Voorsteltopic Nederlandstalige postcrossers - Vragen, antwoorden, adviezen, tips enz

Hallo iedereen,
Ik leef al jaren onder een molshoop.
Althans, dat idee heb ik soms van mezelf.
Ik ben nieuw hier, althans zo ervaar ik het zelf. Doe nog maar mee sinds april 2020.
Had te maken met een soort pandemie…
Het werd een beetje eenzaam hier.
En toen kreeg ik van onze schoondochter de tip om te gaan postcrossen.
We hadden er nooit van gehoord.
Intussen beleven we er veel plezier aan.
Leuk dat er ook een afdeling is waarin we in onze eigen taal kunnen communiceren!

Veel plezier allemaal en een gezellige dag, vergeet niet een lampje aan te doen, want het is nogal grijs buiten…
Anneke.

4 Likes

Hallo allemaal,

Laat ik me ook maar weer eens voorstellen. Ik ben Jantine, en ooit, lang geleden, begonnen met postcrossing. Een aantal jaren ben ik heel erg actief geweest, tot de kaarten en postzegels een tijd niet meer konden financiëel. Maar goed, het blijft kriebelen natuurlijk, en ondertussen gaat het op dat gebied weer een stuk beter. Dus ik ben het postcrossen weer aan het oppakken. Sinds deze zomer weer aan het proberen brieven te schrijven aan pen pals, helaas van een aantal niets meer terug gehoord. Maar ik blijf hoop houden. :slight_smile:

Ik ga nog kijken of ik ook weer mee ga doen met round robins, maar laat ik eerst het gewone postcrossen maar weer in mijn systeem krijgen.

2 Likes

welkom 7 (2)

@CuteLittleOne :smile:

Goedemiddag allemaal! :smiley:

Mijn naam is Maaike, ik ben 32, kom uit Friesland maar woon alweer zo’n 7 jaar in Antwerpen, België. Ik luister nog altijd naar de Nederlandse radio 2 en daar hoorde ik een paar maanden geleden bij, volgens mij De Staat van Stasse, iemand praten over Postcorssing en toen heb ik me aangemeld :smiley:

Inmiddels zijn de eerste kaarten verzonden en ontvangen en ik vind het superleuk! Het enige nadeel vind ik de prijs van de postzegels, dat is echt niet normaal! Ik moest vorige week voor 5 Belgische en 5 Wereldzegels meer dan 20€ betalen! Als iemand daar een trucje voor heeft hoor ik het graag :wink:

3 Likes

is ‘een postkantoor overvallen’ een idee?
:grin:

1 Like

Kijk @FeNa dat komt er nou van :joy:

1 Like

Dat is wel superleuk om te lezen!!

1 Like

Goedemiddag allemaal! Ik ben Michiel en ik ben nu ongeveer 1,5 maand actief op Postcrossing, nadat er toevallig een filmpje voorbij kwam op YouTube over dit onderwerp. Na het versturen en ontvangen van de eerste 10/15 kaarten ben ik dusdanig enthousiast dat ik me ook maar eens op het forum ga richten. Vooralsnog moet ik zeggen dat de community erg enthousiast en vriendelijk is. Tot nu toe de leukste bijvangst van het Postcrossen is dat ik pas nu besef hoe leuk en interessant postzegels zijn. Mooie postzegels zijn bijna net zo leuk als het ontvangen van een leuke kaart zelf. Hartelijke groet!

3 Likes

Welkom!
En ja, sinds enige tijd heb ik speciaal voor de postzegels een vergrootglas bij de hand…

Veel plezier hier en groetjes,
Anneke

1 Like

welkom 1 (3)

@Michiel :smiley:

1 Like

Hallo! Ik ben Jetske en ik doe al heel lang aan Postcrossing, sinds 2006 maar de laatste jaren kwam het niet goed uit maar nu hopelijk wel. Ik ga in oktober naar de meeting in Berlijn vanwege de uitgifte van de nieuwe Postcrossing postzegel.
Ik stuur nu alf en toe weer wat officials maar ga misschien ook wel weer op het forum mee doen.

2 Likes

welkom terug, maar wat bedoel je met het sturen van officials?
:smiling_face:

hart

Welkom “terug” @Jetske :heart_eyes: .

Wat fijn om jou weer op het forum te zien :wink: .

1 Like

@AnnekevanDorp ,

Dit is het PC profiel van @Jetske m.b.t. “officials”. :smiley:

De kaarten die een ID krijgen. Dus aangevraagd via de website. Als je daar een adres aanvraagt. Ik hoop dat het zo duidelijk is, maar als dat niet zo is, laat maar weten!!

Werd weer eens tijd! :sweat_smile:

1 Like

Ja dat dus, dankjewel!

Hoi allemaal!

Ik ben sinds iets meer dan een jaar actief op Postcrossing en kom er nu pas achter dat er een Nederlandstalig forum is.
Als kind vond ik het al geweldig om brieven en kaarten te ontvangen, en vanaf het moment dat ik een beetje Engels kon heb ik penvrienden gehad. Tegenwoordig ben ik qua penvrienden overgestapt op meer online communicatie, maar ansichtkaarten blijven leuk! Vooral de zoektocht naar mooie en interessante kaarten om te sturen spreekt me aan. De hoeveelheid kaarten naar Duitsland of Rusland is wel een beetje uit proportie, maar goed, dat zijn nu eenmaal de landen met de meeste gebruikers. Het blijft leuk om te bedenken hoe mijn bescheiden kaartjes de wereld over reizen… :slight_smile:

5 Likes

welkom 4 (3)

@dicailin :smiley: