Wat staat er op mijn kaart?

Nee het is ook geen waaier.
Dus het is geen:
-waaier

Het is wel:
-Een gebruiksvoorwerp
-Het kán binnen gebruikt worden

Tweede volledige hint:
Het is een voorwerp wat je gebruikt om dingen te verplaatsen

Is het een (rieten)mand?

Een kruiwagen

Het is geen:
-waaier
-kruiwagen
-(rieten)mand

Het is wel:
-Een gebruiksvoorwerp
-Het kán binnen gebruikt worden
-Het wordt gebruikt om dingen te verplaatsen

Derde hint:
Het is een voorwerp wat het meest op boerenbedrijven gebruikt werd

Bezem?

Een juk?

Jaa @Pareltje dat is snel! Ik had niet gedacht dat dit zo snel geraden zou worden.

Ik weet niet of ik je adres nog heb dus als je me die in een PM zou willen sturen dan gaat hij morgen nog op de bus. Ook mag jij natuurlijk het volgende kaartje kiezen en kan het raden weer beginnen.

3 Likes

:rofl: :rofl: :rofl: @Tilliata Dan moet je niet van die duidelijke aanwijzingen geven. :rofl: :rofl: :rofl:
Volgend kaartje ligt klaar, dus het raden kan met dezelfde vaart doorgaan…

Veld vol tulpen

Kwam spontaan bij me op, omdat gisteren hier in de buurt ook langs een veldje fietste. Wist niet dat er ook hier op de kleigrond zo tulpen gekweekt worden buiten.
Ziet er altijd zo mooi uit :tulip:

2 Likes

Nee sorry, geen tulp te zien. Wel andere kleine bloemetjes, maar die zijn ‘kaartvulling’ en hebben verder niks met de kaart te maken…
Overigens heb ik daar bij jou in de buurt op de klei genoeg tulpen gekopt en bollen gepeld… vroeger…

Is het een dier?

Ik zie wel een paar dieren (diertjes) maar ook dat is niet het onderwerp van mijn kaart…

Regenboog :rainbow:

Molen

Een fiets?

Geen regenboog, de lucht is egaal grijs.
Geen molen en geen fiets, maar wel 4 wielen…

Oldtimer?

Wel ‘old’ maar geen oldtimer… Helemaal niks gemotoriseerd.

Het raden ligt even een beetje stil, dus ik maak even een samenvatting:

  • Bloemetjes (geen tulpen) zijn kaartvulling
  • Ook de diertjes (ik zie in ieder geval een hondje en een geitje) zijn een soort van kaartvulling
  • Geen regenboog, molen, fiets of oldtimer
  • 4 wielen, maar niet gemotoriseerd.

Mijn kaart is een illustratie vanuit ergens halverwege de vorige eeuw en ik wil graag het onderwerp van mijn kaart weten en degene die de illustratie gemaakt heeft…

Een draaiorgel?