Oslo, Norway Thursday June 29th, 2023 at 5pm

:world_map: CITY/REGION: Oslo, Norway
:pushpin: MEETUP PLACE: Posthallen Drink Hub, Tollbugata 13
:calendar: DATE: June 29th, 2023
:alarm_clock: TIME: 5pm
:page_facing_up: MEETUP PLAN: Having a drink or two, signing postcards, chatting about Postcrossing and other things.

At the 2nd meetup in Posthallen we decided that it is actually the perfect place for Postcrossers to meet, so we’ve made an executive decision that it will now be the default venue for the Oslo meetups. Posthallen, in the center of the city, used to be Oslo’s main post office. It is now a food court-style place, but for drinking, not eating. They call it a “Drinkhub”. Basically we’ll find a table, order and pay via their website using a QR code, and then we get an sms letting us know when our drinks are ready. We can sit anywhere and order from any of the 9 different bars/pubs in the venue. Some focus on wine, some on beer, others on drinks and cocktails of various types (e.g. there’s one that only has various gin-based drinks, and another only akevitt). So something for every taste! Non-alcoholic drinks are also available - mocktails and soft drinks. There’s a place that serves Mexican food in addition to drinks, so it’s also possible to eat if you’re hungry.

Bring postcards to write, sign or show off. Or just come and hang out with other Postcrossers. Welcome!

If you’re planning to attend, it’s great if you can let us know in this thread.

@KAS: It’s your job to promote this on Facebook as usual. :smile:

Hope to see many of you there! :smile:

There will be no particular meetup card for this meetup.

3 Likes

See you there :blush: Will promote! :grinning:

1 Like

rundstykket says he will be there; starting his summer vacation one day early :sweat_smile:

1 Like

Yay! :smiley:

1 Like

Count me in😀

I’m coming!

2 Likes

Forresten, noen som vet hvor man kan fÄ tak i postkort med runealfabetet i nÊrheten av Posthallen (innenfor et par km)?

Jeg sĂ„ dem sist jeg var i Oslo, men husker ikke hvor :innocent: Kan ha vĂŠrt Ark pĂ„ Østbanehallen, kanskje


Forresten, herlig! Long time no see! :smiley:

Jeg skal holde Ăžynene Ă„pne :face_with_monocle:

Takk for tips!

Flott!

Tenker jeg tar meg en rusletur fĂžr mĂžtet; kanskje jeg er heldig nok til Ă„ finne et runepostkort.

PrÞv butikken pÄ skrÄ fra Domkirken, retning nord mot Karl Johan. Jeg kan evt ta et bilde av Rune, og lage et postkort, men det blir kanskje ikke helt det samme
 Oslo s i underetasjen er ogsÄ en mulighet. Er vel Ark.

Hehe, close enough?! :joy: Men jeg tror jeg tror postkort med alfabetet passer bedre til advent/nyttÄrskalenderen jeg lager til en liten gutt. En bokstav fra 1. til 29. desember, hele alfabetet den 30. og avslutter med fyrverkeri den 31.
Takk for tips om steder som kan ha kortet jeg leter etter.

I kveld var jeg innom den lille Ark-filialen i fÞrste etasje, eller hva man skal kalle det, pÄ Oslo S, og de har ikke det kortet. Men jeg har kommet pÄ hvor jeg er 99% sikker pÄ at du finner det - museumsbutikken pÄ Historisk museum. De har Äpent 10-18 pÄ torsdag.

Flott, da tar jeg meg en tur dit!

Sees vi i morgen?

Hello there, is anyone interested to swap the Oslo Meetup card?

I have the Sao Paulo Meetup “Festa Junina” card:

Vi ses i dag :smiley:

Obs - for de som ikke vet: Posthallen Äpner kl 17. Det er altsÄ ikke noe poeng Ä vÊre tidlig ute. Det er en kaffebar pÄ andre sida gata der man ev. kan vente. :joy:

1 Like