TERVETULOA! Kysymyksiä ja vastauksia

Nyt on hippa laitettu, laitetaan show pystyyn. Ilmoittakaa jos on korjattava jotain.

Moikka! Kertokaahan kokemattomalle että saako näihin Suomen hippoihin ym. osallistua myös ulkosuomalaiset vai vain Suomessa asuvat? Postimaksut lienee isommat ulkomaille

periaatessa voit suomi postimerkilla laitta kortin myös muualle menee ehkä pikkasen hidammin mutta ei muuta väliä. Missään säännöissä ei oikein lue että ei saisi osallistua muut

Voi osallistua. Kyllä ulkosuomalaisia on mukana näissä hipoissa.

Jes! Kiitos vastauksista :blush:

Hei kaikille! Palailen tänne piitkästä, pitkästä aikaa. Olen tässä muutamana päivänä muistellut, miten kiva harrastus tämä on.
Tuntuu vähän kömpelöltä tämä uusi foorumi. Varmaan senkin takia jäi tämä harrastus, kun en innostunut opettelemaan uusia käytäntöjä.
Vähän jo selailin keskustelua. Ja muutamia tuttuja nimimerkkejä näinkin. Onko teillä mielessä jotain vinkkejä tämän foorumin käyttöön? Tai onko jotain, mitä minun pitäisi tietää? :wink:
Hippasin yhdessä hipassa. Huomasin, että monessa nimimerkin edessä on @-merkki. Miksi? Onko se pakollinen? Ja sain kyllä jo osoitteen. :sweat_smile:
No, minä harjoittelen. Ehkä innostun vielä enemmänkin…

2 Likes

Minun vinkkinäni on tehdä se postbot tms niin tulee testattua kaikkia toimintoja.
Jos nimimerkin edessä on @, niin saat viestin, että sinut on mainittu, eli @maura

Itsellä eniten totuttelua on ollut, että kaksinkäydyt viestit näyttää aika samalta kuin nämä julkiset viestit, että minun pitää aina tarkistaa, että siinä näkyy minun ja toisen avatar.

Tässä julkisessakin ketjussa näkyy molempien / kaikkien keskusteluun osallistuneiden avatar-kuva, mutta kahdenkeskisessä keskusteluketjussa näkyy kirjekuoren kuva vasemmassa yläkulmassa. Se kirjekuori on minulle ainoa merkki, mikä erottaa privaatin julkisesta. Todellakin hämäävää.

Opettelua vaatii edelleen minulla se, että monet toiminnot ovat sillä tavalla päällekkäin, että joutuu klikkailemaan erilaisia kuvakkeita, ennen kuin löytää hakemansa asian. Esimerkiksi nimimerkkiä klikkaamalla avautuu ruutu, josta pääsee lähettämään yksityisviestin ja jossa lukee kaikilla “käyttäjän julkinen profiili ei ole nähtävillä”, mutta silti siihen julkiseen profiiliin pääsee, kun klikkaa avautuneessa laatikossa pienessä punaisessa ruudussa olevaa P-kirjainta. Tällainen on minun mielestäni aivan älytöntä.

Joo, ja jos kysyt ohjetta johonkin toimintoon, eikä ohje tunnu auttavan, se voi johtua kännykkäsovelluksen ja pöytäkoneen eroista. Pöytäkoneella tämä sivusto toimii joissain kohdin eri tavalla kuin puhelimella.

1 Like

:grimacing:
Toivottavasti en ole julkisiin keskusteluihin mitään kirjoittanut mitä olen tarkoittanut yksityisenä :rofl:
mutta niinpäs onkin kirjekuori!
Hyvä pointti!

Tämä ei täysin pidä paikkansa. Kaikkien kohdalla ei siis lue “käyttäjän julkinen profiili ei ole nähtävillä”. Nimimerkkiä (tai avataria eli kuvaa) klikkaamalla pääsee näkemään täällä foorumilla olevan käyttäjän profiilin (jos se on avoin), mikä kertoo käyttäjän aktiivisuudesta foorumilla. Tarkemmin foorumin profiilin näkee siinä uudelleen klikkaamalla nimimerkkiä tai avataria. Ja sitten sitä punaista kirjainta klikkaamalla näkee Postcrossing-profiilin.

Eli on kaksi profiilia, niin kuin oli ennenkin, Postcrossing.com profiili ja foorumin profiili.

Tervetuloa @maura! Kohta sinä olet tottunut tämänkin foorumin käyttäjä :slightly_smiling_face:. Kannattaa tosiaan tehdä ne postbotin harjoitukset sekä lukea ketjuja, tykkäillä ja kommentoida, niin pääsee käsiksi kaikkeen sisältöön, mikä ei heti ole nähtävillä/toiminnassa kun on vasta-alkaja.

Ai niin, vielä tuosta @-merkistä, jos laitat siihen tavuviivan @-maura, niin ei tee tägäystä (ellei nimimerkissä ole oikeasti tavuviivaa) ja pitää myös olla ns. perusmuodossa eikä esim. Kiitos @mauralle vaan Kiitos @maura :blush:

Hei! Onko tiedossa, onko Savonlinnassa tai Joensuussa enää saatavana erikoisleimaa? Täältä ei löydy Tietoa erikoisleimoista

@nediam_nori, jospa Savonlinnan erikoisleimaa ei ole listattu, koska se Tallisaaren laatikko on (ollut) käytössä vain kesäaikana? Toivottavasti on vielä käytössä.

Kiitokset kaikille vinkeistä. Jatkan harjoituksia. :wink:
Ihmettelinkin aluksi sitä postbotin viestittelyä, mutta tuntuu olevan ihan näppärä tapa harjoitella.

En tiedä :smiley:

Tiedustelin postilta. Ei kuulemma ole.

Hei! Nyt kaipaan neuvoja ja kommentteja. Haluan tehdä myös sellaisen “korttikansion” nettiin. Rekisteröidyin zoneramaan ja sainkin sinne siirrettyä muutaman kuvan. Laitan tähän linkin sinne. Näettekö siellä mitään? :sweat_smile:
kortit | Zonerama.com
Kaikki neuvot ovat tarpeen ja hyödyllisiä. Opiskelu jatkuu. Täytyy vielä harjoitella kansioiden luomista yms. Ja ehkä jotain tietoturvajuttuja?
Olen kiitollinen vinkeistä. :pray:

Mulle näkyy neljä kuvaa. :blush: Muita vinkkejä en osaa antaa, kun en oo koskaan käyttäny Zoneramaa. :face_with_hand_over_mouth:

Neljä siellä pitikin olla. Hyvä juttu :upside_down_face:
Voipi olla aika “kökkö” kansio ens alkuun :joy: mutta eiköhän tää tästä.

Nyt huomasin myös, että yksityisviesteissä lähettämispainikkeessa lukee “message” kun julkisessa lukee “reply”.

En tiedä miten en ole tuota eroa ollenkaan aiemmin huomannut.