Postzegels - PostNL. topic 2020/2022

Thanks Kari, mijn postzegels zijn bijna op, dus ik ren direct naar mijn computer, die postzegels met de bijen kan ik niet weerstaan :wink:

[EDIT] Aha, ik snap het nu, het gaat om minimaal 15 (of 75) euro aan collect club artikelen, dus niet de standaardpostzegels. En als je online bestelt en ingelogd bent krijg je een pop up melding te zien dat je een cadeautje krijgt als je voor meer dan het actiebedrag in je mandje legt.

@Guidootje zolang er ergens een priority tekentje te zien is, is het goed! Dus als de ene postzegel er al een op heeft staan, kunnen er postzegels bij zonder priority teken. Als alle postzegels zonder teken zijn, kun je er een aparte priority sticker bij plakken of het er zelf bij schrijven. Ik vergeet het nog wel eens, maar ook die kaarten komen aan, alleen wellicht een paar dagen later.

2 Likes

dankjewel voor de tip, ik heb ook maar weer eens postzegels besteld :innocent: mijn bijen van de vorige keer zijn snel gegaan.

over de priorityzegels. ik gebruik die eigenlijk zelden. volgens mij was daar al eens een discussie over hier dat die helemaal niet ervoor zorgen dat je kaart sneller aankomt. ik merk zelf ook niet echt verschil eigenlijk.

Thanks!! Een antwoord waar ik wat mee kan :relaxed:

Thanks!! Hier kan ik wat mee :smiley:

Priority zegels

De sorteermachines van PostNL herkennen de bolletjes van het Priority-logo, waardoor ze sneller gesorteerd worden.
Als er al 1 zegel met dat logo bij zit, is dat voldoende. Of 1 extra sticker met dat logo.

NB er bestaan ook nog oudere ‘Europa1’ en ‘Wereld1’ zegels. die kun je ook nog gebruiken. Europa1 zegels wel alleen binnen Europa ( dat is ruim: van Turkije tot IJsland, van de UK tot Rusland)

NB2 bij PMK bestel ik de ‘internationaal 1’ zegels en zet er bij de opmerkingen bij dat ik graag niet-standaard (wereld1/europa1) zegels ontvang. dan krijg ik eigenlijk altijd een setje geleverd met leuke zegels. Vaak ook met postcrossingzegels er bij.

1 Like

Ik krijg daar ook altijd leuke zegels, maar nooit postcrossingzegels. Misschien moet ik dat er ook eens bij zetten.

1 Like

Hoi hollandse postcrossing vrienden :orange_heart:

Kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag?
Heb postzegels ontvangen van postzegelsmetkorting, alleen sommige hebben 39+19 cent, is dat dan bij elkaar 58 cent? Of heeft de zegel toch een waarde van 39 cent zoals alle andere 39 zegels?
Het zou mooi zijn als het 58 cent is want dan kan ik het combineren met een 1 NL zegel.
Met andere woorden, is onderstaande kaart op foto bijvoorbeeld goed om te versturen?

Reuze bedankt!
Roosmarijn

Hallo @Rosie_ ,

Helaas :wink: , de waarde is € 0,39 eurocent.
Ik gebruik deze zegels ook, meestal als “bijplakzegel” en plak dan verder met “twee / drie of vijf cent” zegels tot € 1,55.
De zegels met € 0,44 +19 zijn ook € 0,44 cent.
De extra waarde geldt niet meer.

1 Like

Volgens mij ging de +19 cent naar een goed doel

2 Likes

ja klopt, dit zijn kinderpostzegels. het +bedrag op de zegel betaal je extra maar de waarde blijft hetzelfde.

edit ik mag niet quoten blijkbaar maar dit was als reactie op @Jess18877

1 Like

Hoera!!! :partying_face: :partying_face: :partying_face:

6 Likes

birthday-girl7

Dat is fijn!

https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven2022///

Ik wilde net de handdoek in de ring gooien en fullspeed mijn postzegelvoorraad voor 1 januari opfrankeren.

Niet nodig dus.

Toen ik begon met postcrossing kostte het versturen van een kaart naar het buitenland 80 cent. In die tijd bestond de computer nog maar net.

1 Like

Ik ken inderdaad mensen die gestopt zijn wegens de kosten, dat is echt heel jammer! Wel begrijpelijk, je bent al snel 2,50 per kaart kwijt als het niet meer is.

1 Like

Daar zou België wat van kunnen leren! Dit jaar 0.30€/postzegel opgeslagen vr zowel Europa als de rest van de wereld en in januari gaan we weeral omhoog! De Europapostzegel gaat dan 2.09€ kosten per stuk (= +0.24€/st) en vr de rest van de wereld weten we het ng nt maar zitten we nu al over de 2€ dus ja. Ik heb sowieso al besloten om meer vanuit NL te sturen en hoop af en toe zelfs mss vanuit Duitsland te kunnen sturen. Met seriekaarten gaat dat natuurlijk nt of dingen die tijds- of land/stadsgebonden zijn maar anders… En dan durft B-Post te beweren dat het naar de prijzen van de buurlanden kijkt en ons tarief daar op afstemt… NOT! #wehebbeneendurehobbymaarhetistochzoleukdusstoppenismoeilijk

1 Like

:astonished: :astonished: :astonished:

Meer dan 50 cent in 2 jaar omhoog!

Kijkend naar Duitsland dacht ik altijd dat Nederland prijzig was…

Tussen 15 november 2021 tot en met 6 januari 2022 kunnen we met decemberzegels weer iets goedkoper binnen Nederland versturen. Of veel goedkoper, want op briefpost t/m 50 gram hoeft maar 1 decemberzegel geplakt te worden gedurende deze tijd.

Zegels van vorige jaren zijn ook geldig. Persoonlijk vind ik de decemberzegels van dit jaar veel leuker dan die van vorig jaar!

Ik ook! Ze zijn gemaakt door papierknipkunstenares Geertje Aalders, ik heb vorig jaar haar kerstkaarten (geen ansichtkaarten :wink:) verstuurd. Die kun je nog steeds kopen, o.a. bij Amnesty

En voor wie het niet wist (zoals ik tot voor kort), voor post naar het buitenland kun je 2 kerstzegels gebruiken. Dat is tot 20 gram niet voordeliger, maar wel voor 20-50 gram!

2 Likes