Wat staat er op mijn kaart?

Nee, er zit geen muziek in…

Een koets ?

Ook geen koets; het wordt door menskracht voortbewogen…

Een kinderwagen?

1 Like

Heel goed @Binkestein84 Er staat inderdaad een kinderwagen op de kaart.
De kinderwagen is de helft van het onderwerp van mijn kaart.
Nu nog de andere helft en degene die de illustratie gemaakt heeft…

Andere helft: Jip en Janneke
Illustratie Fiep Westendorp

De illustratie is wel gemaakt door een vrouw, maar het is geen Fiep Westendorp en dus staan er ook geen Jip en Janneke op mijn kaart…

Bestaat de andere helft uit 1 of meer mensen?

1 Like

Jazeker!

Zijn het twee kinderen en 1 moeder (vrouw waarvan we gemakshalve mogen uitgaan dat zij de moeder is)?

Illustratie van Rie Cramer?

Niet opgeven beste mede-forummembers!!
Iedereen mag meedoen, ook de meelezers uit andere landen die Nederlands beheersen.

1 Like

Het is inderdaad een illustratie van Rie Cramer, maar er staan geen twee kinderen en een moeder op de kaart…

Alleen dus nog de persoon of personen.

Is het een vader?

Er staat geen vader op de kaart, maar het gaat wel om één persoon…

Een visser

Oeps, vergeten hier te antwoorden.
Het is helaas geen visser.
Het moet één persoon zijn in de combinatie met de kinderwagen van Rie Cramer en het is niet de vader of de moeder… :innocent:

Ik vond een prent van Rie Cramer met een meisje dat met haar poppen-/kinderwagen vol met knuffels loopt en een speelgoedgeitje op wieltjes dat door de wagen wordt voortgetrokken. Is dat 'm?

1 Like

@piavano dat is helemaal goed!
Toen we al even onderweg waren met deze kaart, kwam ik er achter dat deze kaart in oktober vorig jaar ook al hier langs was gekomen en dat ik hem toen zelf had geraden. Was ik helemaal vergeten. :see_no_evil:
Deze komt jouw kant op Pia en dan is het nu weer jouw beurt om ons te laten raden.

2 Likes

Hoi @Pareltje het is wel een heel leuk en nostalgisch kaartje om te winnen. Dank je wel!
Ik heb zojuist een “random” kaart getrokken uit een doos. Is het moeilijk raden? Nou nee, zou niet hoeven, denk ik :wink: Raden maar! (PS: sorry als ik niet altijd snel kan reageren).

Staat er een persoon (of personen) op je kaart?

Nee, geen persoon op de kaart te zien.