Voorsteltopic Nederlandstalige postcrossers - Vragen, antwoorden, adviezen, tips enz

A post was merged into an existing topic: In ENGLISH - Visitors Corner - 2022

Hi, Ik ben Corina, 59 jaar jong en sinds vorige week op slag verslaafd aan Postcrossing.
Wat leuk dat er ook een Nederlandstalig forum is.

5 Likes

welkom 3 (3)

@Corien63 :smiley:

1 Like

Hi Corien, welkom.
Dat overkwam mij ruim een jaar geleden ook en nu ben ik ruim 900 kaarten verder… het is erg verslavend.

3 Likes

3 posts were merged into an existing topic: Informatie forum vragen & antwoorden - 2023 - Het forum is bijgewerkt naar Discourse 3.0

Sinds de laatste drie kaarten, krijg ik geen enkele kaart terug.
De laatste kaart is verzonden op 2 april jl., en aangekomen op de 11e.
Tot op heden niks op terug gekregen.
Vorig jaar heb ik nog 2 kaarten verzonden, die keurig zijn aangekomen op hun eindbestemming, niks op terug gekregen.
Ik wacht het nog even af, maar als ook op de 3e kaart niks terug komt, dan stop ik ermee, want hier is geen aardigheid aan zo.
Mijn gegevens staan op aktief, adres klopt ook nog gewoon.
Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

welkom op het forum!

wat er aan de hand is is dat je op dit moment meer kaarten hebt ontvangen dan verstuurd. onderaan je hurray mails (als je verstuurde kaart wordt geregistreerd) zie je soms dit staan:

Now YOU will receive a postcard from another random member… keep an eye on your mailbox!

en soms niet. waarschijnlijk staat dit bij je laatste hurray mails niet omdat je al meer kaarten hebt ontvangen dan verstuurd.
als het goed is gaat het er weer staan bij je tweede geregistreerde kaart vanaf nu en ga je weer kaartjes ontvangen :slightly_smiling_face:

als je wat meer regelmatig kaartjes wil sturen en ontvangen raad ik je aan om eens te kijken bij de tags op dit forum.

welkom 4 (3)

@Steadler :smiley:

Ik heb jouw vraag naar dit topic verplaatst. :slight_smile:

hahaha, grapjas!
je hebt al meer kaarten zelf ontvangen dan er van jou bij anderen zijn gearriveerd
dussss…

Hey!
Ik ben Natalie, Belgische, een aantal jaar geleden ben ik een tijdje actief geweest op Postcrossing (11 jaar geleden alweer), en toen ben ik gestopt omdat ik langdurig ging reizen en in het buitenland woonde. Sinds kort opnieuw mijn weg gevonden naar Postcrossing en ik ben weer helemaal fan! Zit momenteel vol ongeduld te wachten tot er kaarten geregistreerd worden zodat ik er weer kan versturen :smiley:
De afgelopen dagen ben ik hier forum aan het ontdekken, als ik mijn weg hier wat beter ken, lijkt het me leuk om via hier ook kaartjes te versturen.

Als kind en tiener had ik een heel aantal penvriendinnen, vond dat ook leuk om mensen al schrijvend te leren kennen. Benieuwd of hier ook mogelijkheden zijn tot uitwisseling (van kaartjes of brieven) met mensen die geinteresseerd zijn om elkaar op die manier te leren kennen (en niet enkel leuke postkaarten uitwisselen, bedoel ik dus). Ik zal het allicht wel ontdekken, heb de indruk dat hier nog veel op het forum is wat ik niet weet, of misschien is het oké als ik zelf ga zoeken naar mensen?

2 Likes

welkom 3 (3)

@Natalie_E :smiley:

Dit is het topic m.b.t. “Penpals”.
Hier kun jij ook een oproep plaatsen. :smiley:

1 Like

Dank je!

1 Like

Het is weer zover! Morgen wordt er een Nieuwe Winnaar van de Maand! Voor Nederlandstaligen van hier en overal bekend gemaakt! Het is altijd leuk om nieuwe mensen erbij te betrekken. Misschien lukt het wel via deze weg? Klik op de blauwe print, en dan kom je er vanzelf :wink: Hopelijk tot ginder!

1 Like

Hallo allemaal, mijn naam is Linda, ik ben nog niet zolang bezig maar ben blij dat ik postcrossing ontdekt heb. Kaartjes schrijven is leuk, kaartjes ontvangen is leuk, kortom ik wordt er blij van. Het is bijzonder om op deze wijze contact te hebben met mensen die je niet kent, ik denk dat ik nog wel even blijf.

3 Likes

welkom 2 (3)

op het forum @lindahd :smiley:

1 Like

Goedemiddag! Mijn naam is Lizzy
Ik heb vorige week van postcrossing gehoord en er maar meteen een account voor gemaakt!
Lijkt me erg leuk om op deze manier mensen van over de hele wereld blij te maken en ook leuke dingen te lezen en ontvangen van over de hele wereld.
ben benieuwd, de eerste 5 kaartjes zijn onderweg naar hun bestemmingen

4 Likes

welkom 2 (3)

Op het forum. @HappyLis :smiley:

Welkom, ik ben ook nog niet zo lang bezig, geduld wordt beloond :star_struck:. Veel plezier hier.

ook namens mij: welkom

leuk trouwens dat de meesten hier welkom wordt toegeroepen

bij mij echter staat: ’ Pinned on Feb 6, '22 ’
weet iemand wat dat betekent?

@AnnekevanDorp,

Dat heb ik gedaan.
Op deze manier blijft dit onderwerp bovenaan staan m.b.t. de NL. community.

Vastgezet op 6 feb '22 ’.

Als moderator van de Nederlandse Community kan ik onderwerpen vastzetten. :slight_smile: