Post en Media gerelateerde artikelen

Dit topic is voor :slight_smile:
Post en Media

Gereserveerd :postbox: :mailbox_with_mail:

Ik kwam net dit item tegen op de NOS site

Vooral dat letterlocking vindt ik wel heel interessant.
Genoeg filmpjes te vinden op youtube daarover.
Maar ook het hele item dat ze het opgevouwen kunnen “lezen”.
Enjoy,

1 Like

Wat leuk!

Ik zie nu het artikel uit 2015, waarschijnlijk “het begin” m.b.t. het onderzoek .

Ja dat had ik ook gevonden. Dit is het vervlog daarop.

1 Like

Interessant, ik had er ooit wel iets over gehoord , waarschijnlijk dan het eerste bericht over de vonst, maar nog niet dit bericht gelezen. Leuk ! Wie weet wat er in de toekomst nog geschreven wordt over onze verdwenen post :stuck_out_tongue:

ja heel benieuwd naar :slight_smile:

Ik vond toevallig dit leuke filmpje over post en de ‘feestdagenpiek’ en wist niet helemaal zeker waar het te posten, dus ik maakte maar een nieuwe Topic aan om het te delen.

2 Likes

Leuk om te zien!

1 Like

Inderdaad een leuke video! En ineens dacht ik: jee, ik word nu echt oud :joy:

2 Likes

Deze lezing kwam ik tegen in de Bieb, Utrecht.

Postmeester Simon de Brienne bewaarde 2600 brieven in een brievenkist en hoopte ze ooit alsnog te kunnen afleveren. Wat nooit gebeurde… Waarom werden deze brieven nooit bezorgd? Wie verzond ze en waar gingen ze over? Conservator Anja Tollenaar neemt je in deze lezing, onder muzikale begeleiding van Spinvis, mee in de geheimen van de Briennekist.

Spinvis, zelf ooit werkzaam op de afdeling ‘ontraceerbaar’ bij de PTT, zorgt voor enkele muzikale intermezzo’s met bestaande liedjes. En wat gebeurt er als singer-songwriter Spinvis zijn fantasie loslaat op de nooit geopende brieven van eeuwen geleden?

Anja vertelt ons meer over de brieven die ons - met behulp van bijzondere scantechnologie - een kijkje geven in de alledaagse levens van mensen in de zeventiende eeuw. Tegelijkertijd stelt ze vragen over deze bijzondere onderzoeken naar de brieven en legt parallellen met het heden, want: deze brieven lezen, mag dat eigenlijk wel?

https://www.bibliotheekutrecht.nl/agenda/volwassenen/alle-activiteiten-volwassenen/bg-mediacafe-191221.html