Vraag voor iemand met lange ervaring met post versturen (en een goed geheugen)

Niet direct Postcrossing gerelateerd, maar hopelijk is hier wel iemand die antwoord heeft op mijn vraag….

Ik doe mee aan een giveaway in de VS, en daarvoor moet ik een aan mijzelf geadresseerde, gefrankeerde envelop naar hen opsturen. (Daarin sturen ze dan een fotokaart aan mij terug).

Maar ik heb natuurlijk geen USA postzegels.

Vroeger (deed toen veel penpalling) kon je bij het postkantoor een internationaal ‘dinges’ kopen en dat gold dan in het buitenland als postzegel. Ik weet het zeker omdat ik dat destijds wel eens heb gekocht.

Weet iemand hoe dat dinges heet – en of dat nog bestaat? (ik heb de site van postnl al helemaal doorgepluisd en de klantsenservice begrijpt me niet)

(of anders hoe ik aan een USA postzegel kom? – ik heb misschien nog wel een ontvangen PC-kaart met niet gestempelde postzegel :open_mouth: )

Internationale antwoordcoupon? Volgens mij worden die in Nederland niet meer verkocht…

Misschien kun je een Amerikaanse postcrosser vragen om een ongebruikte postzegel in envelop op te sturen in ruil voor iets anders?

1 Like

Aaah, bedankt! Ik breek al twee dagen mijn hoofd over de naam van dat ding, en nu weet ik het eindelijk :slight_smile: Ze worden hier idd sinds 2002 al niet meer uitgegeven, vind ik op internet. :thinking:

Ik ga even nadenken - want als ik eerst een postzegel moet ontvangen duurt het ws allemaal te lang (het is zolang de voorraad strekt / eerst komt eerst maalt, en ook veel mensen uit USA zelf doen mee).
Ik heb missch nog wel enkele $ biljetten liggen, misschien kan ik die meesturen (want zo’n IRC moesten ze ook omwisselen voor postzegels toch), hoewel de post wel een neus voor geld schijnt te hebben (en het eruit halen…)

Ik ben in ieder geval blij dat ik het woord weer weet :grin: en die give-away, ach, misschien een volgende keer… Bedankt!

1 Like

Probeer eens op Marktplaats! Succes :+1:t4:

1 Like

This topic was automatically closed after 16 days. New replies are no longer allowed.