Postimerkeistä

Vastaan itselleni, on rullamerkkejä nuo taideteokset (maalaukset) :slight_smile:

Miut jättivät aika kylmäksi nuo merkit. Kivoimmat on Syksyn kajo ja joulumerkki (ihana punatulkku!). Arjen vihreistä teoista en tiedä. Vihossa on kiva tuo lumiukko, muut eivät niinkään, mutta ideana merkit on ihan jees. Eli voisin harkita hankkivani.

Mä niin tykkään noista Jukka Risikon syksyisistä merkeistä :smiling_face_with_three_hearts: Risikko on yks mun ihan lemppari luontokuvaajista.

1 Like

Taideklassikot on hienoja, mutta ainakin viisi niistä on julkaistu merkkeinä jo aiemmin (8, 7, 4, 2,1)! Olisihan hienoja suomalaisia taideteoksia löytynyt muitakin, mutta ehkä jokin erityinen syy ottaa juuri nämä??

Samaa mieltä ykssopranon kanssa, heti tunnistin jo postimerkeissä ennestään olleita maalauksia Vaikka muuten nuo taidemerkit olivatkin kyllä mielestäni syksyn tarjonnan parhaasta päästä.

Minusta on oudolla tavalla hauskaa, että nyt voin laittaa kaksi samaa teosta esittävää merkkiä, mutta merkit on eri arvoiset ja erilaiset. Aion ostaa lisää nuita 0,90 euron metsomerkkejä, että voin yhdistää niitä.

Mutta jospa seuraavat merkkirullat on jotain muuta taidetta.
Minä olen joskus ehdottanut mm. Suomen vaakunaa ja karttaa merkkeihin, esim. kv-merkkiin tai pieniin arvoihin, samoin pieniin arvoihin maakuntien vaakunoita (kun nyt kaikki on vähän erilaisia, niin miksei vähän enemmän). Niitä voisi olla kiva keräilläkin. Tosin vaakunoitakin on ollut, mutta minusta ne olisi kivoja.

Kauanko teillä on viime aikoina kestänyt postimerkkien saapuminen Postin omasta verkkokaupasta?

Minulla taisi mennä päivää vaille kaksi viikkoa, mutta oli pääsiäinen välissä.
Tuo oli ennätyshitain minun kohdallani. (Kaikki tilaamani merkit olivat jo julkaistuja.)

En sitten malttanut odottaa uusien postimerkkien virallista julkistusta, vaan menin tilaamaan reilun satsin vanhaa valkoimaa viime viikonloppuna. :joy: Koska minä pääsääntöisesti olen vastuussa nykyään meidän työpaikan postimerkkitilauksesta, niin tilasin meille myyntiin useimpia uutuusmerkkejä. :rofl: Pitääkin ostaa niitä ennen hinnankorotusta.

Eilen tuli uusien postimerkkien kestotilaus ja sen mukana saatekirje. Siinä sanottiin Postcrossing-merkin tilalle laitetusta postimerkistä, että se on postcrossing-harrastusta ilmentävä kortti. :open_mouth: Minusta se kuvastaa ennemminkin jotain Instassa julkaistua kuvaa kuin postikorttia.

Ihan samaa mieltä soilianin kanssa!

Minä ihmettelin tätä myös. En osaa yhdistää niitä kahta neitokaista tunturin (?) rinteellä ja Postcrossingia toisiinsa. :thinking:

Siis täh, on kyllä todella kaukaa haettu idea tuo Instakuva-postimerkki ja postcrossing. Ellei haeta sitä, että postcrossing yhdistää ihmisiä, mutta siltikin joku enemmän kortteiluun kuva olisi ollut sopivampi.

Postisessa ei puhuttu enää mitään postcrossingista, vaan omista kuvista tehdyistä korteista:

Sellaiseksi tuon “kaverikuvan” kyllä paremmin mieltäisi.

Tuo soilianin saama viesti Postilta taisi viitata siihen alkuperäiseen suunnitelmaan, joka tuli lopulta torpatuksi…

Hei! Sopiiko aloittelijan tätä kautta kysyä postimerkeistä. Jo tässä muutaman kortin jälkeen huomasin, että varsinaisia ulkomaanmerkkejä on aika suppea valikoima. Olenko ymmärtänyt oikein, että kotimaan merkilläkin lähtee economy luokassa kortti ulkomaille? Vai pitääkö siihen lätkäistä kylkeen esim. se 0,10e lisämerkki? Yllättävän hankala oli Googlen kautta vastausta löytää. Lähimmäs taisin päästä, kun Postin sivuilla luki ulkomaan merkkien käytön olevan “helpointa”. Hienoa jos täältä vastauksen saisi :relieved: Kovasti haluaisin erilaisia merkkejä käyttää!

Kotimaan merkkejä voit käyttää, silloin korttiin pitäisi kirjoittaa “Economy” mutta kortit menevät kyllä perille ilman economy-tekstiäkin. Itse en ole huomannut mitään eroa matkustusajoissa ja käytän pelkästään kotimaan merkkejä postitukseen.

Käytän vallan kotimaan merkkejä ja hyvin ovat perille menneet. Säästöä se on 10 -senttinenkin :slight_smile:

Kiitos kumpaisellekkin vastauksesta! Noissa kotimaan merkeissä niin paljon enemmän valinnanvaraa niin kiva senkin puolesta :slightly_smiling_face:

Kotimaan postimerkkejä käyttäessä (ulkomaille) pitää vain muistaa, että ei vahingossa laita korttiin minkäänlaista Priority-tarraa, ettei vastaanottaja joudu lunastamaan korttia ja maksamaan siitä lisämaksua.

Olen lähettänyt sekä kotimaan postimerkeillä economy-luokassa että ulkomaan postimerkkiarvoiilla priority-luokassa ja suurin osa menee perille ilman suurempaa viivettä. Saksassa on joitakin pienempiä paikkakuntia, jonne economy-postin kulku kestää tolkuttoman kauan. Etenkin itäisen Saksan puolella.