PHILATELIC MEETUP, VeronaFil, Verona, 20.5.2023

:world_map: CITY/REGION: Verona, Veneto, Italy
:pushpin: MEETUP PLACE: VeronaFil (VeronaFiere, padiglione 9 entrance)
:calendar: DATE: 20.5.2023
:alarm_clock: TIME: 10-17
:page_facing_up: MEETUP PLAN: Here we are again, after the same good experience in november! Let’s spend a day together in a very interesting place, discovering new things, knowing each other and sending beautiful postcards!

VeronaFil is a huge fair not far (5 minutes by car or by bus) from the center of the “city of love” of Romeo and Juliet, Verona! It is known as a cultural site full of people who love - and who sell items about - philately, numismatics and similar!

Postcrossing FB coummunity “Postcrossing in Italiano” invites you all to join us to spend a day there for a meetup: there will be brand new friends, stands to be visited - one of Poste Italiane with a special postmark too - food and postcards!

We will meet in VeronaFil (VeronaFiere, padiglione 9 entrance, free) by 10 o’clock - we will send tons of postcards - we will get lunch together in the self service area - we will visit the fair!

Let us know, we are looking forward to hearing from you!

(See images of the postmarks below)

@Jupie @ilare_ilaria_

8 Likes

Io ci sono! :tada::grimacing:

1 Like

@imagna

@davfv17

Ciao,
grazie per l’invito. Salvo imprevisti ci sarò. Mi puoi mettere a disposizione una ventina di cartoline se tuttora disponibili? Grazie.
Buona serata.

@imagna
Va bene, se ci sono imprevisti te lo comunico, salvo il tuo contatto cell dai precedenti messaggi!

Hi, can i swap?

I can offer cards from our meet up

or swap album

Update (in English):
Hello! I will partecipate, I will swap with pleasure!
:blush:

1 Like

Postmark!

Preso nota del tuo promemoria. Per le 10.00 spero di essere in fiera; eventualmente venerdì mandami l’aggiornamento su ora e luogo di ritrovo (se ci sono cambiamenti). Grazie.
Un cordiale saluto e buona giornata (qui piove).
Giancarlo

1 Like


And other postmark!

Ciao Giulia,
solo per comunicarti di aver ricevuto una cartolina da Santino da Priolo (SR), che ringraziava per la cartolina ricevuta da Verona. Grazie a te per questa possibilità che mi hai offerto.
Un cordiale saluto e buona giornata.
Giancarlo (Imagna)

1 Like

Ciao Giulia,
oggi ho ricevuto un’altra cartolina in risposta a quanto spedito da Verona. Mi devi scusare ma non decritto il note: forse Cosella? E’ datata Milano.
Un cordiale saluto e buona serata.
Giancarlo

P.S.: Va bene questo sistema di comunicarti quanto ricevo? Grazie

Ciao Giulia,
oggi ho ricevuto un’altra cartolina in risposta a quanto spedito da Verona. Mi devi scusare ma non decritto il note: forse Cosella? E’ datata Milano.
Un cordiale saluto e buona serata.
Giancarlo

P.S.: Va bene questo sistema di comunicarti quanto ricevo? Grazie

Si certo va benissimo!
Rosella Martino :slight_smile:

Ciao Giulia,
oggi ho ricevuto una cartolina di ringraziamento da parte di Jill.
Un cordiale saluto e buona serata.
Giancarlo

1 Like