TERVETULOA! Kysymyksiä ja vastauksia

Mä ihmettelen tässä sellaista asiaa että kun olen lähettänyt jollekin yksityisviesti niin sitä ei näy missään ennenkuin siihen vastataan? Mä oon vasta tässä syksyllä tutustunut tähän foorumiin ja kaikki on siis opettelua vielä :grinning_face_with_smiling_eyes:

Tuntuu hassulta kun en näe sitä lähettämääni viestiä missään vai enkö vain osaa katsoa oikeasta paikasta… Mä siis lähetin eräälle henkilölle toisen viestin kun en muistanut että olinko oikeasti jo lähettänyt hänelle viestiä…

@Wilmariina Hei, lähetetytkin viestit on olemassa Lähetetyt-kansiossa ja löydät sen esim. näin:

Eli klikkaa omaa profiilikuvaasi, sieltä sitten hahmokuvaketta, Yhteenvetoa ja Viestejä ja lopulta Lähetettyjä.




1 Like

Kiitos, se olikin noin monen mutkan takana, ei ihme etten heti löytänytkään :grin:

1 Like

Hei! Minulla on jo hetken aikaa ollut mielessä kysymyksiä… Mitä miiteissä tehdään? Minkä ikäisiä ihmisiä siellä on? Voiko tulla, jos ei tunne ketään? Maksaako miittiin osallistuminen? Onko miitissä aikataulua, vai voiko tulla ja mennä miten haluaa? Kiitos jos joku hieman selventäisi asiaa… :blush:

Miiteissä tavataan toisia postikortteilusta kiinnostuneita ja tähän harrastukseen enemmän tai vähemmän hurahtaneita, kaikenikäisiä ihmisiä. Jokainen miitti alkaa ilmoitettuun kellonaikaan ja ilmoitetussa paikassa. Osa miiteistä pysyy paikallaan koko tapaamisen ajan, mutta joissakin liikutaan ja vaihdetaan paikkaa. Aikataulusta ja mahdollisuudesta osallistua vain joko alkuun tai tulla mukaan vähän myöhemmin voi kysellä ja kertoa ilmoittautumisen yhteydessä miitin yhteyshenkilöksi nimetyltä Postcrossaajalta. Yleensä ilmoittautuminen tapahtuu annettuun sähköpostiosoitteeseen, josta saa lisätietoja.

Useimmissa miiteissä kokoonnutaan pöydän tai pöytien ääreen, syödään tai ainakin kahvitellaan, ja sitten käydään pääasiaan eli kirjoitellaan postikortteja. Niitä voi miitistä lähettää 5 tai 500 - miten itse haluaa ja paljonko oma budjetti antaa myöden. Toiset miittiin osallistuvat kraapustavat kortteihin nimmarinsa. Monet kirjoittavat kortteihinsa osoitteet (tai osoitetarrat) etukäteen, niin että miitin aikana voi keskittyä kirjoittamaan nimimerkkiään niihin kymmeniin ja satoihin kortteihin, joita mahdollisesti tulee eteen signeerattavaksi.

Miitit ovat jokainen omanlaisensa. Paljon riippuu siitä, onko osallistujia 4 , 50 vai toista sataa.
Osallistuminen sinänsä ei maksa mitään, mutta jokainen maksaa itse sen, mitä syö, juo ja lähettää postin mukana.

Juu, voi tulla vaikka ei tunne ketään. Siellä tutustuu ainakin vieressä istuvaan.

Hei Julia,
kiva kun kysyit, tässä vastauksia:

Mitä miiteissä tehdään?
Tavataan muita postcrossaajia ja kirjoitellaan kortteja yhdessä. Nyt juuri on tulossa Suomen postcrossingyhdistyksen Halloween-miitti Tampereelle ja ilmoittautumissivulta, kun selaat ihan sinne alas, niin löydät tarkkaakin miittitietoa https://www.postcrossingyhdistys.fi/halloween2021/

Minkä ikäisiä ihmisiä siellä on?
Näin 4 vuoden miittailukokemuksella sanoisin, että keski-ikä voisi olla ehkä siinä 5kympin paikkeilla. Eli 20-30 vuotiaat on kyllä vähemmistönä, mutta aina heitäkin joukosta löytyy ja kaikkihan me ollaan tosi nuorekkaita :smiley:

Voiko tulla, jos ei tunne ketään?
Kyllä ehdottomasti! Meistä jokainen on joskus ollut ekaa kertaa miitissä eikä välttämättä ole tunnettu ketään etukäteen. Nyt sinä tunnet jo minut :slight_smile: ja miitin jälkeen monia muita.

Maksaako miittiin osallistuminen?
Pikkumiitit ei maksa mitään, ainoastaan jos ostaa itse jotakin tarjoilua riippuen paikasta missä tavataan. Yhdistyksen miiteissä on osallistumismaksu, mikä kattaa tilavuokran ja siihen sisältyy ruokailu. Ja jos miittiin teetetään oma miittikortti/kortteja, niin ne ovat maksullisia, saa tilata, mutta ei ole pakko.

Onko miitissä aikataulua, vai voiko tulla ja mennä miten haluaa?
Kannattaa tulla alkamisesta ehkä n. puolen tunnin liukumalla ja sitten lähteä oman aikataulun mukaan esim. jos on saanut omat kortit kierrätettyä riittävästi.

Tule ihmeessä Tampereen miittiin mukaan, jos vain aikatauluusi sopii. Kannattaa myös seurata täällä forumilla Pirkanmaan/Treen miitti-ilmoittelua, kyllä niitä pieniäkin miittejä taas on tulossa.

Moi,
minusta tämä foorumi on siitä hankala, että on vaikeaa päästä halutessaan pitkän ketjun alkuun tai loppuun. Joutuu kauheasti rullaamaan. Onko teillä muilla tiedossa jokin neuvo tähän probleemaan? Vinkkejä vastaanotetaan!

Näetkö oikealla puolella harmaan pystysuuntaisen janan? Sen yläpäässä näkyy ketjun aloituspäivämäärä (loka 2020). Painamalla päivämäärää pääset ketjun alkuun. Samalla tavalla ketjun alusta pääset janan alapäässä näkyvään viimeisimmän viestin päivämäärään… tai ajankohtaan, milloin ketjuun viimeksi on kirjoitettu. Tässä tapauksessa “1 min sitten”.

1 Like


Puhelimella käytettäessä, kun painaa tuota sinistä palikkaa, ilmestyy se jana, jolla pääsee rullaamaan keskustelun alkuun tai loppuun. :blush:

Kiitos, @kotona ja @nnniiina !

Kaipaisin neuvoja. Miten saa poistettua aloittamansa ketjun? Tein ketjun (“Tarjolla”) harkitsemattomasti, eli selvittämättä ensin miten sen saa poistettua myöhemmin :roll_eyes:. Nyt en saa sitä pois :confounded:

Ei niitä saa mitenkään poistettua. :roll_eyes:
Voit halutessasi ilmiantaa sen moderaattoreille liputtamalla sen aloituspostauksen, valitsemalla aiheeksi “something else” ja kirjoittaa siihen, että haluat sulkea ketjun. He sitten sulkee sen, mutta sitä en tiedä poistuuko se silti vai jääkö lukittuna tänne roikkumaan. :thinking:

Kiitos vastauksesta :smiling_face_with_three_hearts:

1 Like

Hei, en tiedä onko tätä ollut tai onko siihen kiinnostusta mutta kysytään niin selviä.
Olisiko kiinnostusta yhden kortin hipalle, eli joku aloitta ja laitaa yhden kortin tarjolle, seuraava nappa siitä kortista jotain joko värin, tms mikä on samankaltaista ja laitaa seuraavan kortin tarjolle mitä sitten voi seuraav taas ottaa… yleisellä forumin puolella on Uno Offer tag.

1 Like

Mua kiinnostaa ainakin. Olen seuraillut ja joskus osallistunutkin tuon Uno offer tagiin tuolla kv puolella.
Eli on kuin Uno peli!!

Kiinnostavaa!

nyt tule tosi blondi kysymys, voiko ihan kuka vaan laittaa uuden hippaan pystyyn?

Muakin kiinnostaa, käyn tuota kv-puolen hippaa päivittäin silmäilemässä. :blush:

Voi

1 Like

ok laitan hipan pystyyn, hion vähään tekstia

1 Like