RR - Kesä 2024 + pieni kysely yms

:blossom: Kesä RR’n erikoiskysymys ja -kokeilu:

Vastaathan ilmoittautuessasi, että haluatko osallistua kokeiluun vai et. Kiitos!

Miulla kun on “ongelma” kymmenien ns. OLO-korttien kanssa niin ajattelin seuraavaa:
Niille ketkä haluaisivat osallistua kokeiluun niin lähettäisin kuoren joka sisältäisi:

  • saajalle Kesä RR –kortin (heille ketkä ehdottomasti haluavat kortin merkillä ja leimalla ajattelin mahdollisuutta leikkeellä olevan leimaamattoman merkin liimaamista kortin taakse ja sen leimaamista – mielipiteitä?)
  • 3-4 kirjoittamatonta korttia (joista yhden saisi kirjoittaa miulle Kesä RR –kortiksi ja loppuihin kirjoitella jotain RAS’n tyylisesti eli nämä kaikki kirjoitettuina takaisin)

Osallistujien ei siis tarvitsisi yrittää löytää miulle kokoelmiin uutta korttia – vain kirjekuori ja postimerkki takaisin lähetykseen.
Ja malttaa odottaa, että miun lähettämä kuori saapuu ensin täältä suunnasta perille.

Voit myös kertoa, että olisitko itse tulevaisuudessa halukas osallistumaan vastaavaan sillä erotuksella, että halukkailla osallistujilla olisi listassa jokin merkki… heistä saisi varata itselleen 1-3 osallistujaa joille itse lähettää samalla idealla kuoren. Osoitelistaan päivittäisin lähettäjän kohdalle ketkä vastaanottajat ovat varattuja.

Ja sitten vielä lisäkysymys johtuen postimaksujen noususta ja kieltämättä varsin hitaasta kuljetuspalvelusta… Kumpaa vaihtoehtoa kannatat:

  • 8 x kuukauden RR ja 2 x kahden kuukauden RR
  • 6 x kahden kuukauden RR

Vastailemassa voi käydä myös pelkästään ilman osallistumista Kesä RR’ään.
Ja toki vastata saa myös yksityisviestillä. :blossom:

:blossom: :blossom: :blossom: :blossom: :blossom: :blossom: :blossom: :blossom: :blossom: :blossom:

Kesä RR

Tervetuloa mukaan kesäiseen RR’ään!

Tämä on spesiaali kahden kuukauden mittainen Round Robin, jossa osallistujat lähettävät toisilleen keräilytoiveisiin sopivat ( :exclamation: puhtaat ja uudenveroiset) kortit. Ensimmäisessä viestissä on osallistujalista, jossa jokaisen nimi on samalla linkki hänen profiiliinsa. Samalla listasta näkyvät myös jokaisen lähetetyt (–> ) ja saadut (<–) kortit.

Mukaan voi liittyä 30.6. asti, osallistujamäärää ei ole rajoitettu. Päivitän osoite-ryhmäviestiä sitä mukaa kun uusia ihmisiä liittyy mukaan.

Jokainen siis lähettää kaikille muille osallistujille kortin 1.6.- 31.7. välisenä aikana. Korttitoiveet ja/tai albumilinkit pitäisi löytyä virallisesta profiilista ja/tai foorumin profiililaatikosta.

Voit myös osallistua jonkun muun puolesta, niin että sinä lähetät kaikille kortit mutta esim. lapsesi tai mummosi saa kortit. Tällaisessa tapauksessa kerro onko kyseessä esim. syntymäpäivä tai käytännön pila ja millaisista korteista vastaanottaja pitää (ellei hänellä ole profiilia mihin linkittää).

Muistathan:
-ilmoittautua tässä ketjussa ja kertoa miten haluat korttisi matkustavan esim.

  • Toiveena kortti kirjoitettuna kuoressa.
  • Toiveena kortti kirjoittamattomana kuoressa.
  • Toiveena kortti ilman kuorta.
  • Toiveena kortti ________________. ← Täydennä omin sanoin.

-lähettää osoitteesi yksityisviestillä minulle (vain jos se on muuttunut tai olet uusi ärärrääjä)
-ilmoitella tänne kun olet lähettänyt ja saanut kortteja (numeroin ja saaduista myös nimimerkki mukaan, esim.

"1

lähetetty 2-5, 7-11, 14

ja saatu

2 X’ltä kissa
5 Y’ltä koira
6 Z’lta kuntakortti”)
Ja laitathan päivitysviestin alkuun oman numerosi. Kiitos!

-kirjoittaa kortteihin “Kesä RR” ja oma nimimerkkisi sekä numerosi

-et voi osallistua, jos aiemmista äRäRristä on kortteja menemättä perille enemmän kuin kaksi (epäaktiivisia vastaanottajia ei lasketa)
Linkki Keskeneräiset kuukausi RR’t listaan

Ja sitten vaan ilmoittautumaan ja erinomaista kortteilua kaikille! :slight_smile:

Kesä RR’n päivitykset

  1. Hessu666 - Toive: kirjoitettuna kuoressa.
    :slight_smile:
    :slight_smile:

  2. Meringer – Toive: ilman kuorta. Kuoressa ok, jos lähetät muutakin.
    :slight_smile:
    :slight_smile:

  3. ritvapeltola - Toive: ilman kuorta. Kuoressa ok, jos lähetät muutakin.
    :slight_smile:
    :slight_smile:

  4. Xpaula - Toive: ilman kuorta.
    :slight_smile:
    :slight_smile:

  5. pampula - Toive: ilman kuorta. Kuoressa ok, jos lähetät muutakin.
    :slight_smile:
    :slight_smile:

  6. anamcara - Toive: ilman kuorta. Kuoressa ok, jos lähetät muutakin.
    :slight_smile:
    :slight_smile:

  7. minkero – Toive: ilman kuorta tai kuoressa, jos muutakin postia (tai kortti naarmuherkkä).
    :slight_smile:
    :slight_smile:

  8. Sipsu - Toive: ilman kuorta.
    :slight_smile:
    :slight_smile:

  9. flora - Toive: kirjoitettuna kuoressa.
    :slight_smile:
    :slight_smile:

  10. suvii8 - Toive: kirjoitettuna kuoressa.
    :slight_smile:
    :slight_smile:

  11. Elmanaakka - Toive: kirjoitettuna kuoressa (tai ilmankin käy).
    :slight_smile:
    ← 1-10, 12

  12. kotona Toive: kortin saa lähettää miten haluaa (puhtaana, kirjoitettuna, kuoressa tai ilman).
    :slight_smile:
    :slight_smile:

  13. onneli78 - Toive: ilman kuorta. Kuoressa ok, jos lähetät muutakin.
    → 1-10, 12
    :slight_smile:

Päivitys 15.8.

Mukana
Lähetä vaan mulle ne itse valisemasi kortit niin kirjoitan ja lähetän takaisin. ( vink vink…tervetuloa myös foorumin olokortteiluun. )
Mulle on ok tämä joka kuukautinen lähettely ja joulun 2 kuukautta kestävä,silloinhan kortteilu muutenkin kiihtyy. Jos tuntuu että ei raaski lähettää yhtään korttia, niin sitten minä vain pidän taukoa.

Mukaan
Minulle sopii tämä nykyinen systeemi hyvin, mutta minulle kyllä saa mielellään lähettää OLOkortteja kirjoitettaviksi.
Käsileiman saaminen näillä seuduilla on liki mahdotonta, joten sellaista en lupaa.

Mukana.
Mulle sopii tämä nykyinen myös.
Voit laittaa mulle tulemaan OLO-kuoren.

1 Like

Mukana
Minäkin kannatan tuota nykyistä 8+2 systeemiä.
Ja en ole myöskään innostunut tuosta Olo jutusta.
Täällä Foorumilla on tuo Elmanaakan pyörittämä Olo - RR jo valmiina.
Ja ketä haluaa olo kortteja kirjoitella voivat sopia siitä ihan kahden kesken ilman että tehdään tätä systeemiä monimutkaisemmaksi.

2 Likes

Mukana

Tämä nykyinen 8+2 sopii minulle hyvin.

Minulle voisit lähettää tässä Kesä RR:ssä OLOkortteja.

Minun kortti saa olla leimaamatonkin.

Mukaan.

Tykkään nykyisestä 8+2 systeemistä.

Minulle voit Hessu lähettää kesäkuussa olo-kortteja eli voin osallistua kokeiluun. Jatkossa haluaisin tässä ryhmässä lähettää ja vastaanottaa mieleisiä yllärikortteja = nykyinen systeemi.

Tulen myös mukaan.
Nykyinen käytäntö on minusta hyvä.
En ole innokas kirjoittelemaan ylimääräisiä kortteja.

Mukaan 8+2 on ihan hyvä systeemi. Voin kirjoittaa olojasi Hessu nyt.
Tätä olo-asiaa tulevaisuudessa voin vielä miettiä, en ainakaan tyrmää ideaa😁

Kiitokset jo kaikista vastauksista. :slight_smile:

Unohdin mainita, että aloitan osoitelistan sunnuntaina vaikka ilmoittautuminen alkoikin etukäteen.

Mukana.

Voit lähettää minulle OLO-kortteja Hessu ja lähetän ne takas, mutta musta tuntuu että sen ei pitäisi olla vakiona osa tätä vaan pitäisi sopia erikseen. :smiling_face_with_three_hearts: Ja minusta on ok että 8 + 2, koska sitten jos en pysty osallistumaan, niin jätän välistä, kuten joku taisi jo mainita.

mukana

8 +2 sopii edelleen

mulle voit laittaa oloja

2
3 ja 5 ja 11 lähtee tänään

5
Kortti 2 matkalla

3
Tänään lähti 2, 4, 10 ja huomenna 5

Mukana kesä-RR:ssä myös. Osoitelistan “ohjeen” minun kohdalleni voisit muuttaa yksinkertaisesti: Kortin saa lähettää miten haluaa (puhtaana, kirjoitettuna, kuoressa tai ilman). Kiitos!

Olen samaa mieltä kuin pampula, Sipsu ja suvii8
eli että tämä nykyinen systeemi 8+2 on hyvä ja selkeä. Jatkan sun ryhmässä, jos ryhmän säännöt eivät mene tämän monimutkaisemmiksi. Jos ei ole joka kuukausi varaa, jätän väliin.

Olen yhden kerran osallistunut OLO-ryhmään (Elmanaakan pyörittämään), mutta se ollut minulle sopiva juttu, mutta tulipa kokeiltua. Kuten moni muukin on jo sanonut, Elmanaakan ryhmiin mahtuu ja kahdenkeskisiä sopimuksia omien korttiensa kirjoituttamisesta voipi tehdä yksityisviestein. Kaikki koodimerkinnät ja lyhenteet, jotka merkitsevät jotain, mitä kaikki ryhmään uutena tulevat eivät heti ymmärrä, tekevät osallistumiselle ylimääräisen kynnyksen.

4 Likes

5
Kiitos
2 @Meringer
Hauskasta kortista!

5
Kortit 3 ja 11 matkalla

2
Eilen postitettu
6,9,10

12 postitti tänään kortit 1, 2, 3, 4 ja 6, 7, 8