TERVETULOA! Kysymyksiä ja vastauksia

Mulla on myynnissä vain Viron kortteja :estonia:, erilaisia suosittuja sarjoja ja muutamia tavallisia turistikortteja. Jos jotakuta kiinnostaa niin voi kysellä enemmän. Hinnat toki edullisimpia kuin normaalisti. :blush: Mun ei enää oikein tule käytyä Virossa ja postimerkki maksaa siellä enemmän kuin Suomessa.

Edit. Nyt nää kaikki kortit on mennyt joten ei kannata kysellä enää.

Hei!

Puolisoni esittelee minulle Postcrossing Forumia, mutta minulla ei ilmeisesti näy kaikki alueet, kuten ne joissa on kirjeenvaihtokaveri-ilmoituksia. Mistähän tämä voisi johtua? :slight_smile:

Uudelle käyttäjälle ei heti näy kaikki. Ne alueet avautuu nähtäväksi, kun nousee uudelle tasolle. Tämä tapahtuu, kun viettää hetken aikaa foorumilla, esimerkiksi lukemalla, tykkäilemällä ja vastaamalla postauksiin.
Taisi myös vaikuttaa, jos tekee sen postbotin tehtävän, jossa tutustutaan foorumin eri toimintoihin. En kyllä muista yhtään mistä se löytyy. Olikohan, että lähettämällä yksityisviesti sille? :see_no_evil:
Niin, ja tervetuloa foorumille!

Edit:// vastaus löytyikin ylempää, lähettämällä postbotille yksityisviestin, jossa lukee “postbot start tutorial” voi tehdä sen. :slight_smile:

@Renete Tervetuloa foorumille. Olet tosiaan vielä 0 eli New -tasolla.

Get to trust level 1 (Basic) by…

  • Entering at least 5 topics
  • Reading at least 30 posts
  • Spend a total of 10 minutes reading posts

Sinulla on nuo 30 viestiä luettuna ja olet ollut 10 minuuttia foorumilla, mutta tuosta 5 aiheesta/ketjusta sinulta puuttuu vielä 2. Eli klikkaa vain kahta ketjua, niin sitten pääset seuraavalle tasolle.

Kiitokset vinkeistä. Eiköhän se täst lähde tutustumalla foorumiin. :hugs:

1 Like

Voisiko tuon syntymäpäiväkalenterin kiinnittää tänne ylös?

@Rohtola Laitoin viestiä ylläpidolle, jos se olisi mahdollista. Edit: olihan se, nyt kiinnitetty.

1 Like

Olin mukana postcrossingissa n. 10 vuotta sitten. En muista poistinko tilini, ehkä. Voiko sen vielä jotenkin löytää? Aloitin nyt uuden tilin kanssa, mutta jos olisi mahdollista tuo vanha löytää ja yhdistää tämä uusi siihen niin olisi kivaa.

Jos sinulla on vanhoja kortteja tallessa, voit kirjottaa id:n ja siitä nähdä tilisi.
Eli tuohon perään vaihtaa kortissa olevan id:n (ja poistaa välilyönnin alusta):

h ttps://www.postcrossing.com/postcards/CA-14356…

Hei Kristiina,
jos muistat sen alkuperäisen tilisi nimen, niin voit kokeilla suoralla osoitteella postcrossing.com/user/tähänsenimi
Jos tiliä ei löydy, niin se on poistettu eikä ole mahdollista palauttaa. Jos löytyy, niin pääset tiliin sillä käyttäjänimellä tai silloin käyttämälläsi sähköpostilla ja salasanalla. Jos et muista salasanaa, niin pääset sen vaihtamaan, jos sinulla on pääsy edelleen siihen sähköpostiin, mitä silloin olet käyttänyt. Jos et pääse sähköpostiin, niin valitettavasti et pääse tiliin. Jos pääset tiliin, niin sitten voit jatkaa harrastusta sillä. Uutta tiliä ei vanhaan voi yhdistää.

Kiitos vastauksesta. Valitettavasti olen heittänyt pois vanhat kortit eikä salasanaakaan enää ole, joten pitää nyt jatkaa tämän juuri aloittamani tilin kanssa.
Mukavaa päivää sinulle! t. Kkrisse

1 Like

Tällainen uutinen oli kansainvälisellä puolella otsikolla Image grids…

Voisiko joku kääntää edes osittain, mistä tässä on kysymys? Kieli on minulle liian vaikeaa englantia, joten en pääse jyvälle.

Hei @kotona

Tuo punaisen nuolen osoittama asemointityökalu Grid gallery, jolla on voinut asetella viesteihin useamman kuvan kuvakollaaseja, niin se ei enää toimi kunnolla ja tullaan poistamaan valikosta.

Uusi tapa asemoida useampia kuvia hienoon järjestykseen omassa viestissä on kirjoittaa ensimmäisen kuvalinkin eteen [grid] ja viimeisen kuvalinkin jälkeen [/grid]

Vaihtoehtoinen uusi tapa - missä ei tarvitse koodinpätkiä kirjoitella ulkomuistista - on tuo toisella punaisella nuolella loppupuolella esitetty, eli että viestiä kirjoittaessa esikatselussa pitämällä osoitinta kuvasarjan ensimmäisen kuvan päällä aukeaa tuollainen kollaasi-ikoni näkyviin, ja siitä sitten painamalla järjestyy kollaasiksi.

1 Like

Kiitos!

1 Like

Heippa, kaipaisin vähän neuvoa. Kuulin että oli jotain virtuaalimiittiä mutta en näe sellaista ilmoitusta tuolla miittipuolella enkä naamakirjassakaan ole tullut vastaan. Missä ne ilmoitukset on? Semmosiin ois vähän helpompi osallistua kauempaa :slight_smile:

Hei @suvii8,
postcrossing.com on linjannut, että virtuaalimiittejä ei julkaista postcrossingin miittikalenterissa, mutta toki niistä voi olla keskusteluketjuja. Koronatilanteen hellitettyä ei varmaan kauheasti virtuaalimiittejä ympäri maailman ole. Suomessa postcrossingyhdistys on kuitenkin edelleen järjestänyt ja tietoa on tullut jäsenviesteissä. Miitit löytyvät yhdistyksen sivuilta Virtuaalimiitit 2024 / Cyber Meetups 2024 - Suomen postcrossingyhdistys ry, mistä näkyy että seuraava on lokakuussa kun yhdistys täyttää 9 vuotta.

Muuten, kuten fyysisiä postcrossingmiittejä niin myös virtuaalimiittejä voi järjestää kuka vaan esim. Zoomin kautta ja kutsua porukkaa koolle täällä foorumilla ja Facebookissa.

1 Like

@Silpa Kiitos kovasti mukavasta vastauksesta. Vielä en itse uskalla järjestää kuitenkaan :slight_smile:

1 Like