Voorsteltopic Nederlandstalige postcrossers - Vragen, antwoorden, adviezen, tips enz

:smile: Welkom op het forum @ditisanne

1 Like

Hallo iedereen!

Ik zal mijzelf ook even voorstellen. Ik ben Thijmen, 16 jaar oud en ik woon vlakbij Rotterdam. In 2018 ben ik achter postcrossing gekomen, omdat ik graag andere delen van de wereld wilde ontdekken. Ik vind het altijd een feestje een kaartje te ontvangen.

Groetjes!

3 Likes

Hallo iedereen!
Ik heet Michele (“Mikele”, of Michiel in het Nederlands) en ik kom uit Italië :it: .
Ik ben een vertaler en online-taalleraar. Ik hou ervan, vreemde talen te leren, andere landen te bezoeken (maar ook Italië, bijzonder in deze Corona-tijd), foto’s te maken. Ik lees ook graag.
Ik was al drie keer in België, maar nu één keer in Nederland, voor de PC-ontmoeting in Amsterdam in december 2019. Ik wil daar so graag opnieuw naartoe reizen!
Ik hoop, dat ik hier mijn Nederlands kan oefenen en verbeteren.
Liefs,
Michele

5 Likes

dance

Welkom op het “Nederlands forum” :smiley: @Mr_Rotterdam en :smile: @mikebond

2 Likes

Ik ben Lara en woon in België, Brugge. Sinds september 2011 ben ik begonnen met postcrossing, eerst enkel via officials, nadien via fb en sinds korte tijd ook op het forum. Meetings vind ik ook erg leuk.

IK ben verpleegkundige in de ouderenzorg en doe dit met hart en ziel. Buiten postcrossing, hou ik ook van lezen, schrijven, fotografie en Afrika.

Groetjes lara

1 Like

Ik zal mij ook even voorstellen in dit topic :slight_smile:.

Ik ben Mandy, woon in de buurt van rotjeknor (Rotterdam), hobby’s zijn reizen, pretparken bezoeken, postcrossing, fotografie en Zuid-Afrika (daar heb ik familie wonen). Soms is het wat lastig om te reizen vanwege de rolstoel maar over het algemeen kom ik wel overal :smile:. Het vraagt soms even om een creatieve oplossing maar het komt altijd wel goed :grin: :grin:

Hallo mede-Postcrossers. Ik ben al jaren actief op Postcrossing, maar nog nooit op het Forum. Mijn naam is Gemma en ik woon in Nijmegen. Ben altijd op zoek naar winkels (zowel fysiek als online) om originele kaarten te vinden.
Dit jaar en vorig jaar heb ik best veel expired postcards; vooral kaarten die ik naar China heb gestuurd. Ik denk dat nog geen kwart aankomt. Zonde van de kaarten.

1 Like

welkom 1 (3)

op het forum @Gemma16 :smiley:

1 Like

Hoi!
Ik ben al een tijdje actief als Postcrosser, maar had mij nog niet voorgesteld op het Forum. Bij deze.
Mijn naam is Janet, en ik woon in het hoge noorden van Groningen. Mijn interesses liggen in kunst in alle vormen. Ik hou zelf veel van tekenen, maar ik ga ook graag naar musea. De laatste tentoonstelling waar ik naar toe ben geweest is de Frida Kahlo tentoonstelling in Assen.

3 Likes

welkom 7 (2)

@Janet81 :smiley:

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Miranda, 43 jaar en ik woon in de buurt van Rotterdam. Ik houd erg van reizen en heb dan ook al best veel van de wereld gezien. Helaas lukt het de afgelopen 2 jaar wat minder door de corona, maar dat is wel gecompenseerd met vakanties in Nederland. Ook daar is nog genoeg te zien. Vaak doe ik dat in combinatie met geocaching. Lekker buiten in de natuur :smiley:

1 Like

welkom 4 (3)

@Miranda78 :smiley:

1 Like

welkom hier op het forum Gemma :slightly_smiling_face: Miranda en Janet

Ook ik, Janneke, 48, ben er even tussenuit geweest maar ben nu weer terug. Woon nog steeds op Fuerteventura, maar door problemen met post heb ik nu een Nederlands postadres, wat het allemaal wat makkelijker lijkt te maken. Ik stuur dus soms vanuit Nederland, meestal vanuit Spanje. Naast postcrossing geef ik les, hike en zwem ik veel op Fuerteventura en ga ik graag geocachen in Nederland.

2 Likes

dance

Welkom “terug” @anon73887604 :smiley:

1 Like

Net als enkele voorgangers moet ik bekennen dat ik al een tijdje op Postcrossing zit. Het heeft wel een jaartje geduurd vooraleer ik op het forum mijn eerste stappen zette. En nu verstuur ik meer kaartjes via 't forum dan de officiële :smiley: Nog een jaar later en mijn eerste stappen bij de Nederlandstalige groep zijn ook een feit.
Op mijn profiel kun je wel wat lezen, maar hier kort samengevat: trotse mama van 4 kinderen (bijna 29, 13 en een bijna 11-jarige-tweeling) en 2 poezenkinderen (Lola en Wilma). Ik woon in het pittoreske Wippelgem, een dorpskern in Evergem. En waar ligt Evergem dan weer? Op 'n kwartiertje rijden van Gent. Daar werk ik als leerkracht met de liefste 15-jarigen van Gent en omstreken. Het kriebelt enorm om zelf 's een meeting te organiseren. Maar eerst moeten de omstandigheden stukken beter zijn.
Mijn postkaarten zijn mijn nieuwe verslaving en ik heb er eigenlijk al veel te veel maar kan het niet laten om er telkens weer bij te kopen. Een andere verslaving (die al jaaaaaaaaaaaaaaaren meegaat) is kringwinkelen. En heel soms kan ik daar ook echte pareltjes op de kop tikken.
Soit… deze korte samenvatting begint uit te lopen. :smiley: Nog andere hobby’s? Ja, hoor: lezen, spelletjes spelen (op school hebben collega’s me al een bijnaam gegeven: het eeuwig spelende kind :crazy_face: ), en natuurlijk… zingen! Altijd en overal!

5 Likes

welkom 7 (2)

Welkom :grinning_face_with_smiling_eyes: @Shalottslady.

1 Like

Welkom op het forum, hoop dat je het hier gezellig vindt :slightly_smiling_face:

1 Like

Hi iedereen,

Wij een groep van Jeroen (mijn man), ikzelf en we betrekken ook Mia, onze Engelse Bulldog erin.
We zijn van plan diverse kaartjes met haar de wereld rond te laten gaan.
Mensen entertainen zit in ons bloed, we hebben een goochelact, doen improvisatietheater en vertalen soms ook nog eens dingen.
Postcrossing is ook entertainment, daar je iemand -hopelijk- verblijdt wanneer hij of zij een leuk kaartje in de brievenbus krijgt.
We wonen iets meer dan 10 jaar in Amsterdam en zien hier veel moois en soms ook echt heel leuke kaartjes.
We zijn van plan heel actief mee te doen met Postcrossing maar mocht dat niet lukken, dan vermaken we ons alsnog wel met dit gebeuren, we hebben er in elk geval erg zin in.
De eerste kaartjes zijn verstuurd, het eerste kaartje is inmiddels ook aangekomen in Duitsland, dus nu is het wachten op een kaartje terug.

3 Likes

welkom 2 (3)

@magicandmore :crystal_ball: :smiley: