vaan tuntui että olisi syönyt hirveän määrän karkkia. Tälle päivälle on testattavana överi kinuski. Toivottavasti siinä on sellaista hyvää kinuskijuttua, eikä pahaa!

Minusta on niin ihanaa, että koiria on vaikka missä hommissa :smiling_face_with_three_hearts: tiedän yhden josta tulee keskittymishäiriöistä rauhoittava. Ja minusta on tosi hellyyttävää esim. koirapoliisi, että on kaksi eri lajin edustajaa ja ne sitten työskentelee yhdessä. Heti melkein sellainen olo, ettei se ihminenkään voi ihan paha olla.

1 Like

Apua, mä en menis enää ikinä terapiaan jos siellä ois koira! Onneks niitä ei sinne yllärinä tuoda, lupaa kysymättä.

No joo :tired_face: olis kyllä saanut olla vähän pidemmät kisat.

Joo, vaikka olenkin viiden tähden elukkahullu niin olen sitä mieltä, että ehdottomasti pitää tuollaisessa tilanteessa kysyä lupa asiakkaalta. Sama kirjastokoirien ja kauppojen kaavailtujen “koira-aukioloaikojen” suhteen, että ihmisiä on tiedotettava siitä, milloin koiria pyörii tiloissa ja pidettävä niistä ilmoitetuista ajoista kiinni. Kaikki eivät vain pidä eläimistä, osa oikeasti pelkää esim. koiria ja jotkut taas ovat pahasti allergisia lähes kaikelle karvaiselle.

Itse tulin siihen lopputulokseen tuon perhekotivierailun jälkeen, etten varmaan koskaan voisi hakeutua sellaiseen työpaikkaan, missä pyörii jokin terapialemmikki. Mulla menisi kaikki työpäivät sellaisen kanssa seurusteluun eivätkä asiakkaat pääsisi missään vaiheessa tekemään tuttavuutta sen kanssa, kun olisin sen kimpussa koko hela ajan :joy:

Edit: @S_Tuulia , kiitos jäätelöarvostelusta :+1: Kuulostaa vähän epäilyttävältä, jos se tosiaan on noin makeaa. Minkä kokoisissa purkeissa sitä muuten myydään? Mietin vain, että jos ainoa vaihtoehto on jokin litran pänikkä, niin ehkä sitten skippaan. En viitsi ostaa isoa pakkausta jäätelöä, joka saattaa sitten jäädä pyörimään pakastimen pohjalle.